بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
۳ روش جایگزین پیش‌فروش سکه‌
پنج شنبه 29 فروردين 1391 ساعت 1:34 | بازدید : 811 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اعلام اینکه بانک مرکزی ۳ گزینه پیشنهادی جایگزین به جای تحویل سکه تعیین کرده است، پیش بینی کرد که در اولین روز تحویل سکه‌های پیش فروش کمتر از ۱۰۰ هزار قطعه سکه به پیش خریداران تحویل شود.

 

بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانک ملی ایران در تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری شرایطی برای تحویل سکه ها به مردم پیشنهاد شده است. عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه متقاضیان می توانند سکه های تمام بهار آزادی پیش خرید شده خود را با همان شرایط پیش فروش با نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصد از شعب بانک ملی دریافت کنند. وی ادامه داد: بانک مرکزی به بانک ملی اعلام کرده است که استفاده از یک گزینه پیشنهادی یا ترکیبی از گزینه ها می تواند روشهای جایگزینی به جای دریافت سکه باشد که بانک ملی می تواند آنها را به متقاضیان پیشنهاد کند، این در حالی است که انتخاب این گزینه ها به جای دریافت سکه با رضایت مشتریان صورت می گیرد و میان بانک و مشتری توافق انجام خواهد گرفت.
خریداری سکه توسط بانک به قیمت روز
مدیرکل سابق ریالی و نشر بانک مرکزی اولین گزینه پیشنهادی را خرید سکه ها توسط شعب بانک ملی و دریافت وجه نقد توسط مشتری اعلام و تصریح کرد: قیمت گذاری سکه ها برای پرداخت وجه آن به مردم معادل ارزش مسکوک پیش خرید با نرخی که بانک مرکزی به بانک ملی اعلام می کند خواهد بود. به گفته کمره ای این نرخ توسط بانک مرکزی به ارزش روز و با توجه به شرایط روز و سایر پارامترها به پیش خریداران پیشنهاد می شود و بانک مرکزی مرجع تعیین قیمت خواهد بود.
حواله
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران دومین گزینه پیشنهادی را ارائه حواله به پیش خریداران سکه در صورت تمایل عنوان کرد و گفت: حواله ها معادل قیمت یک قطعه سکه است، در طراحی این حواله ها موارد امنیتی و ضد جعل به دقت رعایت شده است، حواله ها بی نام بوده و در خارج از بانک قابلیت نقل و انتقال دارد، یعنی دارنده حواله مالک آن است. وی ادامه داد: حواله ها تا پایان سال
۹۱ در تمام شعب بانک ملی قابل خرید است و پس از این مدت زمان در شعب عرضه کننده قابل پذیرش است.
گواهی سپرده
کمره ای پیشنهاد جایگزین سوم را ارائه گواهی سپرده به پیش خریداران سکه ذکر کرد و افزود: بانک ملی برای افرادی که بخواهند یک گواهی سپرده صادر می کند که این گواهی دارای ویژگی هایی است که از جمله آنها دو ساله، با نام، دارای

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


صعود دوباره نرخ ارز و سکه +جدول
پنج شنبه 29 فروردين 1391 ساعت 1:28 | بازدید : 631 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

فعالان بازار علت اصلی افزایش دوباره قیمت ارز و سکه همزمان با آغاز عرضه سکه های ثبت نامی از سوی بانک مرکزی ، تلاش دلالان برای حفظ قیمت ها و نیز کندی عرضه بانک ملی می دانند. در حال حاضر برخی دلالان بزرگ بازار در حال تبادل بسته های سکه با دلار هستند ک این امر به رشد همزمان قیمت دلار و سکه با وجود برقراری ثبات نسبی در بازار جهانی، منجر می شود.با وجود برقراری آرامش نسبی در بازار جهانی طلا، از صبح امروز قیمت ها در بازار داخلی ارز و طلا افزایش یافت.

در حالی که نوسان قیمت ها در بازار جهانی همچنان بر اونس ۱۶۵۰ دلاری حکم می کند، قیمت انواع سکه از امروز صبح با شتاب بیشتری به روند صعودی خود ادامه داد. همچنین در بازار ارز ابتدا قیمت هر دلار آمریکا تا ۱۸۵۰ تومان افزایش یافت و قیمت تمام سکه طرح جدید ۷۲۱ هزارتومان را نیز ثبت کرد. با نزدیک شدن به ظهر امروز قیمت ها قدر تعدیل شد.

فعالان بازار علت اصلی افزایش دوباره قیمت ارز و سکه همزمان با آغاز عرضه سکه های ثبت نامی از سوی بانک مرکزی ، تلاش دلالان برای حفظ قیمت ها و نیز کندی عرضه بانک ملی می دانند. در حال حاضر برخی دلالان بزرگ بازار در حال تبادل بسته های سکه با دلار هستند ک این امر به رشد همزمان قیمت دلار و سکه با وجود برقراری ثبات نسبی در بازار جهانی، منجر می شود.

همچنین مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس برای صدور اجازه به دولت برای فروش ارز در بازار برای جبران کسری بودجه و تامین یارانه تولید، نگرانی ها را نسبت به ادامه اجرای سیاست دو نرخی در بازار ارز و نیز تن

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


پاسخ به سوال رایج: بخریم یا بفروشیم؟
پنج شنبه 29 فروردين 1391 ساعت 1:25 | بازدید : 660 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

این سوال را خیلی ها دارند از خودشان و دیگران می پرسند که در این شرایط که قیمت سکه و ارز کاهش یافته و سکه های پیش فروش شده در راه است سکه بخریم یا بفروشیم؟

 

، انصافا تحلیل و تصمیم گیری خیلی دشوار است. چون به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد که محاسبه آن امکان پذیر نیست. مثلا کسی نمی تواند رویدادهای سیاسی را پیش بینی کند یا کسی نمی تواند رفتار بانک مرکزی را پیش بینی کند که آیا سکه های پیش فروش شده را تحویل می دهد یا نه. بنابراین ما اصول و چهارچوب منطقی را برای تصمیم گیری می گوییم هرکس با توجه به شرایط و دید خود می تواند تصمیم بگیرد.



برای پاسخ به این سوال باید اول ببنیم فردی که در بازار سکه فعالیت می کند بورس باز حرفه ای است و به سود بردن از نوسانات آگاه است یا خیر.اگر فردی در گروه بورس بازان حرفه ای قرار نمی گیرد قاعدتا یا جایگزینی برای سرمایه گذاری روی سکه و طلا دارد یانه. اگر جایگزین بهتری دارد قطعا می تواند دست به کار شود.ولی اگر جایگزینی ندارد الان وقت فروش نیست. بلکه بیشتر وقت خرید است. از طرف دیگر تورمی بالاتر از
۲۰ درصد قطعی است. حتی اگر در نظر بگیریم که تورم تولیدکننده که بانک مرکزی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است(شاخص بهای تولید کننده و صنعت افزایش غیر عادی ۵۴درصدی را در گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می دهد که به دلیل کنترل قیمتها در بازار هنوز این افزایش به بازار کاملامنتقل نشده است) به بازار خرده فروشی و مصرف منتقل شود طبیعتا تورم بالاتر از ۲۰ درصد هم ممکن است روی دهد.بنابراین نگهداری سکه و طلا همچنان یک راهکار برای حفظ ارزش پول و سرمایه های خرد خواهد بود.

طبیعتا با شرایط جدید قیمت سکه و دلار آزاد به دنبال نقطه تعادل جدیدی خواهد بود.ممکن است طی روزهای آتی در صورت عرضه سکه

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


رئیس مجلس،انتشار ایران چک را غیر قانونی اعلام کرد
پنج شنبه 29 فروردين 1391 ساعت 1:11 | بازدید : 660 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رئیس مجلس،انتشار ایران چک را غیر قانونی اعلام کرد
انتشار ایران چک برای همیشه متوقف می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به بررسی‌های هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین،انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد.به این ترتیب،ایران چک 50هزارتومانی هم به زودی از چرخه مبادلات ایرانی ها حذف می شود.این ابلاغیه حایز اهمیت،احتمالا بانک مرکزی را وادار به چاپ اسکناس های درشت تر یا احتمالا پی گیری جدی ترسیاست های موسوم به "رفرم پولی" خواهد کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به بررسی‌های هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین،انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد.به این ترتیب،ایران چک 50هزارتومانی هم به زودی از چرخه مبادلات ایرانی ها حذف می شود.این ابلاغیه حایز اهمیت،احتمالا بانک مرکزی را وادار به چاپ اسکناس های درشت تر یا احتمالا پی گیری جدی ترسیاست های موسوم به "رفرم پولی" خواهد کرد.
به گزارش تجارت نیوز،علی لاریجانی در روزهای پایانی سال 1390 نامه عدم تطبیق مصوبه بانک مرکزی در مورد انتشار ایران چک با قوانین را ابلاغ کرده وبه دولت(بانک مرکزی)یک هفته مهلت داده است تا در مدت زمان تعیین شده نسبت به توقف انتشار ایران چک های جدید اقدام کند.احتمالا این مهلت در هفته اول فروردین ماه به پایان رسیده اما بانک مرکزی هنوز مصوبه رئیس مجلس شورای اسلامی را به مراجع ذیربط ابلاغ نکرده است.
آقای لاریجانی در نامه اخیر خود ضمن تأکید بر ممنوعیت رواج ایران چک 10 مورد مغایرت انتشار ایران چک با قوانین کشور را گوشزد کرده واز دولت خواسته به تخلفات خود دراین زمینه پایان دهد.احتمالا منظور آقای لاریجانی از ممنوعیت رواج ایران چک،عدم انتشار وگردش ایران چک ها در سیستم بانکی بوده است با این حال مشخص نیست که تکلیف ایران چک های دردست مردم چه خواهد شد.
البته این احتمال جدی است که بانک مرکزی به دلیل نیاز مردم به اسکناس های درشت،چاپ اسکناس های 50 و100هزارتومانی را در دستور کار قرار دهد.درحال حاضر درشت ترین اسکناس ایران،10هزارتومانی است اما بانک ها از ایران چک 50هزارتومانی هم برای تأمین نیاز مردم در خود پردازها استفاده می کنند.
ایران چک "سندی" است که با مصوبه 8/12/1386 هیأت وزیران جایگزین چک پول های بانک مرکزی شد و قطعات 50هزارتومانی و100هزارتومانی آن به گردش درآمد.مدتی بعد یعنی در 5بهمن 1389،انتشار ایران چک های 100هزارتومانی متوقف شد وبانک مرکزی اعلام کرد در نظر دارد انتشار ایران چک های 50هزارتومانی را نیز متوقف کند.
رئیس کل بانک مرکزی دراین زمینه گفته بود :" تا زمانی که به اندازه نیاز اسکناس 10 هزار تومانی وارد بازار نشود، ایران چک 50هزارتومانی جمع آوری نمی شوند، زیرا از آنها در خودپردازها استفاده می شود و در رفع نیاز مردم موثر هستند".پیش از انتشار چک پول توسط بانک مرکزی، 12 بانک ایرانی اقدام به

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


دلار به کجا می‌رود؟ دکترحجت قندی
پنج شنبه 29 فروردين 1391 ساعت 1:8 | بازدید : 675 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

پیش از آغازبحث، لازم است به این نکته اشاره کنم که تحلیل موضوع دلار به همان اندازه که اقتصادی است سیاسی و در عین حال فلسفی نیز هست. سیاسی به این دلیل که آینده دلار به آینده یورو و رنمینبی(1) هم بستگی دارد. آینده یورو، بیش از هر عامل دیگری، به چگونگی جهت‌گیری سیاست کشورهای اروپایی در برابر کشورهای عضو و همچنین تداوم اشتیاق آنها به اتحاد مالی بستگی دارد که مسأله‌ای بسیار سیاسی است. پیش از آغازبحث، لازم است به این نکته اشاره کنم که تحلیل موضوع دلار به همان اندازه که اقتصادی است سیاسی و در عین حال فلسفی نیز هست. سیاسی به این دلیل که آینده دلار به آینده یورو و رنمینبی(1) هم بستگی دارد. آینده یورو، بیش از هر عامل دیگری، به چگونگی جهت‌گیری سیاست کشورهای اروپایی در برابر کشورهای عضو و همچنین تداوم اشتیاق آنها به اتحاد مالی بستگی دارد که مسأله‌ای بسیار سیاسی است. آینده «رن‌مین‌بی» هم به این بستگی دارد که چین بخواهد یا نخواهد واحد پول خود را به پول ذخیره جهانی تبدیل کند. فلسفی (به معنای سست آن) به این دلیل که پیش‌بینی آینده دلار بیشتر از اینکه واقعاً پایه علمی داشته باشد تمرین و بازی فکری است. ادعای من این است که آنچه خواهم گفت نزدیک به ذهن کسی است که تحصیل کرده اقتصاد و دنباله رو منطق در گفتار است. قضاوت البته با خواننده است.
هر بحثی از دلار مرا به یاد خاطره‌ای از «کریستینا رومر»(2) می‌اندازد. خانم رومر نقل می‌کند که وقتی برای پیوستن به مشاوران باراک اوباما به دیدن او می‌رفته، «لری سامرز»(3) او را همراهی و در عین حال برای مصاحبه آماده می‌کرده است. آقای سامرز نظر خانم رومر را درباره سیاست آمریکا در مورد دلار می‌پرسد. رومر پاسخ می‌دهد که ارزش دلار مانند هر کالای دیگر در بازار تعیین می‌شود. سامرز می‌گوید: «پاسخ شما غلط است. ارزش دلار در حدود اختیارات خزانه‌داری آمریکاست و آمریکا از دلار قوی حمایت می‌کند.»
واقعیت این است که پاسخ کریستینا رومر به پرسش سامرز پاسخی صحیح‌تر است. قیمت دلار در بازارهای جهانی و به وسیله نیروهای بازار تعیین می‌شود. (البته نیروهای دیگری مانند فدرال رزرو هم بر ارزش دلار تأثیر می‌گذارند که کمی بعد به آن اشاره می‌کنم) اما چه می‌شود کرد که جواب صحیح، سیاست‌بازان و مردم را قانع نمی‌کند به ویژه این که مردم و سیاست‌مداران باید در این توهم بمانند که کسی هست که ارزش دلار، آنها را (در اینجا البته منظور ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر است) حفظ می‌کند. به همین دلیل توافق نانوشته‌ای بین مشاوران ارشد اقتصادی در آمریکا وجود دارد که هر گاه پرسشی درباره ارزش دلار از آنها شد، پاسخ همین جمله کلیشه‌ای ست که ارزش دلار در حدود اختیارات خزانه‌داری است و آمریکا از دلار قوی حمایت

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مقایسه شکاف بین دستمزد و قیمت‌ها
دو شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:31 | بازدید : 620 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

روند رو به رشد شکاف قیمتها و حداقل دستمزد کارگران مهار نشده و در سال 1390 تشدید شده است. جدول ذیل گویای این مطلب است
سرویس اقتصادی تعامل- روند رو به رشد شکاف قیمتها و حداقل دستمزد کارگران مهار نشده و در سال 1390 تشدید شده است. جدول ذیل گویای این مطلب است.

 مقایسه تغییرات حداقل دستمزد ورشدقیمت ها

1391
1390
1389
1388
1387
1386
1385
1384
1383
سال                   
390
330
303
263
219
183
150
126
106
حداقل دستمزد ماهیانه به نرخ جاری ( هزار تومان )
 
120
136
130
119
125
121
114
106
حداقل دستمزدماهیانه به نرخ ثابت ( هزار توما ن)
 
4/244
291
5/263
5/226
7/195
5/162
0/140
1/121
معادل دلاری دستمزد جاری
 
9/88
8/130
3/130
1/123
7/133
1/131
7/126
1/121
معادل دلاری دستمزد واقعی
 
2/113
3/128
6/122
3/112
9/117
2/114
5/107
100
 شاخص دستمزد به نرخ ثابت
 
3/274
2/228
203
3/183
2/146
5/123
4/110
100
شاخص کل قیمت کالاهاوخدمات مصرفی
 
2/20
4/12
8/10
4/25
4/18
9/11
4/10
2/152
نرخ تورم (درصد)

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


متوسط درآمد - هزینه خانوار شهری اعلام شد
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:30 | بازدید : 630 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

بانک مرکزی در گزارشی متوسط هزینه ناخالص ماهانه یک خانوار شهری در سال 89را بیش از یک میلیون و 180 هزار تومان و درآمد ماهانه را بیش از یک میلیون و 140 هزار تومان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری پانا، بانک مرکزی طی گزارشی اعلام کرد: متوسط درآمد پولی و غیر پولی ناخالص سالانه یک خانوار شهری در سال 89 حدود 136 میلیون و 814 هزار ریال ( ماهانه حدود 11 میلیون و 401 هزار ریال ) بوده که 73.3 درصد آن را درآمد پولی ناخالص و 26.7 درصد را درآمد غیر پولی تشکیل داده است.
همچنین متوسط هزینه ناخالص سالانه یک خانوار شهری در سال 89 حدود 141 میلیون و 662 هزار ریال ( ماهانه حدود 11 میلیون و 805 هزار ریال) بوده که نسبت به سال قبل 11.4 درصد افزایش داشته است.
 
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


رکورد جدید در تجارت خارجی ایران
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:28 | بازدید : 609 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

گمرک ایران از رکورد جدید مبادلات تجاری در اسفند خبر داد و اعلام کرد: روند مبادلات با سایر کشورها در این ماه از10میلیارد و924 میلیون دلار فراتر رفت که با 45 درصد رشد نسبت به بهمن، رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، تجار و بازرگانان ایرانی در بهمن 7 میلیارد و 521 میلیون دلار با سایر کشور مبادله انجام داده بودند.

مبادلات تجاری با دیگر کشورها از لحاظ وزن نیز رشد 2/41  درصدی نشان می‌دهد و در اسفند 12 میلیون و 274 هزار تن انواع کالا میان تجار ایرانی با سایر کشورها مبادله شد که این رقم در بهمن‌ 8 میلیون و 695 هزار تن بود.

بنابر گزارش گمرک ایران، رشد 45 درصدی مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها نشان‌دهنده شکست تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشورمان است.

بر اساس آمارها و اطلاعات رسیده ارزش تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران هم در بخش صادرات غیرنفتی و هم در بخش واردات رشد داشته و در اسفند 4 میلیارد و 2 میلیون دلار انواع کالا صادر و 6 میلیارد و 922 میلیون دلار نیز انواع کالا به کشور وارد شده است.

گمرک ایران در تشریح اینکه کدام کشورها بیشترین مراودات تجاری را با جمهوری اسلامی ایران در این مدت داشته‌اند، اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در اسفند به 50 کشور دنیا بیش از 5 میلیون دلار انواع کالا صادر و از 50 کشور دنیا نیز بیش از 3.5 میلیون دلار انواع کالا وارد کرده که نشان‌دهنده تنوع کشورهای طرف معامله با ایران در امر تجارت خارجی است.

گمرک ایران اعلام کرد: هم‌اکنون با اجرای برنامه‌هایی از جمله، ارزیابی در محل برای کالاهای صادراتی، انبار اختصاصی برای تولیدکنندگان و برخی تجار، بسته سیاستی و حمایتی از تولیدکنندگان، سامانه هوشمند ورود و خرج کالا، اظهار الکترونیکی و دیگر طرح‌ها ؛ زمان انجام تشریفات گمرکی برای کالاهای وارداتی و صادراتی برای تولیدکنندگان و بازرگانان کاهش یافته است.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


۲۲.۵درصدخانوارهای ایرانی‌بدون‌حتی‌یک‌شاغل
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:25 | بازدید : 638 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

، در سال 89 در ایران 22.5 درصد خانوارها «بدون فرد شاغل»، 55.4 درصد دارای «یک نفر شاغل»، 17.2 درصد دارای «دونفر شاغل» و 4.9 درصد دارای «سه نفر شاغل و بیشتر» بوده‌اند.، نتایج بررسی های بانک مرکزی از وضعیت اشتغال در کشور در سال ۸۹ گویای آن است که در بین افراد شش ساله و بیشتر خانوارها، ۳۰.۵ درصد «شاغل»، ۴.۰ درصد «بیکار»، ۹.۷ درصد «با درآمد بدون کار»، ۲۴.۳ درصد «محصل»، ۲۶.۵ درصد «خانه‌دار» و ۵.۰ درصد متعلق به سایر گروه‌ها بوده‌اند. طبق یافته‌های فوق سهم افراد محصل و افرادی که در سایر گروه‌ها طبقه‌بندی شده‌اند در مقایسه با سال قبل کاهش و سهم افراد شاغل، بیکار، با درآمد بدون کار و خانه‌دار افزایش داشته است.

بررسی مزبور نشان می‌دهد که در بین اعضای مذکر شش ساله و بیشتر خانوارها،
۵۲.۲ درصد «شاغل»، ۵.۹ درصد «بیکار» ۱۱.۱ درصد «با درامد بدون کار»، ۲۴.۵ درصد «محصل» و ۶.۳ درصد مربوط به سایر گروه‌ها بوده‌آند. این نتایج نشان می‌دهد که درصد افراد مذکر محصل و افرادی که در سایر گروه‌ها طبقه‌بندی شده‌اند نسبت به سال قبل کاهش و درصد افراد شاغل، بیکار و با درآمد بدون کار افزایش داشته است.

در بین اعضای مؤنث شش ساله و بیشتر خانوارها، سهم افراد «شاغل»، «بیکار»، «با درآمد بدون کار»، «محصل» و «خانه‌دار» به ترتیب
۸.۷ درصد، ۲.۰ درصد، ۸.۳ درصد، ۲۴.۱ درصد و ۵۳.۲ درصد بوده است. سهم‌های مشابه در سال ۱۳۸۸ به ترتیب ۸.۰ درصد، ۲.۰ درصد، ۸.۰ درصد، ۲۵.۶ درصد بوده است.


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


در ایجاد 1.6میلیون شغل برخی شغل‌ها 3بار محاسبه شده‌اند
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:23 | بازدید : 634 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس در بیان بی‌توجهی دستگاههای دولتی به جهاد اقتصادی و تشریح ناگفته هایی از آمار ایجاد 1.6 میلیون شغل گفت: برخی شغل‌ها از 3 منبع استانداری، بانک و دستگاه‌ اجرایی سه بار محاسبه شده است.
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس در بیان بی‌توجهی دستگاههای دولتی به جهاد اقتصادی و تشریح ناگفته هایی از آمار ایجاد 1.6 میلیون شغل گفت: برخی شغل‌ها از 3 منبع استانداری، بانک و دستگاه‌ اجرایی سه بار محاسبه شده است.


حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شعار سال گذشته در مورد جهاد اقتصادی گفت: اولین جلسه مجلس در سال گذشته در 15 فروردین 90 تشکیل شد و نمایندگان پیشنهاد تشکیل کمیسیونی به نام جهاد اقتصادی دادند که اعضای آن عمدتا روسای کمیسیون‌های مجلس و اعضای هیئت رئیسه یودند.

وی افزود: اعضای کمیسیون جهاد اقتصادی شامل آقای ابوترابی و آقای فرهنگی از هیئت رئیسه مجلس، آقای هاشمی رئیس کمیسیون صنایع، آقای فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44، مفتح ریئس کمیسیون آئین‌نامه، آقای مصباحی رئیس کمیسیون تحول اقتصادی، آقای رجائی رئیس کمیسیون کشاورزی، آقای عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، آقای فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی و آقای قادری سخنگوی کمیسیون بودند.

نجابت یادآور شد: کار اصلی ما ایجاد هماهنگی بود و به سرعت دو کار انجام شد یکی نامه به دستگاههای اجرایی که در آن دو سوال مطرح شد که اولا تلقی شما از جهاد اقتصادی چیست و به نظر شما به چه چیز جهاد اقتصادی گفته می‌شود، دوم اینکه در دستگاه و یا سازمان زیر نظر شما ظرفیت انجام جهاد اقتصادی چیست و چه مشکلاتی از نظر قانونی برای اجرای

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


رشد 30 درصدی تورم در سال91 !
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:20 | بازدید : 625 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

نماینده مردم کرج، اشتهاد و آسارا در مجلس اعلام کرد:دولت و مجلس در حال چکش زنی در تنظیم بودجه سال جاری هستند چون تنظیم بودجه به گونه ای است که رشد 30 درصدی تورم در سال جدید بعید نیست.عزیز اکبریان درخصوص ویژگی ها و مزایای بودجه تنظیمی سال 91 اظهارداشت: در سال جدید ردیف های اعتباری خوبی در امور عمرانی منظور شده است.

وی افزود: افزایش ردیف اعتباربه 200 هزار میلیارد گرچه قابل توجه است اما با روند رشد نرخ تورم در کشور مطابقت ندارد و در مراحل بعدی نیازمند تزریق پول در جامعه و ایجاد تورم خواهد شد و نیازمند پیش بینی مهار این تورم است.

بودجه پیشنهادی دولت به مجلس به نفع مردم نیست

اکبریان گفت: این ردیف اعتباری در حالی تنظیم شده و در آستانه تصویب است کهاز این اعتبار بالغ بر صد هزار میلیارد مربوط به هدفمند سازی یارانه ها است.

وی افزود: دولت درحالی سال گذشته 27 هزار میلیارد از افزایش قیمتها درآمد داشته است که قرار بوده است 40 هزار میلیارد درآمد داشته باشد و بنا به دلائل مختلفی این امر محقق نشده است.

این نماینده ادامه داد: از 27 هزار میلیارد ، 37 هزار میلیارد نیز بابت هدفمندسازی یارانه ها به مردم پول پرداخت شده است، در حالی که دولت می بایست از این درآمد خود 30 درصد را به صنعت و تولید اختصاص می داد و ریالی از این بابت پرداخت نکرد.

اکبریان نتیجه این امر را در افزایش نرخ تورم تاثیرگذار دانست وگفت: در نتیجه این امر قیمت اجناس بالا خواهد رفت و مجددا این مردم هستند که باید با قیمت های بالای اجناس و کالاهای مصرفی، حمل و نقل ، سوخت، حامل های انرژی و... مواجه می شوند.

این نماینده افزود: طبق پیش بینی دولت در سال جدید 134 هزار میلیارد درآمد ایجاد خواهد شد.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تلاش براي راه اندازي گمرك تخصصي نفت
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:19 | بازدید : 589 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پارس از تلاش براي تاسيس گمرك نفتي، اختصاص هزار هكتار زمين براي توسعه صنايع پائين دستي، راه اندازي 14 فاز پالايشگاهي، سه طرح ال.ان.جي و چند مجتمع پتروشيمي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش ايسنا مسعود نصوري صبح امروز در نشست خبري به ذكر توضيحاتي درباره اقدامات صورت گرفته در منطقه ويژه اقتصادي پارس پرداخت و راه اندازي 14 فاز پالايشگاهي، سه طرح ال.ان.جي و چند مجتمع پتروشيمي را از جمله موارد در دست اقدام در منطقه ويژه پارس دانست.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر حدود سه ميليارد و 600 ميليون تومان براي توسعه زيرساخت‌هاي منطقه ويژه پارس در نظر گرفته شده از دريافت هزار و 740 ميليارد تومان از اين رقم خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال تدوين سند راهبردي سرمايه گذاري در منطقه ويژه هستيم و اميدواريم با تدوين اين سند يك مدل مالي براي توسعه تمام و كمال صنايع پايين دستي به دست آيد.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي ادامه داد: در اين راستا صحبت‌هايي هم با مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي صورت گرفته و قرار شده كه هزار هكتار از اراضي از منطقه ويژه اقتصادي به صنايع پايين دستي اختصاص يابند.

نصوري همچنين عنوان كرد: يكي از بحث‌هايي ما در منطقه ويژه پارس بحث توانمندسازي نيروهاي بومي جوياي كار است كه در اين خصوص با تخصيص شش ميليارد تومان از مقام وزارت و قراردادهايي كه با سازمان آموزش فني وحرفه‌اي كشور منعقد شده تلاش مي‌شود كه نيروهاي بومي منطقه تخصص‌هاي لازم جهت اشتغال در فازهاي مختلف را كسب كنند.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تفاوت وب سایت و وبلاگ در چیست ؟
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:16 | بازدید : 658 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

در نگاه اول وب سایت و وبلاگ شبیه هم به نظر می رسند، اما دقیق تر که می شویم تفاوت های زیادی را بین این دو می بینیم. وب سایت ” جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وبلاگ” وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است”. پذیرفتن این تعریف ها می تواند شروعی برای مقایسه این دو باشد؛ بدین منظور، ابتدا به مشابهت ها و سپس به تفاوتها می پردازم.
 
مشابهت های وب سایت و وبلاگ:
۱) هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند

۲) هر دو برای انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضای سایبری به کار می روند.

۳) محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع رسانی دارند.

۴) وبلاگ هم نوعی وب سایت است.
 
تفاوتهای وب سایت و وبلاگ:

۱) وب سایت ها عمدتا رسمی هستند، اما وبلاگها عمدتا”(یا به کلی) شخصی اند.

۲) بروز کردن وب سایت ها نسبت به وبلاگها، نیازمند وقت بیشتری است.

۳) وب سایت ها از نظر طراحی ساختار پیچیدای دارند، در حالی که وبلاگها ساده تر ند. مثل لباس رسمی و راحتی می مانند.

۴) وب سایت ها به موضوعات خاصی می پردازند، در حالیکه وبلاگها تمام وقایع ریز و درشت زندگی را پوشش می دهند.

۵) گفتمان حاکم بر وب سایت ها رسمی است، ولی وبلاگها گفتمانی غیر رسمی دارند.
۶) وب سایت ها معمولا ارتباط یک سویه و و بلاگ ها عمدتا” ارتباط دو سویه با بازدید کنندگان برقرار می‌کنند.

۷) وب سایت ها برای مالکانشان هزینه اقتصادی دارند، در حالی که بیشتر وبلاگها برای بلاگرها رایگان هستند.
۸) در وب سایت ها می توان صحبت از محدودیت و سانسور کرد، در حالی که وبلاگها از این نظر بسیار آزاد تردند.

۹) وب سایت ها گرایش به سکون و نظم و وبلاگها گرایش به پویایی و بی نظمی دارند.

۱۰) وب سایت ها حال و هوای مدرن و وبلاگ ها حال و هوای پست مدرن دارند.

۱۱) راه اندازی وب سایت ها نسبت به وبلاگها به زمان بیشتری احتیاج دارد.(البته نه برای مهندسان IT)

۱۲) وب سایت ها نمود عقلانیت و وبلاگ ها نمود احساس اند.

۱۳) بروز رسانی در وب سایت بیشتر به شکل ایجاد صفحات جدید و در وبلاگ به صورت تولید محتوا صورت می گیرد.

۱۴) در وب سایت ها معمولا” اطلاعات بروز رسانی، ثبت نمی شود. در وبلاگها ثبت اطلاعات بروز رسانی اهمیت ویژه ای دارد.
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


استانداردهايي براي خريد عينك آفتابي
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:13 | بازدید : 609 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

مردمك چشم‌ها در نور زياد تنگ و در نور كم گشاد مي‌شود. حالا فكر كنيد به دليل بي‌اطلاعي از استانداردها، عينك آفتابي تقلبي خريده‌ايد: پيچ‌گوشتي به دست، حجم بسياري از اشعه‌هاي مضر را از اين مردمك گشاده، مدام در چشمانتان فرو مي‌كنيد!

 

براي حفظ سلامتي خودتان هم شده، فريب دستفروش‌ها و جنس‌هاي ارزان، زيبا، مارك دار و نشانه‌هاي تقلبي روي عينك‌ها را نخوريد، خسيس نباشيد و براي جلوگيري از بروز آب‌ مرواريد، كم‌بينايي، نابينايي، ايجاد چروك پوستي در اطراف چشم و... عينك‌هاي دودي يا آفتابي استاندارد بخريد كه مشخصات زير را داشته باشد:
عينك خوب بايد UV400 باشد. از سه ساعت بعد از طلوع آفتاب تا سه ساعت قبل از غروب، اشعه ماوراي بنفش در هوا موج مي‌زند. شايد اين عدد روي برچسب عينك هم باشد، اما با دستگاه UV متر موجود در عينك‌فروشي‌ها آن را تست كنيد. دستگاه بايد عدد آن را از 98 درصد به بالا نشان دهد.
چشم و اطراف آن را، از زير ابرو تا نزديك گونه در بر بگيرد. علاوه بر اين، در يك اتاق با نور معمولي، به آينه نگاه كنيد. با عينك مناسب بايد قرنيه چشم‌هايتان را در آينه، به سختي ببينيد.

خاكستري يا نهايتا قهوه‌اي‌رنگ باشد؛ بويژه اگر عينك براي استفاده بچه‌ها خريداري شده است. قرنيه چشم كودكان، اشعه‌هاي مضر را سريع‌تر و آسان‌تر عبور مي‌دهد؛ پس براي دلخوشي آنها عينك‌هاي فانتزي با شيشه‌هاي قرمز، آبي، سبز و... نخريد، مگر آن‌كه فقط در محيط سربسته‌اي چون داخل خانه و به مدت كوتاه از آن استفاده كنند (از خريد عينك‌هاي ارزان پلاستيكي كه تصاوير را ناهموار مي‌كنند هم بپرهيزيد).
براي اطمينان از سطح هموار و يكنواخت عدسي عينك، آن را به چشم بزنيد و به لبه ميز يا خطوط صاف بين سراميك‌ها نگاه كنيد؛ سپس سرتان را به چپ و راست، بالا و پايين حركت دهيد. با اين حركات، خطوط بايد همچنان صاف ديده شوند نه معوج و موجدار.
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


شاخص بورس رکورد 45 ساله ایران را شکست
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:11 | بازدید : 615 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

درحالی برخی از سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از احتمال مثبت بودن مذاکرات 26 فروردین ایران با گروه 1+5 در استانبول سخن می گفتند که با این رویکرد اقدام به خرید سهام شرکت های آینده دار کردند و منتظر نتایج دیروز شدند. این نگاه و اقدام ریسک پذیران بازار سهام، امروز با تشکیل صف های میلیونی خرید سهام اکثر شرکت های بزرگ و هجوم سهامداران جدید و قدیم برای خرید سهام شرکت ها به ثمر نشست.درپی کسب نتایج موفقیت آمیز ایران در مذاکرات هسته‌ای،شاخص بورس هم به علت هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام به بالاترین قله درعمر 45 ساله خود رسید و وارد کانال 27 هزار واحدی شد تا روند رو به شد جدیدی را شروع کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، شاخص بورس اوراق بهادار که یکی از مهمترین متغیرهای اصلی بازار سهام کشور به شمار می رود ، امروز 27 فروردین 91 وارد دوره جدیدی از حیات شد تا انتظار سال گذشته فعالان بازار  محقق شود. این رویداد مهم در سایه کسب نتایج موفقیت آمیز هسته ای ایران در مذاکرات روز گذشته با 1+5 رخ داد تا سهامداران و کارگزاران با افق روشنی از مسائل سیاسی روبرو شوند.

براساس این گزارش، درحالی برخی از سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از احتمال مثبت بودن مذاکرات 26 فروردین ایران با گروه 1+5 در استانبول سخن می گفتند که با این رویکرد اقدام به خرید سهام شرکت های آینده دار کردند و منتظر نتایج دیروز شدند. این نگاه و اقدام ریسک پذیران بازار سهام، امروز با تشکیل صف های میلیونی خرید سهام اکثر شرکت های بزرگ و هجوم سهامداران جدید و قدیم برای خرید سهام شرکت ها به ثمر نشست.

این درحالی است که اکثر فعالان بازار بر این باورند با توجه به دلایلی چون پایین بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها و عدم رشد بهای آنها، در جا زدن بورس در سال گذشته، حاکم شدن آرامش سیاسی ، اثر مثبت موار

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


10 عادت بد غذایی که موجب کم‌خونی‌ می شود
یک شنبه 27 فروردين 1391 ساعت 23:8 | بازدید : 642 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

واقعیت آن است که کلسیم موجود در مواد غذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع سلامتیرانغذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می‌کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می‌رسانندکم‌خونی یا فقر آهن از شایع‌ترین کم‌خونی‌هاست. بر اساس جدیدترین بررسی‌ها، مشخص شده است 20 درصد خانم‌ها، 50 درصد خانم‌های باردار و 3 درصد آقایان به اندازه کافی آهن دریافت نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود کم‌خونی ناشی از کمبود این ماده معدنی در آن‌ها بروز کند.

واقعیت آن است که کلسیم موجود در مواد غذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع غذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می‌کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می‌رسانند
 

البته بودن در سنین رشد، ابتلا به بیماری‌هایی مانند کرون و سلیاک و خون‌ریزی‌های مکرر از عواملی هستند که زمینه بروز این مشکل را فراهم می‌کنند اما عادت‌های غلط غذایی نیز شرایط را برای ابتلا به این بیماری فراهم می‌کنند و این درست همان چیزی است که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم.

1. نوشیدن چای و قهوه:

مطالعه‌ها نشان داده‌اند نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه ترکیب‌های فنولیک دارند که مانع جذب آهن در دستگاه گوارش می‌شوند.

به علاوه، در چای ترکیب دیگری به نام تانن وجود دارد که جذب این ماده معدنی را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. به این دلیل توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خوردن مواد غذایی حاوی آهن یا وعده غذایی اصلی، این نوشیدنی‌ها را میل نکنید.

2.زیاده‌روی در مصرف لبنیات:

حتماً با خواندن این عنوان تعجب خواهید کرد اما واقعیت آن است که کلسیم موجود در مواد غذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع غذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می‌کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می‌رسانند، بنابراین بهتر است مواد غذایی‌ای مانند ماست و دوغ را که اغلب در کنار غذا سرو می‌شوند، با غذاهای گوشتی‌ای نظیر کباب که منبع عالی آهن هستند، میل نکنید. البته این توصیه به کسانی است که بیشتر در معرض کم‌خونی ناشی از فقر آهن هستند؛ مانند کودکان و نوجوانان، زنان باردار و...

3.مصرف بیش از حد سویا:

سویا از مواد غذایی‌ای است که پروتئین دارد و این ترکیب مانع جذب آهن می‌شود بنابراین مصرف توأم سویا با

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کشف 16 تن طلا در کردستان
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:59 | بازدید : 982 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

به گفته وی با کشف این ۳ معدن جدید طلا، میزان ذخایر طلای کشور به ۳۲۰ تن می‌رسدمعاون امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسی از کشف ۳ ذخیره طلای خالص با ذخیره قطعی ۱۶ تن در استان کردستان خبر داد.

بهروز برنا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ۳ ذخیره جدید طلای خالص با ذخیره قطعی ۱۶ تن در شهرستان سقز استان کردستان شناسایی و گواهی کشف این ذخایر صادر شده است.

به گفته وی با کشف این ۳ معدن جدید طلا، میزان ذخایر طلای کشور به ۳۲۰ تن می‌رسد.

برنا تصریح کرد: کار بهره‌برداری از این ذخایر طلا با برگزاری مزایده طی سال جاری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نخبگان ما و ارز دولتی
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:54 | بازدید : 663 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

محمدشریعتی*- اکثر ایرانی ها از آشفتگی اخیر بازار ارز مطلعند. پس از سال ها دوباره قیمت ارز دو نرخی شده است و فاصله بین ارز دولتی و بازار آزاد برای مثال برای دلار آمریکا در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تومان است (حدود ۴۰% تفاوت). دلائل این امر و راه حل های آن در محافل و رسانه های اقتصادی بررسی شده و می شود و نمی خواهم در این مورد حرف بزنم. بلکه می خواهم از یک اثر جانبی آن حرف بزنم که شاید در دید اول به چشم نیاید. در حال حاضر ارز با قیمت دولتی بیشتر در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی قرار می گیرد و اکثر مردم در صورت نیاز باید ارز را از بازار آزاد تهیه کنند.

در واقع دولت در تلاش است با پرداخت نوعی یارانه زمینه ورود ارزان این قسم کالاها را فراهم کند تا جامعه فشار کمتری حس کند (درستی یا نادرستی این سیاست هم بحث دیگری است). گروه دیگری که می توانند ارز دولتی تهیه کنند دانشجویان خارج از کشور هستند. این قشر با گواهی اشتغال به تحصیل تایید شده توسط سفارت ایران در کشور محل تحصیل می توانند سالانه تا سقف
۱۰ هزار دلار ارز دولتی دریافت کنند تا صرف امور تحصیل خود کنند.

سوالی که ابتدا پیش می آید این است که اصلا چرا باید چنین حقی به این افراد داده شود؟ بازدهی این افراد برای کشور چیست؟ مگر نه این است که اکثر این افراد در دانشگاههای غیر معتبر تحصیل می کنند و این امر تنها تسهیل در خروج ارز از کشور است؟ مگر نه این که این افراد اکثرا از قشر مرفه و متوسط به بالای جامعه

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


توقف همکاری‌ هیوندای کره جنوبی با ایران
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:53 | بازدید : 656 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

شرکت هیوندای دومین شرکت خودرو سازی خارجی پس از شرکت پژو سیتروئن فرانسه است که قصد دارد همکاری‌های خود با ایران را به علت فشارهای غرب متوقف کند.

بر اساس این گزارش شرکت هیوندای طی بیانیه‌ای اعلام کرده است کلیه همکاری‌های خود با ایران را قطع می‌کند و پروژه‌های در دست اجرا را نیز متوقف خواهد کرد. بر این اساس هیوندای افزود طی سالهای اخیر این شرکت فعالیت‌های خود در بازار ایران را گسترش داده و با استقبال خوب و چشمگیری از سوی مشتریان ایرانی روبرو شده است.

هیوندای قصد دارد همکاری با ایران برای تولید مشترک خودرو را نیز متوقف کند. گروه صهیونیستی موسوم به اتحاد علیه برنامه هسته‌ای ایران که برای اعمال تحریمهای اقتصادی و تجاری بر ضد ایران فعالیت می‌کند شرکت هیوندای موتورز را از فهرست شرکتهای خارجی همکار ایران حذف کرده است.

پیش از این نیز شرکت پژو سیتروئن فرانسه که به تازگی بخشی از سهام خود را به جنرال موتورز آمریکا واگذار کرده است برای مصون ماندن از تحریمهای آمریکا، همکاری‌های خود را با ایران قطع کرده است. مقامهای هیوندای حاضر به ارائه توضیحی در این خصوص نشده‌اند

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


عطر زدن فوت و فن دارد
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:50 | بازدید : 924 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بعضي افراد دوست دارند عطر بزنند اما بعد از استفاده از آن، احساس رضايت نمي‌کنند. اين موضوع دلايل مختلفي دارد زيرا عطرزدن هم فوت و فن‌هاي خاص خود را دارد و اگر از بوي عطري که ديگران مي‌زنند خوشتان مي‌آيد، اما وقتي خودتان عطر مي‌زنيد راضي نيستيد، شايد نکته‌هاي مهم در مورد استفاده از عطر را نمي‌دانيد....

عطر ترکيبي از روغن‌هاي ضروري معطر يا ترکيب‌هاي آروماتيک ثابت‌کننده و محلول‌هاست و براي معطر کردن بدن استفاده مي‌شود. معمولا ترکيب‌هاي اصلي عطر يا به صورت صناعي ساخته يا از منابع گياهي يا حيواني استخراج مي‌شود.
 

داستان عطر از اوايل تمدن بشري و عهد باستان شروع مي‌شود اما عطرهاي مدرن و صناعي از قرن 19 به بعد، پا به ميدان رقابت با عطرهاي طبيعي و سنتي گذاشتند.
 

جالب اين است که بدانيد عطرهاي اوليه در مصر، روم و ايران باستان ريشه دارند.
 


چگونه عطر مخصوص خودمان را انتخاب کنيم؟
 

انتخاب عطر، نشانه و نماد وضعيت کلي شخصيت آدم‌هاست. عطر افرادي که اصول عطرزدن را بلد هستند، به نوعي مثل امضاي آنهاست. اگر شما هم چنين تمايلي داريد، بايد مراحلي را بگذرانيد تا عطر مناسبي انتخاب کنيد.
 

اولين گام، درک و شناخت نوع عطرهايي است که با شخصيت شما تناسبي ندارند و اصلا با موقعيت و مشخصات ظاهري‌تان، هماهنگ نيستند. با اين شناخت مي‌توانيد عطرهايي انتخاب کنيد که شخصيت شما را کامل‌تر کنند نه اينکه با خصوصيات شخصي‌تان منافات داشته باشند. مثلا اگر شخصيتي آرام و ملايم داريد، استفاده از عطرهاي تند با بوهاي ماندگار، اصلا با روحياتتان سازگار نيست و اطرافيان را در

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


راهنمای خرید عطرهای گران
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:39 | بازدید : 619 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

به گزارش تعامل، کشف پروسه استخراج روغن از گل به وسیله تقطیر، توسط ابن سینا صورت گرفته، تا قبل آن، عطرهای مایع مخلوطی از روغن و گل ها و گیاهان له شده بودند که درست کردنش کار خاصی ندارد و جلوی بچه دوساله هم اینها را بگذارید، همین را تولید می کند. ابن سینا ولی با گل رز شروع کرد به تقطیر و گلاب گرفت که بویش خیلی لطیف تر از عطرهای قبلی بود.

کریستین دیور / برای فضای صلح و دوستی

عطر باکلاس و باسلیقه ای است و 100 میلی گرمش بالای صد هزار تومان می ارزد! عطر «یون» کریستین دیور در سال های بعد از فروریختن دیوار برلین تولید شد. در فضایی که اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، خیلی ها معتقد بودند عطر دیون بسیار آرام بخش و لطیف و خلاصه مناسب فضای آن موقع است. حالا منتظر آن شرایط نباشید. در فضای صلح و دوستی هم استفاده کنید، کار خودش را می کند.مردانه:«فارنهایت» یک مدل مردانه کریستین دیور است که ترکیبی از بوی چوب و گلو مشک دارد. ممکن است اول که بو می کنید، بوی خیار بدهد یا از آن بدتر بوی نفت. نترسید و به دماغ و عقل تان شک نکنید. قرار نیست بابت بوی خیار یا نفت این همه پول بدهید. این بوها مال سطوح اولیه عطر است که زود می رود. آنها که دستشان به این عطر رسیده. می گویند بوی سبکی دارد. اگر در جوگیری آن را خریدید، یا برایتان خریدند، در فصل های بهار، پاییز و زمستان می توانید ازش استفاده کنید. آن وقت تبدیل می شوید به انسانی کلاسیک و در عین حال مدرن که کاراکتری آزاد و رها دارد در عین حال که بسیار متشخص، جذاب، شیک و بانفوذ است.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


دکترای این نماینده مجلس ازکجا خریداری شده؟
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:30 | بازدید : 607 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۳
مدرک تحصیلی رئیس یکی از کمیسیون های مجلس و از افراد نزدیک به جریان انحرافی نامعتبر از آب درآمد. وی در سایت شخصی، تبلیغات انتخاباتی و ... خود را دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد لندن معرفی می کند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از سایت ضدفساد، مدرک تحصیلی رئیس یکی از کمیسیون های مجلس و از افراد نزدیک به جریان انحرافی نامعتبر از آب درآمد.

وی در سایت شخصی، تبلیغات انتخاباتی و ... خود را دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد لندن معرفی می کند، در صورتی که در جستجوی اینترنتی نام دانشگاهی که وی مدرک خود را از آن ارائه داده است مشخص می شود که این گواهینامه با شماره
۲۳۵۴۳۳ متعلق به یکی از دانشگاههای باز و بی اعتبار آمریکا به نام "Commonwealth Open Univerdity" است که در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶شمسی) از آنجا خریداری شده است.

نکته دیگر آنکه وی با ادعای اینکه مدرک خود را از یک دانشگاه انگلیسی زبان اخذ کرده و حداقل قاعدتاً باید
۳ الی ۴ سال در این دانشگاه درس خوانده، مقاله ارائه داده و در پایان دوره از "تز دکترای" خود به زبان انگلیسی دفاع کرده باشد، اما وی توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را ندارد و حتی نمی تواند چند دقیقه درباره اقتصاد با زبان انگلیسی صحبت کند.

در صحت مدرک کارشناسی ارشد وی نیز تردید وجود دارد چرا که هیچگاه این مدرک ارائه نشده و معلوم نیست وی کاشناسی ارشد روابط بین الملل را از چه دانشگاهی، با چه معدلی و با چه پایان نامه ای اخذ کرده است؟

نکته جالب دیگر آنکه وی از امضاکنندگان استیضاح مرحوم علی کردان وزیر سابق کشور به دلیل استفاده از عنوان تقلبی "دکتر" و خرید مدرک از دانشگاه آکسفورد نیز بود در حالی که امروز خود او با این نوع مدرک "دکتر" خطاب می شود و با عنوان دکتر نامه های خود را امضاء می کند.

نگاهی گذرا به مدرک این نماینده و ترجمه دقیق آن نکات جالبی را نمایان می کند، ترجمه دقیق این مدرک به شرح زیر است:

دانشگاه آزاد – مشترک المنافع

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


هیوندای ۸ هزار دلاری 4برابر قیمت فروخته میشود
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:28 | بازدید : 655 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رزان ترین خودروی وارداتی در اسفند سال 90، خودروی هیوندای هاچ بک i20 با قیمت 8400 دلار بوده است.علی پاکزاد: در اسفند ماه گذشته بالغ بر 4163 دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شده است که از این تعداد 1074 دستگاه زیر 15 میلیون تومان قیمت داشته اند؛ البته این قیمت بر اساس نرخ دلار دولتی تخصیص پیدا کرده برای واردات خودرو محاسبه شده است در حالی که تمامی این خودروها در حال حاضر با قیمتی بین 40 تا 60 میلیون تومان در بازار داخلی به دست مصرف کنندگان نهایی میرسند.
 

متوسط قیمت دلاری این خودروها معادل 9300 دلار بوده است. ارزش کل محموله خودروهای زیر 15 میلیون تومان اسفندماه معادل 12.2 میلیارد تومان معادل 10 میلیون دلار اعلام شده است.
قابل ذکر است که ارزان ترین محموله خودروی وارداتی به کشور طی اسفندماه گذشته شامل 297 دستگاه هیوندای هاچ بک i20 بوده است که قیمت هر کدام از این خودروها در گمرک معادل 8400 دلار به ثبت رسیده که با احتساب ارز دولتی 1226 تومانی معادل ریالی آن به 10 میلیون می رسد. در حالی که همین خودرو در بازار داخلی امروز با قیمتی بین 42 تا 43 میلیون تومان به فروش می رسد، در حالی که اگر این خودرو با ارز آزاد 1900 تومان هم قیمت گذاری شود در نهایت با اخذ تمامی هزینه های مرتبط بر واردات در نظر گرفتن سود حدود 20 درصدی برای وارد کننده، نباید بیش از 36 میلیون تومان قیمت گذاری شود. در حالی که اگر بخواهیم این خودرو را با قیمت ارز دولتی 1226 تومانی ارزش گذاری شود باید با قیمتی حدود 23 تا 24 میلیون تومان به فروش برسد، حال سئوال اینجاست که 20 میلیون تومان مابع التفاوت قیمت فروش خودرویی که با ارز دولتی

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


10 زن که توانستند دنیا را شگفت زده کنند
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:20 | بازدید : 607 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

. جی.کی رولینگ
فروش: 450 میلیون نسخه
از دستاوردهای سری کتاب های هری پاتر فروش باور نکردنی فیلم هایی بود که براساس این داستان ساخته شد، به اضافه جوایز آکادمیک بی شماری نظیر Chevalier de la LegionD’Honneur از فرانسه و مدرک افتخاری از دانشگاه هایی مثل اگزتر، سنت اندروز، ادینبورگ، هاروارد، دار تماوت کالج، ابردین و دیگر دانشگاه ها. جوایز رولینگ شامل جایزه بهترین نویسنده سال و بهترین نویسنده در تمام سال ها بوده است.

 

جی.کی رولینگ قلب و روح و تخیل خوانندگانش را در دنیای شگفت انگیز هری پاتر تسخیر کرد. ایده ای که به گفته خودش در قطاری که با تأخیر از منچستر به سمت لندن می رفت به ذهنش رسید که با فروش جهانی فیلم هایی که سرچشمه اش مغز او بود، میلیون و میلیارد را به خانه برد. کتاب های رولینگ بی دلیل پرطرفدار نیست، چرا که دایماً خواننده را درگیر عشق و شجاعت و هیجان می کند. خدا را شکر که قطار با تأخیر رسید. کسی نمی داند با به پایان رسیدن مجموعه کتاب های هری پاتر آینده حرفه ارولینگ به کجا خواهد رسید. هر چند به نظر بسیاری رولینگ با همین خلق مجموعه کتاب های هری پاتر جایگاه خود را میان نویسندگان زن تاریخ ادبیات متسحکم ساخته است.
2. دانیل استیل
فروش: 800 میلیون نسخه
پرفروش ترین نویسنده معاصر و هشتمین نویسنده تمام دوران که کتاب های پرفروش می نویسند. بله درست خواندید، 800 میلیون نسخه فروخته شده. داستان های دانیل استیل در ژانر درام و رمان شناخته شده اند.
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بی‌ادب‌ترین و مؤدب‌ترین ملت جهان کدامند؟
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:19 | بازدید : 597 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 

نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد که...
 
نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد که فرانسوی‌ها بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها مؤدب‌ترین ملت جهان به شمار می‌آیند.
در این نظرسنجی فرانسوی‌ها با در اختیار داشتن 19درصد آرا از سوی همسایگان اروپایی خود، گستاخ‌ترین شهروندان جهان به‌ویژه در هنگام برخورد با گردشگران خارجی شناخته شدند.
بر این اساس رده‌های دوم و سوم بی‌ادب‌ترین ملت‌های جهان را روس‌ها و انگلیسی‌ها در اختیار دارند؛ آلمانی‌ها نیز در رتبه چهارم قرار گرفتند.
یکی از نکات جالب در این نظرسنجی قرار گرفتن چینی‌ها در رده پنجم بی‌ادب‌ترین‌ها بود که کاملا با چهره شناخته شده این کشور در سطح بین‌المللی متفاوت است.
کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان و ترکیه رده‌های ششم تا دهم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند و در سوی دیگر شهروندان برزیلی و فیلیپینی نیز مودب‌ترین‌ها شناخته شدند.
 
 
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


ارتقای 20 پله‌ای ایران در "اخذ اعتبار" بانک جهانی
جمعه 25 فروردين 1391 ساعت 22:15 | بازدید : 805 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رتبه بندی اعتباری مشتریان و گزارشگری اعتباری در چارچوب سامانه های متمرکز جامع و یکپارچه ملی، علاوه بر کمک شایانی که در تسهیل و تسریع دستیابی به منابع بانکی می کند می تواند زمینه توسعه مسئولیت پذیری در فضای تامینن مالی را فراهم کرده و تأثیر بسزایی در ارتقا و بهبود فضای کسب و کار در کشور خواهد داشت.مدیر عامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران گفت: با راه اندازی سامانه اعتبارسنجی، جایگاه ایران در گزارش سال 2011 بانک جهانی از جهت شاخص "اخذ اعتبار " در بین 183 با 20 پله صعود نسبت به سال 2010 در رتبه 89 دنیا قرار گرفت.

محمد جلیلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تحقق اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری از نامگذاری سال 91 بی تردید در گرو ایجاد شرایط و بسترهایی است که تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی بتوانند در آن شرایط به افزایش و بهبود تولید بپردازند.

وی ادامه داد: در اقتصاد به مجموعه این شرایط، فضای کسب و کار گفته می شود و به این ترتیب حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی مستلزم بهبود محسوس و مستمر فضای کسب و کار در اقتصاد کشور است.
 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


صنعت سقط جنین درخدمت تجارت لوازم آرایشی و محصولات خوراکی
پنج شنبه 24 فروردين 1391 ساعت 1:40 | بازدید : 660 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

از آمار سقط جنین در غرب چه می­دانید؟ سقط جنین راهی برای درآمد زایی یا قانونی برای حمایت از حقوق زنان؟ از تجارت لوازم آرایش در غرب تا چه اندازه خبر دارید؟ رابطه میان تجارت لوازم آرایش با صنعت سقط جنین چگونه است؟ آیا از استفاده جنین برای طعم دهنده­ های غذایی اطلاع دارید؟ برای پاسخگویی به سوالات فوق با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

با ورود بشر به خصوص انسان غربی به زندگی مدرن در سایه مکتب لیبرالیسم، آثار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منتج شده از مکتب لیبرالیسم در زندگی بشر عصر مدرن بسیار ملموس و قابل تأمل جلوه می­کند. 

با توجه به تعریف اجمالی از مکتب لیبرالیسم، تکیه این مکتب بر آزادی یعنی آزادی فرد در جامعه تا جایی که به آزادی دیگران لطمه‌­ای وارد نشود، به گونه­‌ای رقم خورده است که دولت بنابر توجیه آزادی، به مسائلی از قبیل خانواده توجه نکرده و این موضوعات را در دایره مسائل شخصی تفسیر می­‌کند؛ از سوی دیگر، به دنبال تکیه مکتب لیبرالیسم بر آزادی، روی کار آمدن نفکر فمينيسم با ادعای احیای حقوق زنان، نه تنها حمایتی از زنان نداشته بلکه بر مشکلات زنان افزوده است.[1]

به عنوان مثال بر اساس آمار منتشر شده درباره آمار طلاق در ایالات متحده آمریکا، آمار طلاق در میان قشر جوان آمریکا به طور متوسط 50 درصد و نصفی از ازدواج­‌های رسمی در این کشور

 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


افزایش‌یارانه‌ها‌شعار‌است/دولت‌پولی‌ندارد‌که‌بدهد
پنج شنبه 24 فروردين 1391 ساعت 1:37 | بازدید : 619 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 
عباسعلی نورا نماینده زابل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی که به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سوی دولت اشاره داشت، گفت: ما منع قانونی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نداریم و قانونگذار تصویب کرده که باید طی 5 سال قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود. اما اینکه آیا دولت طبق ضوابط قانونی اقدام می کند پاسخ خیر است.

به گزارش شفاف وی با بیان اینکه افزایش یارانه ها تنها یک شعار است،تصریح کرد: افزایش یارانه ها یک شعار است و متاسفانه اثر و تبعات انتزاعی پیدا کرده است و نه مجلس آن را تایید می کند و نه قانونی است. مرجع قانونی وجود ندارد که دولت بتواند افزایش قیمت بدهد و دولت منبعی را برای افزایش یارانه ها ذکر نکرده و این یکی از اشکالات عمده است.

این نماینده مجلس افزود: مطرح کردن افزایش یارانه ها ایجاد تورم کرده که به آن تورم دیداری می گویند و از طرفی پولی نیست که به مردم بدهند شاید هم طرح موضوع کردند که قیمت ها را افزایش دهند که اینگونه جامعه پذیرش افزایش قیمت ها برایش ساده باشد و به راحتی افزایش قیمت ها را قبول کنند.

 

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی
پنج شنبه 24 فروردين 1391 ساعت 1:35 | بازدید : 604 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آن چه را که می‌نویسم نه تنها حکم شرع مقدس بلکه تجربه‌ای است که نه یک بار بلکه صد بار با حواسم حس کرده‌ام و ذائقه‌ام طعم تلخ آن‌ها را چشیده و جانم از پلیدی‌اش رنج برده‌است.

سرورم با این اداراتی که از شاهان به ما ارث رسیده و غرب کافر به کام خود دستکاری کرده است، جمله نجات بخش "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" تحقق‌پذیر نیست. زیرا که شرع مقدس می‌فرماید: اگر گلاب را در ظرف آلوده به شراب بریزید گلاب هم نجس می‌گردد و پزشکان می‌گویند اگر بهترین غذاها را در ظرف آلوده به میکروبی بریزید آن غذا آدم‌کش می‌گردد.

و با چنین مدارک و تجربه‌های تلخی که از اداراتمان دارم، باور دارم که اگر کارآفرینان تا پایان سال در پی تولید بدوند در پایان دوندگی‌ها چیزی به جز یک جفت کفش پاره و سرمایه‌ای بر باد رفته و دلی شکسته حاصلی نمی‌برند. من که چند بار ماجرای مهندسانی که کمر همت برای تبدیل آبیاری ابتدایی کشاورزی را به آبیاری صنعتی بربستند را به مسئولان گزارش داده‌ام لیکن در این جا به عنوان سندی بر ادعا دگر بار تکرار می‌کنم.

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


ورود دست بیل از اندونزی
پنج شنبه 24 فروردين 1391 ساعت 1:30 | بازدید : 643 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

سند واردات دسته بیل ازاندونزی/تصویر
نا به سامانی روند واردات ادامه دارد و در تخصیص ارز دولتی به واردات دیده می شود که خودرو های لوکس خارجی برای قشر مرفه جامعه و میز بیلیارد و چیپس اجازه واردات با ارز دولتی را می یابند و در مقابل برخی کالاهای مورد نیاز تولید و مردم به عنوان کالای لوکس باید با ارز 1900 تومانی وارد کشور شوند.

گروه اقتصادی-طی سالهای اخیر واردات مهمترین رویکرد دولت دهم و نهم بوده است و آمارها نیز در این خصوص به خوبی گویاست که این اتفاق به صورت واقعی رخ داده و تراز تجاری کشور را بحرانی کرده است.

به گزارش خبرنگار قانون ،بر اساس آخرین آمارها که از سوی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است طی سال 1390 صادرات کشور 43.7میلیارددلار بوده است و در مقابل واردات کشور 61.7 میلیارد دلار بوده است و در بعد وزنی نیز صادرات ایران را نصف واردات کشور کرده است.

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1001
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1114
:: بازدید ماه : 3060
:: بازدید سال : 11960
:: بازدید کلی : 132501