بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
آشنایی با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا - اکوواس (ECOWAS)
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:7 | بازدید : 2209 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اکوواس (ECOWAS)، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (Economic Community Of West African States) در سال 1975 تاسیس شد
   وب سایت رسمی: ECOWAS
این جامعه بر اساس معاهده لاگوس در 28 مه 1975 در لاگوس، ایالت لاگوس، نیجریه ایجاد شد.
15 کشور غرب آفریقا عضو آن هستند که عبارتند از:
هدف اکوواس پیشبرد و توسعه یک‌پارچگی اقتصادی است در "همه‌ فعالیت‌های اقتصادی، بویژه صنایع،حمل‌و نقل، ارتباطات راه دور، انرژی، کشاورزی، منابع طیعی، بازرگانی، مسائل مادی و پولی، موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی و ..."

 

موسسه‌های جامعه‌اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به شرح زیرند:
- کمیسیون
- پارلمان جامعه
- دادگستری جامعه
- بانک توسعه و سرمایه اکوواس
اغلب ، کمیسیون اکووواس و بانک توسعه و سرمایه اکوواس" صندوق" نامیده می‌شوند و دو موسسه اصلی هستند که برای تعیین و به‌کارگیری خط مشی‌ها، پیگیری تعدادی از برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های توسعه در کشورهای عضو، طراحی شده‌اند.
این پروژه‌ها، ساخت جاده بین کشورهای عضو جامعه و ارتباطات از راه دور، کشاورزی و توسعه منابع آبی را در بر می‌گیرد.
اکوواس سازمان‌های مرتبط در بخش خصوصی نیز دارد که به شرح زیرند:
- اکوبانک
- اکومرین
 اکوواس اغلب به‌عنوان یکی از ستون‌های جامعه اقتصاد آفریقا در نظر گرفته‌ می‌شود.
آژانس‌های تخصی این جامعه عبارتند از:
- سازمان بهداشت غرب آفریقا (WAHO)
- آژانس پول غرب آفریقا (WAMA)
- موسسه پول غرب آفریقا (WAMI)
- مرکز توسعه ورزش و جوانان اکوواس (EYSDC)
- مرکز توسعه جنسیتی اکوواس (EGDC)
- واحد همکاری منابع آبی (WRCU)
- کارت قهوه‌ای اکوواس
- شبکه مشترک برق غرب آفریقا (WAPP)
- گروه عملگرای بین‌دولت‌ها علیه پولشویی و تغذیه مالی تروریسم در غرب آفریقا (GIABA)
- برنامه بهداشت منطقه غرب آفریقا (PRSAO)
این جامعه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و پرتغالی اداره می‌شود و مقر آن در ابوجا، نیجریه است
 
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


آشنایی با آژانس فضایی اتحادیه اروپا (ESA)
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:39 | بازدید : 646 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

سازمان فضایی اتحادیه اروپا (European Space Agency) در سال 1974 تاسیس شد.
این سازمان به اختصار اسا (ESA) نامیده می‌شود.
17 کشور اروپایی از جمله؛ آلمان، اتریش، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، انگلستان، بلژیک، پرتغال، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند و یونان اعضای این سازمان هستند.
مرکز فضایی گویان، محل پرتاب موشک‌های فضایی سازمان فضایی اروپا است و در نزدیکی شهر کوچک کورو در گویان فرانسه در آمریکای جنوبی قراردارد. [راه‌اندازی رادیوی اینترنتی آژانس فضایی اروپا]
در 6 مارس سال 2008 نخستین مدل فضاپیمای ترابری خودکار از پایگاه فضایی گویان به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و 3 آوریل همان سال این باربر پیشرفته اروپایی موسوم به ژول ورن با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.
فضاپیمای ترابری خودکار(Automated Transfer Vehicle) یا اِی‌تی‌وی (ATV) فضاپیمای بدون سرنشینی است که توسط سازمان فضایی اروپا برای رساندن خدمات و پشتیبانی به ایستگاه فضایی بین‌المللی و اصلاح مدار آن دور زمین ساخته شده است.
اِی‌تی‌وی بزرگترین و سنگین‌ترین فضاپیمای ساخت اروپااست.

 

فضاپیمای ترابری خودکار با استفاده از گونه‌ای تغییریافته از موشک پرقدرت آریان-5 به نام آریان-۵ ای‌اس اِی‌تی‌وی از پایگاه فضایی اروپا، که در شهر کورو در گویان فرانسه واقع شده، به مدار زمین فرستاده می‌شوند.
ای‌تی‌وی سنگین‌ترین محموله‌ای است که موشک آریان-5 تاکنون به مدار زمین حمل کرده.
پس از دو روز پرواز مداری، ای‌تی‌وی بطور خودکار به بخش سرویس‌دهی روسی ایستگاه که ازوزدا  نام دارد متصل می‌شود.
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:37 | بازدید : 674 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پیشنهاد تأسیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دوایت آیزنهاور رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان مللکه به سخنرانی اتم برای صلح معروف شد، در سال ۱۹۵۳ مطرح کرد.
  وب سایت رسمی: IAEA
بحران‌های سیاسی - منطقه‌ای و بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم و تداوم تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای و متوقف کردن مسابقه تسلیحاتی، موجب شد کنفرانسی مرکب از 82کشور در سازمان ملل تشکیل و اساسنامه آژانس تصویب شود که در نهایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 29 ژوئن 1956 رسماً اعلام موجودیت کرد.‌
در 14 نوامبر همان سال مجمع عمومی سازمان‌ملل موافقتنامه‌ای در مورد روابط و همکاری آژانس با کشورها به امضاء رساند و از آن پس بود که آژانس به عنوان یک سازمان بین‌المللی مستقل مسئولیت هدایت استفاده از انرژی اتمی را در رفاه بیشتر به عهده گرفت.
اهداف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس اساسنامه آن:
·    ارتقاء کاربردهای صلح جویانه انرژی هسته‌ای و عدم بکارگیری آن برای اهداف نظامی
·    اتخاذ هرگونه تدبیری جهت ارتقاء تحقیقات، توسعه و کاربرد عملی انرژی هسته ای برای مقاصد صلح جویانه
·    تهیه مواد، خدمات، تجهیزات، تأسیسات برای تحقیقات و توسعه و کاربرد عملی انرژی اتمی با توجه به نیازهای مناطق در حال توسعه جهان
·    ارتقاء مبادله اطلاعات علمی و فنی
·    تأسیس و اعمال پادمان برای تضمین این موضوع که کمک‌های هسته‌ای یا حمایت‌های آژانس در مقاصد نظامی بکارگرفته نشود
·    تأسیس یا تصویب استانداردهای ایمنی هسته‌ای
آژانس بین المللی انرژی اتمی از 3 بخش مهم و عمده؛ کنفرانس عمومی، شورای حکام و دبیرخانه تشکیل شده است.
کنفرانس عمومی بالاترین رکن و مجمع تصمیم گیرنده آژانس می‌باشد که سالی یک بار تشکیل جلسه داده و مقر آن در وین می‌باشد. این رکن متشکل از نمایندگان کلیه دولت‌های عضو با یک حق رأی می‌باشد و تصمیمات آن با اکثریت آراء اتخاذ می‌شود.
از مهمترین وظایف کنفرانس انتخاب اعضای شورای حکام، گزارش نحوه فعالیت‌های آژانس به سازمان ملل و انتخاب دبیرکل آژانس برای مدت 4 سال می‌باشد.
شورای حکام از دو گروه انتصابی و انتخابی تشکیل شده‌است. اعضای انتصابی (اعضای دائم) طبق اساسنامه شامل 10 عضو از بین پیشرفته‌ترین دولت‌های عضو سازمان از حیث تکنولوژی هسته‌ای در هر منطقه می‌باشد که توسط کنفرانس عمومی تعیین می‌گردند. اعضای (انتخابی) غیر دائم 15 عضو هستند که آنها نیز توسط کنفرانس عمومی انتخاب می‌شوند.
در سال 1984 تعداد کشورهای شورای حکام به 35 کشور افزایش یافت. مدت دوره‌های عضویت در شورای حکام 2 سال است. وجه تسمیه این شورا به حکام آن است که به این شورا اختیار حاکمیت و صدور حکم درباره فعالیت‌های هسته‌ای داده شده است.
دبیرخانه آژانس از تعدادی کارمند و یک دبیرکل در رأس آن تشکیل شده که برای یک دوره 4 ساله به پیشنهاد شورای حکام و تأیید کنفرانس عمومی انتخاب می‌شود. دبیرکل دبیرخانه مسئولیت اداره امور جاری آژانس را برعهده دارد.
عضویت ایران در آژانس:

ایران از همان ابتدای تأسیس سازمان در سال 1956 (1335) به عضویت آن درآمده است. ایران پس از انقلاب اسلامی دارای نمایندگی دائم

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با اینترپل (Interpol)
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:35 | بازدید : 668 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

سازمان بین‌المللی پلیس جنایی که به اختصار اینترپل نامیده می‌شود، در سال 1923 میلادی طی اجلاسی که در کشور اتریش با حضور رؤسای پلیس 7 کشور برگزار شد، با عنوان «کمیسیون بین‌المللی پلیس جنایی» پایه‌گذاری و مقر آن شهر وین تعیین شد
هدف از تشکیل این کمیسیون ایجاد یک سیستم کنترل و مقابله بین‌المللی با جرایم و تأسیس مرکزی برای مبادله اطلاعات و اخبار بین پلیس کشورهای مختلف بود.
این کمیسیون تا وقوع جنگ جهانی دوم فعالیت خود را گسترش داد. بعد از جنگ جهانی دوم و در سال 1946 اجلاسی در بروکسل (بلژیک) برای تجدید فعالیت و تعیین مفهوم کلی همکاری‌های پلیس بین‌الملل برگزار گردید و طی آن مقررات و قوانین جدیدی تصویب شد.
  وب سایت رسمی: Interpol
در این اجلاس « اینترپل» به عنوان نام اختصاری اداره مرکزی انتخاب شد و به تدریج کشورهای بیشتری به عضویت این کمیسیون درآمدند. سپس در سال 1956 اساسنامه اصلاح شد و نام «کمیسیون بین‌المللی پلیس جنایی» به «سازمان بین‌المللی پلیس جنایی» جنایی تغییر یافت.
با عنایت به اینکه شکل‌گیری این سازمان حاصل تحول و گسترش روابط کشورها با یکدیگر و کشیده شدن مسایل و موارد مختلف داخلی کشورها به آن سوی مرزها و بین‌المللی شدن آنهاست، لذا این سازمان با توجه به اصل حاکمیت ملت‌ها و عدم مداخله در مسایل سیاسی، مذهبی، نژادی و نظامی تشکیل شده است.
مقر مرکزی سازمان اینترپل در حال حاضر در شهر لیون فرانسه می‌باشد و تا سال 2010 تعداد 188 کشور عضو این سازمان هستند.
زبان‌های رسمی سازمان اینترپل عبارتند از: اسپانیولی، انگلیسی، عربی و فرانسه. این سازمان دارای اساسنامه‌ای 50 ماده‌ای است که بیانگر اهداف، وظایف و ساختار سازمان آن است.
ساختار اینترپل:
ارکان تشکیل دهنده سازمان بین‌المللی پلیس جنایی عبارتند از:
1- مجمع عمومی 2 - کمیته اجرایی 3- دبیرخانه کل 4- اینترپل کشورها 5- مشاورین
اهم مأموریت‌های سازمان اینترپل:
·     پیگیری کلیه امور پلیسی در سطح دنیا
·    ایجاد بانک اطلاعاتی از اطلاعات واصله از کشورهای عضو در زمینه‌های مختلف از جمله سیاهه مجرمین بین‌المللی، اتومبیل‌های مسروقه، اموال فرهنگی مسروقه و ... به منظور بهره‌برداری کشور‌های عضو
·    برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه‌های فنی و تخصصی پلیسی
·    تدوین و انتشار بولتن‌های تخصصی در زمینه جرایم بین‌المللی
·    همکاری با کشورها در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته بین المللی نظیر قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، پولشویی، تروریسم، جرایم رایانه ای، جرایم زیست محیطی و...
·    مدرن‌سازی منطقه‌ای و ایجاد شبکه‌های ارتباط رایانه ای با ادارات اینترپل کشور‌های عضو
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با ایکوموس
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:33 | بازدید : 895 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی که به نام ایکوموس (ICOMOS) نیز شناخته می‌شود، در ورشو و در سال ۱۹۶۵ تشکیل شد
این شورا به عنوان یک تشکل غیردولتی در سطح گسترده تعریف شده و مهم‌ترین مرجع بین‌المللی است که در زمینه حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.
مقر این تشکیلات در پاریس واقع است و با بیش از ۱۰۰ کمیته ملی و ۲۰ کمیته علمی در سطح جهان گسترش یافته است.
شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی که روندی ۳۵ ساله را طی کرد و سرانجام در سال ۱۹۶۵ به ثمر رسید، بعدها با نام ایکوموس شناخته شد و در چهلمین سال‌روز خود با بیش از ۱۰۰ کمیته ملی و ۲۰ کمیته علمی در سطح جهان و از جمله در ایران فعالیت می‌کند.
به دنبال شکل‌گیری شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی مطالعات و تحقیق در رشته‌های مختلف این حوزه مورد توجه متولیان آن قرار گرفت و به یکی از اهداف مهم شورا تبدیل شد تا آنجا که فعالیت بیش از ۲۰ کمیته علمی ایکوموس در جهان موید این امر است.
از جمله کمیته‌های علمی بین‌المللی ایکوموس، کمیته تخصصی بین‌المللی جهانگردی فرهنگی، باغ‌ها و محوطه‌های تاریخی، مرمت سنگ، مرمت چوب، شهر‌های تاریخی، معماری خشتی، میراث فرهنگی زیر آب است.
این کمیته‌ها وظیفه تدوین رهنمودها و منشورهای بین‌المللی در هر یک از رویکردهای مرتبط با حفاظت، پژوهش، مرمت و معرفی میراث غیر منقولی را دارند که نیازمند کسب آگاهی از آخرین پیشرفت‌های دانش بشری در آن زمینه است.
در اساسنامه ایکوموس محدودیت برای تشکیل این کمیته‌ها در نظر گرفته نشده و بنا بر صلاحدید کمیته اجرایی ایکوموس در حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شود.
این شورا که حاصل اندیشه ایجاد یک سازمان بین‌المللی متکی بر کمیته‌های ملی در سطح جهان در کنفرانس بین‌المللی ۱۹۳۰ رم بود، در اجلاس ۱۹۳۱ آتن بارورتر شده و در سال‌های پس از آن به شکلی نظام‌مند به نام ایکوموس در سطحی جهانی جلوه‌گر شد.
در اجلاس آتن موضوع حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی و هنری مورد بررسی قرار گرفت و منجر به قطعنامه‌ای شد که از آن پس به لحاظ اهمیت مفاد آن به منشور آتن موسوم شد.
اهداف و اصول و معیارهایی که در منشور آتن پیش‌بینی شده بود، توجه جامعه ملل را به عنوان یک سازمان جامع جهانی متکفل صلح و امنیت جهان جلب کرد.
به منظور ایجاد همکاری و حمایت بین‌المللی از آثار و بناهای تاریخی، از طرف جامعه ملل در سال ۱۹۳۳ کمیسیونی به نام کمیسیون بین‌المللی بناهای تاریخی، جهت ادامه راهی که در کنفرانس آتن طراحی شده بود، ایجاد شد.
اهداف کمیسیون مذکور تلاش برای ایجاد همکاری و حمایت بین‌المللی از میراث فرهنگی و تاریخی کشورها از طریق تدوین توصیه‌نامه‌ها، ارایه آموزش‌های تخصصی لازم، ارتقا سطح آگاهی عمومی نسبت به ارزش‌های این قبیل آثار، تدوین قوانین ناظر به حمایت از آنها در سطح ملی و تدوین معاهدات جهانی برای حمایت بین‌المللی از میراث فرهنگی بود.
در سال ۱۹۵۴ این کمیسیون پیشنهاد کرد که مفهوم بنای تاریخی برای بناهایی به کار رود که حفاظت از آنها دارای منافع اجتماعی بوده و به ویژه از نظر تاریخ هنر، ارزشمند تلقی شود. بر مبنای این تعریف، کمیسیون مذکور فعالیت خود را سامان‌دهی کرده بود.
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با ایکوم (کمیته جهانی موزه‌ها)
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:32 | بازدید : 727 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

ایکوم نماد جهانی موزه و موزه ‌داری است که بعد از جنگ جهانی دوم و در 62 سال پیش، ایجاد و تقریبا همزمان با تشکیل یونسکو ایجاد شد.
مرکز آن در پاریس است و امروزه بیش از 120 کشور جهان دارای کمیته‌های ملی ایکوم هستند. هر سه سال یکبار مجمع عمومی ایکوم در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.
ایکوم از سال 1970 روز جهانی موزه را در تاریخ 18 ماه مه برابر با 28 اردیبهشت تعیین و در پی آن برای هر سال یک مفهوم خاص را به عنوان شعار بین‌المللی قرار می‌دهد تا همه موزه‌ها و نگارخانه‌ها در همه جهان تابع این شعار فعالیت کنند.
کمیته ملی ایکوم در ایران پس از انقلاب از سال 1376 فعالیت دوباره‌ای را آغاز کرد.
این کمیته امروزه در ایران بیش از 120 عضو فردی و حقوقی دارد.
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با ایساف
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:30 | بازدید : 659 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

نیروی بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان موسوم به "ایساف" وابسته به ناتو از دوشنبه 9 مرداد قلمرو حضور خود را از شمال و غرب افغانستان به جنوب این کشور گسترش داد و تامین امنیت در 6 استان جنوبی افغانستان را برعهده گرفت
اکنون پرسش این است که ایساف چیست و ماموریت‌های آن کدام است؟ در این مطلب با جوانب مختلف نیروی ایساف آشنا می‌شوید.
ایساف (Isaf) از جمله واژه‌های جدیدی است که از چند سال قبل وارد ادبیات سیاست بین‌الملل شده است. این واژه که از درون بحران افغانستان ظهور کرده، مخفف واژه‌های انگلیسی International Security Assistance Force است که در زبان فارسی به "نیروی بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان" ترجمه شده است.
ایساف، طبق قطعنامه های شماره 1386، 1413 و 1444 شورای امنیت سازمان ملل متحد و طبق فصل هفتم منشور ملل متحد و مفاد موافقتنامه6 دسامبر 2001 بن به منظور کمک به حفظ امنیت برای کمک به دولت انتقالی افغانستان و اجرای برنامه ها و فعالیت های سازمان ملل متحد در آن کشور تشکیل شد.
جزئیات مسئولیت و حیطه اختیارات ایساف، طبق موافقتنامه فنی نظامی Military Technical Agreement- Mta که در 4 ژانویه 2002 بین سرلشکر انگلیسی جان مک کول به عنوان اولین فرمانده ایساف و دولت انتقالی امضا شد، موارد زیر اعلام شده است:
* ایجاد ساختارهای امنیتی مطمئن در افغانستان.
* شناسایی نیازهای بازسازی افغانستان.
* آموزش و تشکیل نیروهای امنیتی آینده افغانستان.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از 11 اوت سال 2003 فرماندهی و هدایت نیروهای ایساف را  برعهده گرفت.
اگر چه ایساف طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تشکیل شده است، اما این نیرو، نیروی سازمان ملل نیست، بلکه ائتلافی از نیروهای 36 کشور علاقه مند است که با مجوز شورای امنیت سازمان ملل و حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به افغانستان نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده اند.
در حال حاضر نیروهای ایساف در افغانستان حدود 8000 نفر است که از سوی36 کشور کمک کننده نیرو به ایساف (Troop Contributing Nations-TCN) شامل آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، نروژ، بلژیک، جمهوری آذربایجان، آلبانی، بلغارستان، اتریش، ترکیه، مقدونیه، اسلواکی،اسلوونی،کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، یونان، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، زلاندنو، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، آمریکا، پرتغال و ایسلند است.
تغییر فرماندهی ایساف موجب شده است تا از ایساف اول، دوم، سوم و... سخن به میان آید. طبق درخواست شورای امنیت سازمان ملل، اولین بار کشور انگلیس فرماندهی ایساف را از زمان تشکیل در دسامبر 2001 تا ژوئن 2002 بر عهده داشت که به ایساف اول معروف شده است. سپس ترکیه از ژوئن 2002 تا فوریه 2003 فرماندهی ایساف دوم را بر عهده گرفت.
 از فوریه 2003 تا اوت 2003 آلمان و هلند به طور مشترک ایساف سوم را رهبری کردند. از اوت 2003 به بعد فرماندهی ایساف به ناتو واگذار شد که فرماندهی آن را ارتش آلمان بر عهده داشت و در فوریه 2004 فرماندهی آن به افسران کانادایی محول شد.
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با اوناسور (Unión de Naciones Suramericanas)
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ساعت 1:23 | بازدید : 688 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اوناسور اتحادیه‌ای است که میان کشور‌های آمریکای جنوبی شکل گرفته است
  وب سایت رسمی: Uniónde Naciones Suramericanas
اوناسور مخفف اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی (Unión de NacionesSuramericanas)  است.
این اتحادیه، اتحادیه‌ای فراکشوری و بین دولتی است که دو سازمان تجارت آزاد "مرکوسور" و جامعه آند را با یکدیگر ، در چاچوب طرح یکپارچگی آمریکای جنوبی، ادغام می‌کند. پیشتر این اتحادیه ، جامعه کشور‌های آمریکای جنوبی (Comunidad de Naciones Sudamericanas) نام گرفته بود که در جریان  اولین اجلاس انرژی آمریکای جنوبی که در 16 آوریل 2007 برگزار شد به اوناسور تغییر نام داد. گفته می‌شود که در تاسیس اوناسور از اتحادیه اروپا الگوبرداری شده است.
معاهده تاسیس اوناسور در سومین اجلاس سران کشور‌های عضو، روز جمعه 23 مه 2008 در برازیلیا پایتخت برزیل به امضا رسید.[اوناسور شکل می‌گیرد]
با توجه به مفاد مندرج در معاهده تاسیس این اتحادیه، مقر اوناسور در کیتو پایتخت اکوادور واقع خواهد شد. پارلمان آمریکای جنوبی در کوچابامبای بولیوی قرار خواهد گرفت و مقر بانک جنوب نیز در کاراکاس پایتخت ونزوئلا  استقرار خواهد یافت.
مروری بر چگونگی تاسیس اوناسور
در سومین اجلاس آمریکای جنوبی که به تاریخ 8 دسامبر 2004 برگزار شد. روءسای جمهوری و نمایندگان 12 کشور آمریکای جنوبی با امضای بیانیه کاسکو، مشتمل بر دو صفحه، تاسیس جامعه کشور‌های آمریکای جنوبی(نام سابق اوناسور) را اعلام کردند. پاناما نیز در مراسم امضای قرار داد به عنوان عضو ناظر حضور یافته بود.
در این بیانیه رهبران 12 کشور امضا کننده  اعلام کردند که به منظور تشکیل اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی از اتحادیه اروپا  الگو برداری و  پول واحد، پارلمان و پاسپورت مشترک  ایجاد خواهند کرد.
آلن واگنر دبیرکل سابق جامعه آند در آن زمان گفته بود که اتحاد کامل کشور‌های آمریکای جنوبی مشابه اتحاد کشور‌های اروپایی تا سال 2019 امکان پذیر خواهد بود.
ساختار
ساختار موقت اوناسور بدین ترتیب است:

- روءسای جمهوری کشور‌های عضو سالانه یک بار با یکدیگر جلسه خواهند داشت. اولین اجلاس در 29 سپتامبر سال 2005 در برازیلیا پایتخت برزیل، دومین اجلاس در کوچابامبا در بولیوی در روز‌های 8 و 9 دسامبر سال 2006 و سومین نشست نیز در روز 23 مه 2008 در برازیلیا برگزارشد.

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اوپک (OPEC)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:48 | بازدید : 721 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اوپک با هدف وحدت بخشیدن و هماهنگ کردن سیاست‌های نفتی کشورهای عضو تشکیل شد.
اوپک (opec) مخفف نام انگلیسی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (Organization ofpetroleum Exporting Counteries) است که در کنفرانسی که طی روزهای ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر سال ۱۹۶۰ در بغداد با حضور نمایندگان کشورهای ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا برگزار شد بنیان گذاشته شد.
بعداً با پیوستن کشورهای قطر (سال ۱۹۶۱)، اندونزی (۱۹۶۲)، لیبی (۱۹۶۲)، امارات متحده عربی (۱۹۶۷)، الجزایر (۱۹۶۹)، نیجریه (۱۹۷۱)، اکوادور (۱۹۷۳) و گابن (۱۹۷۵) اعضای اوپک به ۱۳ کشور افزایش یافت.
اکوادور از آخر سال ۱۹۹۲ عضویت خود در اوپک را به حال تعلیق در آورد ولی از اوائل سال 2007 بار دیگر تمایل خود برای عضویت در این سازمان را اعلام کرده است. گابن نیز از ابتدای سال ۱۹۹۵ از عضویت این سازمان خارج شد.
همچنین در پی درخواست کشور آفریقایی آنگولا برای عضویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، یکصدو چهل و سومین نشست وزیران نفت اوپک که روز 14 دسامبر 2006 در شهر ابوجای نیجریه به صورت فوق العاده برگزار شد با عضویت این کشور در اوپک موافقت کرد.
اهداف اصلی اوپک همانطور که در اساسنامه این سازمان اعلام شده، هماهنگ کردن و وحدت بخشیدن به سیاست های نفتی اعضا و تعیین بهترین شیوه ها برای حفظ منافع آنها به طور انفرادی و جمعی است.
این سازمان همچنین در پی راه های مختلف برای تضمین قیمت های بازار جهانی نفت از طریق حذف نوسانات مضر و غیرضروری است.
ساختار سازمانی اوپک شامل کنفرانس وزیران، هیأت عامل، دبیرخانه، بخش تحقیقات و کمیسیون اقتصادی است.
کنفرانس وزیران عالی ترین رکن سازمان اوپک و متشکل از سران هیأت های نمایندگی کشورهای عضو که معمولاً وزیر نفت هستند، می باشد.
کنفرانس وزیران هر سال حداقل دو نشست برگزار می کند و مسئول تنظیم سیاست عمومی سازمان و تدوین شیوه های اجرای آن است.
کنفرانس وزیران علاوه بر دو نشست عادی سالانه خود بنابه ضرورت نشست‌های فوق‌العاده نیز دارد.
هیأت عامل اوپک متشکل از نمایندگان معرفی شده از سوی کشورهای عضو است که توسط کنفرانس وزیران برای مدت دو سال انتخاب می شود. هیأت عامل وظایفی همچون مدیریت سازمان، اجرای قطعنامه های کنفرانس وزیران، تدوین بودجه سالانه و تقدیم آن به کنفرانس وزیران را بر عهده دارد و گزارش های ارسالی دبیرخانه را نیز بررسی می کند.
دبیرخانه اوپک رکن دیگر این سازمان است که طبق اساسنامه و زیر نظر هیأت عامل مسئول امور اجرایی اوپک می باشد. در رأس دبیرخانه دبیرکل قرار دارد که به عنوان نماینده مجاز قانونی و رئیس اجرایی دبیرخانه طبق دستورالعمل های هیأت عامل امور سازمان را اداره می کند. دبیر کل اوپک برای مدت ۳ سال توسط کنفرانس وزیران از بین نامزدهای معرفی شده از سوی اعضا به اجماع برگزیده می‌شود و تمدید دوره تصدی او برای یکبار دیگر نیز بلامانع است.
اوپک همچنین یک بخش تحقیقاتی دارد که زیر نظر دبیرخانه تحقیقات لازم برای این سازمان را انجام می دهد و دارای سه بخش مطالعات انرژی، تحلیل بازار نفت و خدمات اطلاعاتی است. کمیسیون اقتصادی اوپک نیز رکن دیگر این سازمان است که به صورت یک بخش تخصصی در چارچوب دبیرخانه عمل می‌کند و هدف آن کمک به سازمان در تقویت ثبات بازار جهانی نفت است.
مقر دبیرخانه اوپک تا سال ۱۹۶۵ در شهر ژنو سوئیس بود و در این سال با تصویب کنفرانس وزیران به وین اتریش منتقل شد و از سال ۱۹۷۷ نیز در ساختمان کنونی در کنار کانال دانوب مستقر است.
 
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با انجمن بین‌المللی تونل (ITA)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:44 | بازدید : 661 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

جمع‌آوری اطلاعات، به‌روزرسانی و هم‌چنین استانداردسازی امور ازجمله اهداف اصلی انجمن‌ها در تمامی دنیا هستند. آن‌ها نهادها و ارگان‌هایی غیردولتی بوده و برای خود اساس‌نامه‌هایی دارند. عضویت در یک انجمن به‌طور حتم مزایای بسیاری دارد. ضمن آن‌که دریافت یک تاییدیه یا گواهی از یک انجمن می‌تواند نشان‌دهنده استاندارد بالای کار شما باشد.
امروزه تقریباً هر صنف کاری برای خود دارای یک انجمن محلی، ملی و حتی بین‌المللی است که به امور صنوف مربوط به خود رسیدگی می‌کند. در فرهنگ لغات عمید انجمن به دسته‌ای از مردم گفته می‌شود که در جایی گرد آمده باشند یا مکان این گردآمدن که برای کنکاش یا امر دیگر صورت گیرد.

 

تشکیل انجمن از امور اصولی و اساسی هر صنفی محسوب می‌شود. باید به این مهم نیز اشاره کرد که انجمن‌ها توسعه برنامه‌ها و تداوم طرح‌هایی را تسهیل می‌کنند که برای بهبود وضع رفاهی و حقوقی اعضایشان طراحی شده ‌است. آن‌ها موجب پیشبرد طرح‌ها و فعالیت‌ها و جلب حمایت نهادها از حوزه تخصصی انجمن می‌شوند.
انجمن بین‌المللی تونل و فضای زیرزمینی چیست؟
انجمن بین‌المللی تونل و فضای زیرزمینی (the International Tunnelling andUnderground Space Association) در سال1974 با حضور 19ملیت مختلف تاسیس شد.
ITA دو هدف اصلی را در دستور کار خود دارد. اول استفاده از فضاهای زیرسطحی به‌نفع عموم، محیط‌زیست و پیشرفت‌های قابل انجام و دوم رشد پیشرفت‌ها در برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت‌وساز، نگهداری و امنیت تونل‌ها و فضاهای زیرزمینی با جمع‌آوری اطلاعات و مطالعه خواست‌ها.
 از آن زمان تاکنون انجمن بین‌المللی تونل رشد و پیشرفت فزاینده‌ای یافت به‌گونه‌ای که درحال حاضر 55کشور به همراه 280 شرکت عضو آن هستند. مجمع این انجمن به‌طور سالانه گردهم می‌آیند و تشکیل جلسه می‌دهند تا به کلیه امور رسیدگی کرده، تقسیم ‌کار کنند و به پرسش‌ها و نیازها پاسخ دهند.در این نشست بودجه سالانه به تصویب اعضا می‌رسد. در این جلسه‌ها وضعیت عضویت کشورها و شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اعضا درخصوص پیوستن سایرین به این انجمن نظر داده و رای‌گیری می‌کنند. این نشست همه‌ساله در یک کشور از کشورهای عضو برگزار
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اجلاس شهرداران آسیایی
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:43 | بازدید : 662 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اجلاس شهرداران آسیایی 2008 پاسخی به فراخوان "مجمع پارلمان‌های آسیایی" (APA) است.
پارلمان‌های 19 کشور عضو و 18 کشور ناظر "انجمن پارلمان‌های آسیایی برای صلح"  (AAPP) را در نوامبر 2006 به یک سازمان بین‌المجالس پیشرو به نام "مجمع پارلمان‌های آسیایی" (APA) تغییر دادند.
اعضای APA دست کم دوبار در سال برای ترویج دیدگاه انسجام بیشتر آسیا تشکیل جلسه می‌دهند.
 "بازار مشترک انرژی آسیا"، "پیمان دوستی در آسیا"، "تنوع فرهنگی در آسیا"، "کاشتن یک میلیارد درخت در آسیا و پایداری زیست‌محیطی"، "مبارزه با فساد و ترویج حکمرانی خوب" برخی از مضامین در برنامه کار APA است.
APA در 20 نوامبر 2007، از دولت‌های محلی، شوراهای و شهرداران خواست تا اطلاعات و تجربه را با دیدگاهی مبنی بر ترغیب همکاری و انسجام در آسیا مبادله کنند. (قطعنامه APA در باره موضوعات اجتماعی و فرهنگی به تاریخ 20 نوامبر 2007، در پاراگراف 63 از قطعنامه  تهران در همان سال بازتاب یافته است).
اجلاس شهرداران آسیایی 2008 پاسخ شهرداران آسیایی به این فراخوان و آغاز همکاری راهبردی میان شهرها و پارلمان‌ها در آسیا برای ترغیب اتحاد این کشورها است.
برای شهرها، دیدگاه اتحاد بیشتر در آسیا یک رویای دوردست سیاسی نیست، بلکه امری حتمی برای زندگی روزمره در این عصر دگرگونی سریع است.
 مبارزه با حاشیه‌نشینی و فقر شهری، غنی‌کردن زندگی درونی شهر، پرداختن به گسترش شکاف درون شهرها، کشورها و میان آنها، مدیریت توسعه شهری و موضوع کیفیت زندگی مسائلی هستند که به طور مستقیم بر دیدگاه اتحاد آسیایی از یک طرف و برنامه اولویت‌های اصلی درهر شهر بزرگ آسیا از طرف دیگر تکیه دارد.
اجلاس شهرداران آسیایی 2008 [تهران؛ میزبان شهرداران کلانشهرهای آسیایی] قصد دارد حمایت از این دیدگاه اتحاد آسیایی را که بوسیله APA هدایت می‌شود، ابراز کند و به مبادله دیدگاه‌ها در این باره بپردازد که چگونه روابط کاری برقرار کنند تا بتوانند دیدگاه‌ها و بهترین شیوه‌ها درباره موضوعات شهری  تبادل کنند که تاثیری مستقیم یا غیرمستقیم را در مورد دیدگاه اتحاد آسیایی دارد.
اعضای هیات مدیره مجمع شهرداران آسیا شامل 811 شهر از 8 کشور جمهوری اسلامی ایران، بحرین، قطر، فلسطین، ترکیه، ویتنام، پاکستان و تایلند هستند.
 
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اجلاس دوربان 2
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:41 | بازدید : 765 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اجلاس دوربان(WCAR) نام رسمی اجلاس جهانی سازمان ملل است که علیه نژاد پرستی برگزار شد.
اجلاس دوربان 2 روز‌های 20 تا 24 آوریل سال 2009 در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد.
این کنفرانس به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل و پس از تصویب پیش نویس 149/61در این مجمع با دستور کار بررسی نحوه اجرای اعلامیه دوربان و برنامه عمل که در کنفرانس جهانی ضد نژاد پرستی در سال 2001 در شهر دوربان آفریقای جنوبی مورد تائید قرار گرفت، برگزار شد.
اهداف اجلاس دوربان 2
کنفرانس بررسی دوربان 2 اهداف ذیل را مد نظر قرار داده بود:
·    بررسی پیشرفت‌ها در نحوه اجرای اعلامیه دوربان و برنامه عمل توسط کشورهای عضو اجلاس دوربان. اجلاس بررسی دوربان 2 از طریق یک روند فراگیر، شفاف و با همکاری همه اعضا مظاهر معاصر نژاد پرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و موارد متعصبانه مرتبط با آن را مورد ارزیابی قرار داد. در این اجلاس همچنین تدابیر مشخص و واقع بینانه‌ای جهت برخورد با مظاهر نژاد پرستی شناسایی شد.
·    در این اجلاس تاثیرات مکانیزم‌های مورد تائید در اجلاس قبلی دوربان و سازمان ملل در برخورد با نژاد پرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و موراد متعصبانه مرتبط با آن مورد ارزیابی قرار گرفت.
·    این اجلاس در نظر داشت تا موارد تائید و اجرای مفاد کنوانسیون بین‌المللی حذف هرگونه تبعیض نژادی و توجه به توصیه‌‌های کمیته این کنوانسیون را در سطح جهان ارتقا دهد.
·    از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس شناسایی شیوه‌های مطلوب مبارزه علیه نژاد پرستی و مشارکت جهانی در اجرای این شیوه‌ها بود.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:40 | بازدید : 699 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند که اساسا به عنوان ابتکار حاشیه اقیانوس هند شناخته می‌شد، یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1997 آغاز به کار کرد.
تاسیس این سازمان در مارس 1995 در نشستی در کشور موریس که اکنون مقر این اتحادیه است، مورد تصویب قرار گرفت و بعدا در روزهای 6و 7 مارس 1997 رسما آغاز به کار کرد.
اتحادیه همکاری‌های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند دارای 19 کشور عضو از سه قاره آسیا، افریقا و اقیانوسیه می‌باشد که بیش از 2 میلیارد نفر جمعیت جهان و 20.5 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد.
این اتحادیه به انتشار اطلاعات در خصوص رژیم های تجاری و سرمایه گذاری اعضا با هدف کمک به فهم بهتر فرصت های سرمایه گذاری در درون این منطقه توسط تجار و صنعتگران اقدام می کند.
اهداف این سازمان مواردی همچون تقویت رشد پایدار و توسعه متوازن در منطقه و بین اعضای اتحادیه، تمرکز بر آن حوزه از همکاری‌های اقتصادی که حداکثر فرصت‌ها را برای منافع مشترک و منافع متقابل فراهم می‌کند و گسترش آزادسازی تجاری و حذف موانع موجود بر سر راه جریان‌های تجارت، سرمایه و فناوری در منطقه اقیانوس هند اعلام شده است.
فعالیت‌های اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند  برای همکاری شامل چندین پروژه و برنامه های کاری موضوعی است که توسط کشورهای عضو با هدف منافع مشترک انجام می شود.این برنامه ها تحت نظر سه کارگروه تجارت و سرمایه گذاری، مجمع تجاری حاشیه اقیانوس هند و گروه آکادمیک حاشیه اقیانوس هند قرار دارد.
ارکان اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند نیز عبارتند از:
·    شورای وزیران که هر دوسال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد
·    کمیته مقامات ارشد
·    مجمع تجاری حاشیه اقیانوس هند
·    گروه آدمیک حاشیه اقیانوس هند
·    کارگروه تجارت و توسعه
·    ستاد عالی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند
اعضای اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند به دو دسته اعضای اصلی و اعضای ناظر و طرف گفتگو تقسیم  می‌شوند.
کشورهای عضو اتحادیه عبارتند از: آفریقای جنوبی، هند، جمهوری اسلامی ایران، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، سریلانکا، استرالیا، امارات متحده عربی، عمان، یمن، بنگلادش، کنیا، موریس(مقر اتحادیه)، تانزانیا، ماداگاسگار، موزامبیک، سیشیل.
کشورهای چین، ژاپن، مصر، انگلستان و فرانسه از اعضای ناظر و طرف گفتگو اتحادیه هستند.
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اتحادیه عرب
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:38 | بازدید : 649 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه عرب (جامعة الدول العربیة) نام مجموعه‌ای از کشورهای جنوب غربی آسیا و شمال و شمال غربی افریقا است.
این اتحادیه در ۲۲ مارس سال ۱۹۴۵ و با حضور ۶ کشور مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن و اردن تأسیس شد و در حال حاظر ۲۲ کشور عربی در آن عضویت دارند.
سنگ بنای این سازمان به پیشنهاد آنتونی ایدن نخست وزیر انگلیس و بعد از جنگ دوم جهانی گذاشته شده‌است.
از لحاظ تقسیم‌بندی ساختاری، اتحادیه عرب جزو نادر سازمان‌های بین‌المللی است که به جای توجه به بعد جغرافیایی همکاری، از عنصر مشخصه دیگری بهره جسته است. این عنصر، اشتراکات قومی و نژادی است. همچنین اتحادیه عرب نخستین سازمان بین‌المللی است که بین مجموعه کشورهای عربی ـ اسلامی تأسیس شده است.
 اتحادیه عرب مجموعه‌ای متشکل از 22 کشور است: الجزایر، بحرین، کومور، جیبوتی، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، موریتانی، مغرب، عمان، فلسطین، قطر، عربستان، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات و یمن.
این اتحادیه از لحاظ ساختاری الگوبرداری شده از اتحادیه اروپاست و همواره سعی کرده است با توجه به ساختار آن خود را هماهنگ کند. مرکز اتحادیه عرب در قاهره بوده و ساختار اداری آن متشکل از سه شورا است.
شورای اتحادیه:
رکن عالی  این سازمان به شمار می‌رود و متشکل از نخست‌وزیران کشورهای عضو است. رأی‌گیری در این شورا به اتفاق آرا بوده و به همین سبب نیز تصمیم‌گیری در آن بسیار مشکل است.
شورای دفاع:
متشکل از وزرای خارجه و دفاع دولت‌های عضو است و تاکنون نیز به دلیل عدم اجماع در مسایل کلی، همواره فاقد کارایی و تقریباً غیرفعال بوده است. البته علاوه بر این شورا یک قرارداد پیمان دفاعی بین دولت‌های عربی امضا شده است.
شورای اقتصاد:
این شورا متشکل از وزرای اقتصاد هر یک از دولت‌ها است.

علاوه بر این شوراها که مسوولیت اصلی تصمیم‌گیری را بر عهده دارند کمیسیون‌هایی نیز مأمور تدوین جهت‌های همکاری بوده و به عنوان مشاور در خدمت شوراهای مذکور و دیگر ارکان اتحادیه قرار دارند. کمیسیون‌ها حالت دائم داشته و به صورت تخصصی فعالیت می‌کن

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اتحادیه جنوب شرقی آسیا (ASEAN)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:37 | بازدید : 743 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آ‌سه ‌آن) یک نهاد اقتصادی و ژئو سیاسی است.
 وب سایت رسمی: ASEAN
اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آ‌سه ‌آن) (Association ofSoutheast Asian Nations) که به اختصار ASEAN خوانده می‌شود در هشتم اگوست سال ۱۹۶۷ تاسیس شد
هدف این اتحادیه که یک نهاد اقتصادی و ژئو سیاسی است، تسریع در پیشرفت اقتصادی و ثبات کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا است.
 10 کشور تایلند، مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا هستند که مجموعا ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند.
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:31 | بازدید : 775 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد از جمله نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد است که به‌منظور ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی در کلیه زمینه‌های ارتباطات دوربرد تأسیس شد.
مهم‌ترین فعالیت‌های اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد عبارتند از: مشخص کردن فرکانس‌های رادیویی، تعیین و ارائه استانداردهای فنی و عملیاتی ارتباطی، کمک به کشورهای مختلف برای توسعه نظام‌های ارتباطی از راه دور، و برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه ارتباطات دوربرد.
در سال‌های اخیر، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد مسئولیت‌های جدیدی را برای ایجاد هماهنگی میان دامنه در حال گسترش فن‌آوری‌هایی نظیر شبکه رقومی با خدمات یکپارچه
Integrated Services Digital Network (ISDN) ارتباطات تلفن‌های رقومی همراه، پست الکترونیکی*، و ارتباطات چندرسانه‌ای برعهده گرفته است.
یکی از نقش‌های کلیدی این اتحادیه تضمین اتصال متقابل سریع و آسان میان شبکه‌ها در نقاط مختلف جهان است که در واقع عامل اصلی در رشد شبکه‌های ارتباطی دوربرد به‌شمار می‌آید
اهداف. در اساسنامه این اتحادیه (مصوب 1992 در ژنو) اهداف آن چنین توصیف شده است :
ـ برقراری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی میان کلّیه اعضای اتحادیه به‌منظور بهبود و استفاده درست از امکانات ارتباط دوربرد؛
ـ ارتقای فنی و ارائه کمک به کشورهای در حال توسعه در زمینه ارتباطات دوربرد و نیز فراهم‌آوری اطلاعات و منابع مالی مورد نیاز برای اجرای آنها؛
ـ توسعه امکانات فنی، افزایش بهره‌وری خدمات ارتباطات دوربرد، و استفاده‌پذیر کردن آنها تا حد ممکن برای عموم مردم؛
ـ گسترش مزایای استفاده از فن‌آوری‌های نوین ارتباط دوربرد در کلّیه نقاط دنیا؛
ـ ارتقای سطح استفاده از خدمات ارتباط دوربرد با هدف تسهیل روابط سالم؛
ـ ایجاد هماهنگی میان فعالیت‌های اعضای اتحادیه؛
ـ کمک به انتخابِ رویکردی روشن‌تر در مباحث ارتباط دوربرد در اقتصاد و جامعه اطلاعاتی جهانی، از طریق همکاری با دیگر سازمان‌های دولتی بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز سازمان‌های غیردولتی که در زمینه ارتباطات دوربرد فعالیت می‌کنند

نقش‌های اساسی 
اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد، در زمینه‌های زیر، به‌طور خاص نقش اساسی برعهده دارد:
ـ تخصیص، توزیع، و ثبت طیف فرکانس‌های رادیویی و نیز نظارت بر وضعیت قرار گرفتن ماهواره‌ها در مدار زمین به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال میان ایستگاه‌های رادیویی کشورهای مختلف؛
ـ تلاش برای از بین بردن اختلال میان ایستگاه‌های رادیویی کشورهای مختلف و بهبود استفاده از طیف فرکانس‌های رادیویی و مدارهای ماهواره‌ای زمین برای خدمات ارتباطات رادیویی؛
ـ تسهیل تدوین استانداردهای بین‌المللی ارتباطات دوربرد با در نظر داشتن کیفیت مناسب ارائه خدمات؛
ـ ترویج همکاری‌های بین‌المللی در ارائه کمک‌های فنی به کشورهای در حال توسعه و نیز ایجاد، توسعه، و بهبود تجهیزات و شبکه‌های

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با اتحادیه بین‌المجالس
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:29 | بازدید : 1130 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه بین‌المجالس یک سازمان بین‌المللی متشکل از پارلمان‌های 154 کشور است
اتحادیه بین‌المجالس (Inter-Parliamentary Union) که به اختصار IPU  نامیده می‌شود در سال 1889 تأسیس شد و هدف از آن کمک به صلح و همکاری میان ملتها با گفتگو میان پارلمان‌های جهان است.
مقر این اتحادیه در ژنو سوئیس می‌باشد و بیش از 110 سال قدمت دارد. در حال حاضر 154 مجلس از کشورهای مختلف جهان عضو اتحادیه بین‌المجالس هستند که جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال آن است.
این اتحادیه در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.
بالاترین رکن اتحادیه، مجمع عمومی است که دارای کمیته‌های دائم صلح و امنیت بین‌المللی، توسعه پایدار، مالیه و تجارت، و دموکراسی و حقوق بشر است.

 

در این اتحادیه همچنین نمایندگان از نهادهای مهم بین‌المللی به عنوان ناظر عضویت دارند و در اجلاسیه آن شرکت می‌کنند.
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با اتحادیه آفریقا (AU)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:28 | بازدید : 652 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه آفریقا (AFRICAN UNION) از جمله واژه‌های جدیدی است که از اوایل قرن بیست ویکم وارد ادبیات مناسبات سیاسی جهان شده است
  وب سایت رسمی: AU
اتحادیه آفریقا در واقع نهاد جایگزین سازمان وحدت آفریقا (Organization OfAfrican Unity) است که در حال حاضر 53 کشور قاره آفریقا عضو آن هستند.
سازمان وحدت آفریقا به عنوان سلف اتحادیه آفریقا در سال 1963 و پس از آنکه در روند استعمارزدایی پس از جنگ جهانی دوم تعداد کشورهای مستقل آفریقا رو به افزایش بود، با عضویت 32 کشور در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی تشکیل شد.
سازمان وحدت آفریقا در ابتدای کار فعالیت های خود را بر اهداف سیاسی که در ماده دوم اساسنامه آن ترسیم شده بود، متمرکز کرد. در این چارچوب این سازمان نقش عمده ای در استعمارزدایی از قاره آفریقا، حل و فصل مسالمت آمیز منازعات مرزی کشورهای این قاره، دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اعضا و مبارزه با آپارتاید ایفا کرد.
سازمان وحدت آفریقا به موازات دستیابی به برخی اهداف سیاسی و نیز گسترش تعداد اعضا اهداف خود را به عرصه های اقتصادی و فرهنگی و علمی گسترش داد. همچنین در پرتو تحولات نظام بین الملل پس از جنگ سرد، کشورهای عضو سازمان وحدت آفریقا نیز برای آنکه بتوانند نقش و جایگاه این قاره در مناسبات نظام بین‌الملل در قرن بیست و یکم را گسترش دهند تلاش‌هایی برای تأسیس اتحادیه آفریقا از دهه 1990 آغاز کردند.
در ادامه این مسیر ابتدا نشست فوق العاده سران سازمان وحدت آفریقا در شهر سیرت با انتشار بیانیه‌ای موسوم به «بیانیه سیرت»  تصمیم به تأسیس اتحادیه آفریقا گرفتند. سپس در نشست سال 2000 سران آفریقا در شهر لومه اساسنامه اتحادیه آفریقا تصویب شد.
در نشست سال 2001 سران آفریقا در لوزاکا طرح جدیدی برای اجرایی کردن اتحادیه آفریقا ارائه شد و در نهایت در نشست سال 2002 سران آفریقا در شهر دوربان آفریقای جنوبی اتحادیه آفریقا آغاز به کار کرد.
اکنون اتحادیه آفریقا به عنوان فراگیرترین سازمان کشورهای آفریقایی در پی تحقق اهداف گسترده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای حفظ صلح و ثبات در این قاره و نیز افزایش نقش آفریقا در نظام بین الملل است. مقر اتحادیه آفریقا همچون سازمان وحدت آفریقا که سلف آن بود در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی قرار دارد.
ارکان اتحادیه آفریقا نیز شامل اجلاس سران دولت‌ها و حکومت‌های عضو، شورای وزیران، کمیسیون آفریقا، کمیته دائم نمایندگان، شورای صلح و امنیت، پارلمان پان آفریقایی، شورای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دیوان دادگستری، و تعدادی کمیته‌های فنی و تخصصی است و همچنین نهادهای مالی است.
 54 کشور عضو اتحادیه آفریقا عبارتند از: اریتره، اتیوپی، آفریقای جنوبی، الجزایر، آنگولا، اوگاندا، بنین، بوتسوانا، بورکینافاسو، بروندی، تانزانیا، تونس، توگو، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا، آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری موریس، جیبوتی، چاد، دماغه سبز، رواندا،  زامبیا، زیمبابوه، ساحل عاج، سنگال، سیرالئون، سیشل، سومالی،سودان، سوازیلند، سائوتومه و پرینسیپ، غنا، کامرون، کنیا، کومور، گینه استوایی، گابن، گامبیا، گینه بیسائو، گینه، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مصر، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، نیجر، سودان جنوبی.
 
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با اتحادیه اروپا (EU)
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 3:25 | بازدید : 891 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

اتحادیه اروپا تشکل سیاسی و اقتصادی متشکل از 27 کشور در قاره اروپا است که با نام اختصاری EU خوانده می‌شود.
این اتحادیه در اصل گسترش یافته اتحادیه اروپای غربی است که در سال 1957 با همکاری 6 کشور اروپایی تشکیل شد. از آن زمان به بعد اتحادیه به سرعت گسترش یافت. اعضای بیشتری پیدا کرد و حیطه کارش وسیع‌تر شد.
در سال 1993 پیمان ماستریخت چارچوب کنونی قوانین اتحادیه اروپا را تعیین کرد. در ماه دسامبر سال 2007 پیمان لیسبون آینده جدیدی را برای اتحادیه ترسیم کرد.
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا آزادی سفر مردم، کالاها و خدمات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تضمین شده است.
پرونده‌ها:
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


10 انتصاب جنجالی احمدی نژاد
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 1:43 | بازدید : 631 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

محمود احمدی نژاد از تمام خصیصه‌های منحصر بفردی که دارد یک ویژگی اش را از همان سال ۸۴ نشان داد. همان زمانی که فهرست اولین کابینه اش را به مجلس داد، نشان داد علاقه ای ویژه به انتصاب های جنجالی دارد. در فهرست وزیران پیشنهادی محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ تنها دو گزینه بودند که سابقه وزارت داشتند و بقیه گزینه ها سابقه معاونت وزیر را هم نداشتند. بعدها در سال ۸۸ هم این رئیس جمهور این خصیصه را در معرفی اولین وزیران زن به مجلس نشان داد.

 

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، انتصاب های جنجالی احمدی نژاد فقط به مقطع معرفی دو کابینه اش ختم نمی شود. قبل و بعد از معرفی کابینه ها انتصاب‌ها و حکم هایی بودند که با حاشیه ها همراه شدند.

بازگشت ملک زاده

همین سه روز پیش بود که خبرگزاری ایرنا از حکم آیت الله هاشمی شاهرودی برای محمدشریف ملک زاده خبر داد. این خبر که بلافاصله بعد از حکم محمود احمدی نژاد برای ملک زاده منتشر می شد، با سکوت دفتر آیت الله همراه شد تا جایی که روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود از دفتر رئیس شورای عالی حل اختلاف قوا خواست در این باره موضع گیری کند چون هدف ایرنا از انتشار این خبر تحت الشعاع قرار دادن اقدام سوال برانگیز رئیس جمهور در صدور حکم مشاورت برای ملک زاده تفسیر می شد. دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی هم پاسخ داد و نوشت که این انتصاب در قالب بنیاد فقه و معارف اهل بیت صورت گرفته است.

شاید اشاره آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش ارتقای سلامت نظام اداری به حکمی بود که احمدی نژاد برای ملک زاده زده بود که گفت:یک دفعه‌ای حکم‌های قارچ گونه‌ از این طرف و آن طرف صادر می‌شود آیا ما نباید ملاحظه کنیم که اگر متهمی در دستگاه قضایی مورد رأفت نظام قرار گرفته نباید به وی احکام کلیدی بدهیم تشویق‌اش کنیم. ملک زاده که روایت است راننده آیت الله هاشمی شاهرودی در زمان ریاست ایشان بر قوه قضائیه بود، خرداد ماه سال گذشته به دلیل اتهامات مالی و وجود پرونده های فراوان در قوه قضاییه بازداشت شد. او دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در همان مقطعی بود که دو همایش پر سر وصدا از سوی این شورا با حاشیه‌های امنیتی و اخلاقی اش برگزار شد تا تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور کلید بخورد.

همان همایش پای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه را برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس باز کرد. انتصاب ملک زاده البته پیش تر

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


ازبست چیست ؟ چرا اینقدر خطرناک است ؟
جمعه 15 ارديبهشت 1391 ساعت 1:38 | بازدید : 729 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آزبست نام تجاری چندین ماده معدنی است که به شکل وسیع در تهیه لنت ترمز اتومبیل و برخی مصالح ساختمانی به کار

می روند.

يکی از آلاینده های مهم هوا است. پراکنده شدن ذرات آزبست در هوا سبب ایجاد

اختلالات تنفسی و ابتلا افراد به بیماری های وخیم ریوی می شود.

سابق بر این آزبست برای حفاظت از آتش سوزی و ایزوله کردن لوله های آب گرم، پوشش و نمای ساختمان و لنت ترمز

خودروها استفاده می شد. اما به دلیل سرطان زا بودن آن، در بسیاری از کشورها تولید و استفاده از این ماده ممنوع شده است.

در هر شبانه روز معادل 7 تن آزبست یا لنت ترمز در هوای تهران تولید می شود. استنشاق آزبست یا لنت ترمز از راه تماس های

شغلی یا محیطی اتفاق می افتد. آزبست به دلیل داشتن ویژگی های نسوز بودن و قابلیت انعطاف به شکل یک ماده صنعتی با

ارزش درآمده است که برای آن بیش از 3000 مورد استفاده شناخته شده است.

در محیط زیست اصطکاک یا ساییدگی از لحاظ آلوده سازی هوا اهمیت زیادی دارد، این پدیده عبارتست از پراکندگی

ذرات که در نتیجه ساییده شدن به وسیله مالش ایجاد می شوند. روزانه بیش از یک میلیون خودرو در سطح شهرهای بزرگ

در آمد و شد هستند که به لحاظ وضعیت خاص ترافیک رانندگان پیوسته از ترمز استفاده می کنند.

با هر بار استفاده از ترمز خودرو مقداری از لنت ترمز تحت عمل اصطکاک لنت با کاسه یا دیسک چرخ ساییده شده و

آزبست موجود در آن به شکل غبار از درز کاسه های چرخ و یا به طور مستقیم از کنار دیسک چرخ به زمین می ریزد و در هوا

پراکنده شده و براثر جریان های سطحی هوای نزدیک به آسفالت خیابان (که حرکت اتومبیل ها آن را تشدید می کند) در

محیط شهر پراکنده می شود.

پاک کردن محیط زیست از آزبست به عهده همه است. اگر در محل کارتان از آزبست استفاده شده است شما نیز به نوبه

خود از مسئولان بخواهید تا محیط کار شما را از این آلودگی پاک کنند.

این عمل به عهده مسئولان سازمان های مربوطه است تا محیط کاری را به محیطی سالم برای کار تبدیل کند. اگر حجم

آزبست مصرفی کم باشد باید با نظارت شهرداری ها جمع آوری شود. در غیر این صورت باید با همکاری سازمان بازیافت در هر

استان این موضوع پی گیری شود. در تمام موارد باید به جای استفاده از آزبست به ویژه زمانی که به عنوان عایق مورد

استفاده قرار می گیرد از مواد و عایق های جایگزین آن استفاده شود.

1 / 1

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت 22:38 | بازدید : 616 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

هنوز تخلف مالی ۳ هزار میلیارد تومانی در مرحله بررسی در دادگاه است که مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور از کشف یک تخلف مالی دیگر در شبکه بانکی خبر می دهد.

 

به گزارش افکارنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور، عباس مؤمن‌آبادی، مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان هرمزگان از کشف یک تخلف گسترده دیگر در یک بانک دولتی خبر داد و گفت: طی این تخلف بیش از ده‌ها میلیون یورو و چندین میلیون دلار تسهیلات بدون اخذ وثایق کافی به یک شرکت خصوصی اعطا شد.

مؤمن‌آبادی که در نشست خبری به مناسبت سالروز صدور فرمان
۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد اقتصادی، سخن می‌گفت، از کشف یک تخلف گسترده دیگر در شبکه بانکی خبر داد. او گفت: این تخلف در جریان اعطای تسهیلات توسط یک بانک دولتی به یک شرکت خصوصی رخ داد.

به گفته مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولین وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند. بانک مورد نظر در قبال اعطای این تسهیلات، وثیقه چندانی دریافت نکرده است و میزان سرمایه این شرکت در داخل کشور نیز بسیار کمتر از میزان بدهی آن به سیستم بانکی است که آن هم در گرو بانک‌ها می‌باشد.

مؤمن‌آبادی گفت: با ورود به موقع اداره کل بازرسی هرمزگان به این موضوع از پرداخت
۲۰ میلیون یورو دیگر به شرکت مذکور جلوگیری شد. چنانچه در مراحل رسیدگی به این پرونده بی دقتی یا تأخیری صورت گیرد قطعاً تضییع بیش از پیش حقوق بیت‌المال را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل بازرسی استان هرمزگان گفت: این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که هم اکنون در استان هرمزگان صدها پروژه نیمه تمام به علت عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز از طرف سیستم بانکی، بلاتکلیف رها شده است و راه اندازی آن‌ها می‌تواند علاوه بر تقویت تولید ملی و نجات کشور از وابستگی، زمینه اشتغال هزاران جوان بیکار منطقه را فراهم آورد.
مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اموال عمومی متعلق به همه است و ملک شخصی کسی نیست که عده‌ای چوب حراج به آن بزنند و هر جا منافعشان به خطر می‌افتد با توسل به تخریب، تهمت و جوسازی سعی در مظلوم‌نمایی و تأثیرگذاری بر روند پیگیری پرونده‌ها دارند.
او گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی آن هم با چنین وضعی در تضاد با عدالت است و سیستم بانکی هیچ توجیهی در قبال افکار عمومی ندارند.
گفتنی است پس از افشای تخلف مالی
۳ هزار میلیارد تومانی، خبرهایی از کشف چند اختلاس دیگر در استان های شمالی و جنوبی هم منتشر شد.

سازمان بازرسی کل کشور وعده داده است به زودی اطلاعات دیگری از تخلف تازه کشف شده، منتشر کند

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


چطور می توان از آینده یک رابطه باخبر شد؟؟؟
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت 22:36 | بازدید : 700 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

برای اینکه بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، با علایم خطر آشنا شوید: روابطی که احتمال شکست در آنها بیشتر از 50 درصد است.
این سوالی است که ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده است. از کجا باید بفهمیم که آیا این رابطه هم مثل خیلی از روابط دیگر که شروع خوبی داشته اند اما در نهایت منجر به شکست شدند، به جدایی ختم می شود یا نه؟
شاید یکی از آرزوهای بزرگ هرکس در آستانه انتخاب همسر و ازدواج این باشد که پیشگو یا فالگیری را پیدا کند که بتواند آینده ازدواجش را پیشگویی کنید. برای اینکه بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، با علایم خطر آشنا شوید: روابطی که احتمال شکست در آنها بیشتر از 50 درصد است.
1- رابطه ای که در آن عشق یک طرفه است
حتما شنیده اید که می گویند «عشق یک سره باعث دردسره!» اگر میزان علاقه و انرژی ای که شما برای رابطه تان می گذارید به طرز چشمگیر و احتمالا آزاردهنده ای بیشتر از طرف مقابل است (یا برعکس)، امکان اینکه در رابطه تان دچار ناکامی شوید زیاد است.
تحقیقات روان شناسان اجتماعی نشان داده است که رابطه ای که حالت متعادل دارد و دو طرف تقریبا به یک اندازه به آن علاقه دارند و سرمایه گذاری (مادی و معنوی) نسبتا یکسانی در رابطه شان می کنند دوام بیشتری دارد.
روابطی که در آن زن و مرد با هم تناسب کافی ندارند (یکی از آنها از هر جهت موقعیت بسیار بالاتری نسبت به دیگری دارد) در حالت عدم تعادل قرار دارند و آینده خوبی برایشان پیش بینی نمی شود.
2- رابطه ای که در آن یکی از طرفین یا هر دو تغییر زیادی کرده اند

اگر شما یا طرف مقابلتان به خاطر دیگری تغییری اساسی در زندگی یا شخصیت خود ایجاد

|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مرد هزار چهره گرانی‌های اخیر کیست؟
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت 22:34 | بازدید : 600 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

گرانی پشت گرانی» حال و روز این روزهای بازار کالایی ایران شده است و دولتمردان هم برای متهم کردن یکدیگر در این باره گویی توپ و تانک اجاره کرده‌اند.بیش از ۴۰ روز از سال ۹۱ گذشته است و هر روز اخبار و گزارش‌های جدید از وضعیت اسف‌بار قیمت کالا‌ها در بازار منتشر می‌شود. روزی از گرانی مواد غذایی سخن گفته‌ می‌شود، روز دیگر از نبود برنامه مشخص دولت برای مدیریت بازار خبر می‌آورند و در انت‌ها توپ و تانک‌ها اجاره می‌کنند تا با منحرف کردن مسیر‌ها، مقصران اصلی شناسایی نشوند.

در این می‌ان، پرسش‌های زیادی درباره گرانی‌های اخیر مطرح است که در اینجا به ۱۳ پرسش اشاره می‌شود:

۱- چرا مسئولان دولتی خیلی دیر از خواب غفلت بیدار شدند و گرانی‌ها را پذیرفتند و اعتراف کردند برنامه مشخصی برای مدیریت بازار نداشته‌اند؟

۲- چرا مجوز افزایش قیمت‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط در سکوت خبری و با چراغ خاموش صادر شد تا اینکه خبرنگاران با تهیه گزارش می‌دانی، اخبار مرتبط با این صدور مجوز‌ها را رسانه‌ای‌ کنند؟

۳ - چرا یک مقام مسئول دولتی پیدا نمی‌شوند تا به صورت شفاف درباره گرانی‌ها سخن بگوید و این بار نگوید نام مقصران را در جیبمان داریم؟

۴- چرا در بحبوحه گرانی‌ها، دولتی‌ها بر اجرای شتابزده فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها (اصلاح گسترده قیمت‌ها) اصرار دارند و آیا این خود دلیلی بر سوء‌استفاده‌ برخی‌ها برای گرانی نمی‌شود؟

۵- مقصران گرانی‌های اخیر چرا از کار برکنار نمی‌شوند و یا حداقل مثل تغییرات مدیریتی دیگر، برای استعفا تحت فشار قرار نمی‌گیرند؟

۶ - مردم درد و دل خود را درباره گرانی‌های اخیر با چه کسانی درمیان بگذارند؟

۷ - چرا واحدهای تولیدی دیگر به وعده‌های دولتی‌ها مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها توجهی نمی‌کنند و بعضا راسا درباره برخی افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند؟

۸ - چرا بعضا برخی مسئولان درباره گرانی‌ها مواضع دو‌پهلو می‌گیرند؟

۹ - آیا مسئولان بررسی کرده‌اند که چه میزان از گرانی‌های اخیر به مسایل اقتصادی و تحولات جهانی برمی‌گردد؟

۱۰- چرا شرایط طوری پیش رفته است که برخی تولیدکنندگان به جای افزایش قیمت، به کم فروشی روی آورده‌اند؟

۱۱- به راستی دستگاه‌های نظارتی ذیربط که مسئول کنترل قیمت‌ها در بازار هستند، در خواب هستند؟

۱۲- آیا مسئولان از خانواده‌های خود پرسیده‌اند که با گرانی‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند؟

۱۳- به نظر شما، مرد هزار چهره گرانی‌ها کیست؟

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


4 عامل در تعیین نرخ دلار و اثر آن بر بازار سهام
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت 22:31 | بازدید : 759 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

طی نیمه اول سال‌جاری 4 عامل بیرونی می‌تواند در تعیین نرخ دلار و آثار آن بر بازار سهام نقش داشته باشد.
همانطور که می‌دانیم یکی از متغیرهای تغییر نرخ دلار به غیراز شاخصه‌های اقتصادی، انتظارات ناشی از مجموعه عوامل سیاسی و اقتصادی است. در نیمه دوم سال90 نرخ دلار در بازار آزاد ایران به همین دلایل و شاخصه‌های اقتصادی رشدی حدود 80درصد و در برابر نرخ دولتی حدود 20درصد داشت.
این تغییرات تبعاتی را در پی داشته و خواهد داشت که شامل تضعیف ارزش پول ملی، کسب منابع حاصل از دلالی روی نرخ دلار، تغییر ارزش مبالغ وارداتی و صادراتی کالاها و خدمات و تاثیر‌گذاری روی قیمت سکه طلاست. در کنار تغییرات نرخ دلار در بازار تقاضای ایران در سال گذشته و جاری، قیمت جهانی و مبادلاتی کالاها افزایش داشته که به‌دلیل وابستگی کشور به تهیه این کالاها قیمت‌های داخلی هم ناگزیر میل به افزایش پیدا کرد،
مانند قیمت روغن خام مصرفی و سایر کالاهای کشاورزی و....همزمان با این اتفاق فرایند تشدید تحریم‌ها علیه ایران خصوصا تحریم‌های موثر بر محدودیت انتقال ارز، منجر به فشار روی صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان کالاها و اجناس ( خام و نهایی) شد و کند شدن روند انتقال ارز منجر به کاهش حجم ورود کالا به کشور و به تبع آن افزایش نرخ آن کالا در کشور به‌دلیل محدودیت عرضه شد.
درسال‌جاری شاید افزایش نرخ دلار در برخی شرکت‌های صادر‌کننده کالا به خارج از کشور منجر به ایجاد انتظار بر رشد درآمد حاصل از صادرات شد که قطعا در 2ماه اول سال انتظارات حادث شده می‌تواند منجر به افزایش قیمت سهام یا تعدیلات درآمدی در بودجه شرکت‌ها شود ولی باید دانست به‌دلیل پاره‌ای موارد که ذکر خواهد شد اگر دلار در نیمه اول سال نوسان داشته باشد می‌تواند منجر به تغییرات شدید در عرضه و تقاضای خرید و فروش سهام شرکت‌های مذکور شود که قطعا نوسان فراوانی روی قیمت سهام خواهد گذاشت. بنابراین می‌توان به گروه شرکت‌های پتروشیمی صادر‌کننده اشاره کرد.
با این اوصاف 4عاملی که در نیمه اول سال‌جاری می‌توانند روی نرخ دلار مؤثر باشند عبارتند از:
1- اثر اقتصادی (
OLIMPIC EFFECT ): معمولا در جریان برگزاری المپیک (از جمله المپیک لندن که تا چند وقت دیگر برگزار خواهد شد) تنش‌های سیاسی جهانی معمولا می‌تواند فروکش کرده و مسائل تحت الشعاع این وضعیت قرار گیرد.
2- سیاست‌ها و شرایط اقتصادی اروپا و آمریکا
3- مذاکره ایران با
گروه 1+5 در بغداد
4- نرخ رشد اقتصادی چین
لذا می‌توان گفت با توجه به شرایط 6ماه اول سال‌جاری و امکان شکل‌گیری پدیده انتظاراتی نوین در این امر می‌تواند نوسانات غیرسیستماتیکی به بازار ارز وارد کند لذا سیاست محافظه کارانه در برآورد بودجه صادراتی شرکت‌ها برای مدیران واحدها و سهامداران بسیار مهم است.
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


پرداخت یارانه نقدی، فقط تا پایان سال ۹۳
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت 14:7 | بازدید : 635 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: پایان سال ۱۳۹۳پرداخت یارانه‌های نقدی به ایستگاه پایانی می‌رسد و پس از آن سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم باشد.محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در مورد ادامه روند واریز یارانه‌های نقدی، اظهار داشت: یارانه نقدی با هدف تامین بخشی از هزینه‌های تحمیل شده بر خانواده‌ها در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی پایان سال ۱۳۹۳مهلت قانونی پرداخت یارانه‌ها تمام می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: پس از پایان طرح پرداخت یارانه‌ها، تامین اجتماعی باید پاسخگوی کلیه مشکلات مالی مردم باشد و تورم را از فضای اقتصادی کشور حذف کند.

وی تصر یح کرد: زمان قانونی پرداخت یارانه‌های نقدی پایان سال ۹۳اعلام شده و پس از آن قطعا مردم با چالش‌های جدی اقتصادی مواجه خواهند شد.

خباز افزود: براساس برنامه پنجم توسعه کشور پس از پایان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تمامی جوانان بالای ۲۴سال باید شاغل و یا حقوق ایام بیکاری دریافت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطرنشان کرد: اگر الزامات قانونی و امکانات مورد نیاز اقتصادی پس از پایان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳فراهم نشود، احتمال دارد مجلس نهم موضوع تمدید زمان پرداخت یارانه‌های نقدی را در دستور کار قرار دهد.

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


هفت سال زندگی با وعده های رئیس جمهور
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت 14:3 | بازدید : 599 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵
قریب به ۷سال از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ می‌گذرد و در این مدت شعار‌ها و وعده‌ وعید های فراوانی از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم طرح شده است که بخش قابل توجهی از آنها تا‌کنون محقق نشده و صد البته که بخشی از وعده‌ها نیز یا محقق شده‌اند و یا در حال اجرا هستند.

 

- قریب به ۷سال از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ می‌گذرد و در این مدت شعار‌ها و وعده‌ وعید های فراوانی از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم طرح شده است که بخش قابل توجهی از آنها تا‌کنون محقق نشده و صد البته که بخشی از وعده‌ها نیز یا محقق شده‌اند و یا در حال اجرا هستند.

تامین مسکن برای همه مردم جامعه، دادن سهام عدالت به اقشار بی بضاعت، شایسته سالاری و.. این وعده های بود که دولت در طی این مدت به مردم ایران داده بود در این گزارش سعی شده به بخشی از این موضوعات بپردازیم و ببینم تا کنون کدام یک از آنان عملی و کدام یک عملی نشده است.


خانه دار کردن همه ایرانیان با مسکن مهر

بر اساس این گزارش در سال ۸۶ که قیمت ملک در سراسر کشور، ناگهان بالا رفت، محمد سعیدی‌ کیا، وزیر مسکن و شهر‌سازی دولت نهم، طرحی را به نام «مسکن مهر» پیشنهاد داد تا با اجرای آن، دولت ۲هدف مهم را محقق کند: اول قیمت مسکن کنترل شود و دوم «آرزوی همه مستاجرها برآورده شود». بر این اساس مسکن مهر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت در جهت کاهش قیمت مسکن و تامین مسکن اقشار کم درآمد است.
بسیاری از کارشناسان و نمایندگان در این باره معتقدند که تصدیگری غیرعادی دولت در طرح مسکن مهر باعث به‌وجود آمدن تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی شده و اجرای طرح مسکن مهر تاثیر مثبتی در کاهش تقاضای مسکن نداشته است.

بنا بر وعده مسئولان تا پایان شهریور ماه امسال باید
۵۰۰ هزار واحد مسکونی از طرح ملی مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسید اما بنا بر اعلام یک مقام مسئول این حوزه تا پایان شهریور ماه حدود ۱۴۲هزار واحد افتتاح شد. همچنین پروژه‌های مسکن مهر در برخی مناطق با

|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مقام معظم رهبري به استفتاء در مورد فيس بوك
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت 14:1 | بازدید : 688 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۹
به گزارش افكار نيوز به نقل از تبيان، متن استفتاء و پاسخ مقام معظم رهبری درباره «فیس ‌بوک» در ذیل آمده است.
متن سؤال:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله خامنه‌ای
با سلام و احترام
با توجه به اینکه وب‌سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟با تشکر
متن جواب:
باسمه تعالی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.
موفق و مؤید باشید.

توضیح: حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس بوک صادق می باشد یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.
نکته‌ای که در حکم بالا مشخص است این است که در صورتی که این فعالیت موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود جایز نیست در حالی که ماهیت شبکه‌های مجازی بر پایه جمع‌آوری اطلاعات می‌باشد و هر‌چه استفاده‌کنندگان آن بیشتر باشند و در استفاده از آن محدودیت کمتری برای خویش قائل باشند اطلاعات بیشتری را برای این شبکه‌های اطلاعاتی فراهم می‌کنند و در نتیجه منجر به تقویت دشمنان می شود. به نظر می آید این حکم نه حرام بودن مطلق فعالیت در این سایت را می رساند و نه جایز بودن آن را اثبات می کند بلکه به نوعی فیمابین است. به هر حال تشخیص مصداق این حکم به عهده‌ی خود شماست.
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


استفتاءازرهبری درباره افزایش قیمت کالاها
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت 14:0 | بازدید : 576 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مقام معظم رهبری در خصوص استفتایی در مورد تغییر دادن قیمت کالاها دیدگاه خود را بیان فرمودند.بعضاً مشاهده می شود قیمت کالایی گران می شود و فروشنده نیز قیمت همان کالا که از قبل موجود داشته را گران می کند. به عبارت دیگر در قیمتهای قبلی دست می برد و بر اساس قیمت گذاری جدید آن کالا را به فروش می رساند و اقامه دلیل می کند که درست است آن کالا را قبلا به قیمتی کمتر خریده ولی اجاره مغازه، قمیت آب، برق و ... در حال حاضر گران است. اینکه این موضوع به لحاظ شرعی چه حکمی دارد را خبرنگار مهر در استفتایی از دفتر مقام معظم رهبری جویا شده است که در ادامه از نظر می‌گذرد.

پرسش: بعضاً مشاهده می شود قیمت کالایی گران می شود و فروشنده نیز قیمت همان کالا که از قبل موجود داشته را گران می کند. به عبارت دیگر در قیمتهای قبلی دست می برد و بر اساس قیمت گذاری جدید آن کالا را به فروش می رساند و اقامه دلیل می کند که درست است آن کالا را قبلا به قیمتی کمتر خریده ولی اجاره مغازه، قمیت آب، برق و ... در حال حاضر گران است. یعنی او به عواملی اشاره می کند که هزینه‌های جاری او را افزایش داده است. به لحاظ شرعی چنین گران کردنی چه حکمی دارد؟

پاسخ: تا وقتى که به حدّ اجحاف نرسیده و بر خلاف مقرّرات دولت هم نباشد، اشکال ندارد، ولى افضل بلکه مستحب آن ‏است که فروشنده به آن مقدار سودى که هزینه‏‌هایش را تأمین مى‏‌کند، اکتفا نماید.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


برخي تعرفه‌هاي اینترنت پرسرعت افزایش یافت!
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت 13:52 | بازدید : 593 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

در حال حاضردرخواست راه‌اندازي خطوط پرسرعت اينترنت يا همان ADSL اين روزها به يكي از دغدغه‌هاي اصلي كاربران و متقاضيان در برخي مناطق کشور تبديل شده است.
 

به گزارش دنیای اقتصاد تا حدود چهار سال گذشته شركت‌هاي ارائه‌دهنده سرويس‌هاي ADSL تنها تمركز خدمات خود را روي سرمايه‌داران و شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ معطوف كرده بودند، اما حالا اوضاع به گونه‌ای دیگر است و هم‌اکنون حجم بالای مشتریان شركت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت را کاربران خانگی تشکیل می‌دهند. اما افزایش شركت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت در کنار تنوعی که برای کاربران اینترنت به همراه دارد، گاه نیز باعث گمراهی آنها می‌شود. چرا که تعدد در نرخ‌ها، انواع سرويس‌هاي ارائه شده، ميزان ترافيك و درنهايت پهناي باند ارائه شده علاوه بر اينكه ذهن متقاضيان دريافت ADSL را سخت مشغول خود مي‌كند، قدرت ارائه و تصميم‌گيري را نيز از آنها می‌گیرد. علاوه بر تعدد تعرفه‌اینترنت پرسرعت، یکی از انتقاداتی که کاربران و اکثر فعالان حوزه اینترنت به آن اشاره دارند، بالا بودن قیمت سرویس اینترنت پرسرعت در مقابل سرعت و کیفیت آن است. به عنوان مثال در حال حاضر کاربران برای دریافت سرویس یک ماه اینترنت، با سرعت 128 kbp، با ترافیک مشخص باید بین10 تا 30 هزار تومان پرداخت کنند. هزینه‌ای که در مقابل کیفیت و سرعت نه‌چندان زیاد، از دید کاربران بسیار بالا محسوب می‌شود.

از کاهش قیمت چه خبر
تاکنون طرح‌های گوناگونی برای کاهش قیمت اینترنت از سوی نهادهایی همچون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرساخت و دیگر بخش‌های مرتبط مطرح شده که برخی از این کاهش قیمت اجرا و برخی دیگر نیز در انتظار به اجرا در آمدن است.
اولین کاهش قیمت روی سرویس اینترنت به سال گذشته باز می‌گردد که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اعمال شد.
به گفته محمود خسروی، مدیرعامل این شرکت، تخفیف 20 درصدی پهنای باند برای شركت‌های
PAP (خدمات دهنده اینترنت پرسرعت) در طول یک سال گذشته به صورت علی‌الحساب، در صورتحساب‌هاي شرکت‌هاي

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 997
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1110
:: بازدید ماه : 3056
:: بازدید سال : 11956
:: بازدید کلی : 132497