گزارش هفتگی بازار بورس به تاریخ 17 اسفند
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
گزارش هفتگی بازار بورس به تاریخ 17 اسفند
شنبه 19 اسفند 1391 ساعت 21:30 | بازدید : 637 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

گزارش هفتگی بازار اوراق بهادار و کالا - هفته منتهی به 1391/12/17
بورس تهران در هفته معاملاتی که گذشت زیر طوفان اخبار پرشمار اقتصادی و سیاسی قرار گرفت که تلفیق این مساله با کمبود سنتی نقدینگی بازار در روزهای پایانی سال موجب غلبه فروشندگان و افت 4/2 درصدی شاخص بورس شد.


 

بورس اوراق بهادار
 

در شرایط کنونی بازار در تلاش برای تعیین وزن تاثیر اخبار گوناگون بر وضعیت خود است. در این راستا در حوزه سیاسی، مذاکرات ایران و گروه 1+5 در کشور قزاقستان مثبت ارزیابی شده و یکی از نگرانی‌های سنتی سرمایه‌گذاران در زمینه تشدید تحریم‌های سیاسی غرب علیه ایران را تخفیف داده است. با این وجود، محتوای بودجه ارسالی دولت به مجلس در کنار افت تب‌و‌تاب تقاضا برای محصولات شرکت‌ها در بورس کالا (عمدتاً به دلیل کاهش ارز و قیمت‌های جهانی) عواملی هستند که تاثیر مثبت تحولات سیاسی را خنثی کرده و افت عمومی قیمت‌های سهام را رقم زده‌اند.

سهام بانک‌ها پس از مدت‌ها رکود و سقوط ارزش به پایین‌ترین سطح تاریخی در هفته جاری شاهد اقبال نصفه و نیمه­ای بودند که موجب رشد 3 درصدی شاخص این صنعت شد. این اقبال بیش از آنکه به تحول اقتصادی خاصی مرتبط باشد ناشی از ارزانی بی‌سابقه سهام بانکی و افت P/E متوسط این گروه به سطح نازل 6/3 مرتبه‌ای بود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد سهام بانکی در آستانه فصل تقسیم سود (که معمولا در این گروه با سرعت زیادی صورت می‌پذیرد) مورد توجه سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز قرار گرفته­اند. با این حال نباید از ریسک‌های کلان این صنعت به ویژه دشواری فعالیت در فضای رکودی اقتصاد غافل بود؛ فضایی که در ماه‌های اخیر در پی بی‌ثباتی نرخ ارز بر چالش‌های آن افزوده شده است. به عنوان یک شاخص مهم در این زمینه می‌توان به مطالبات معوق 70 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از گیرندگان تسهیلات اشاره کرد که به معنای سهم 20 درصدی تسهیلات معوق نسبت به کل وام‌ها است.
در هفته مورد گزارش و پس از ارائه لایحه بودجه سال آتی توسط دولت به مجلس شاهد افزایش هزینه حق پروانه شرکت‌های سنگ‌آهنی در بودجه 92 بودیم. مطابق متن لایحه، کلیه استخراج­کنندگان معادن سنگ‌آهن که پروانه بهره‌برداری آنها به نام ایمیدرو باشد، موظفند بابت حق انتفاع دارنده پروانه بهره‌برداری حداقل پنج درصد میانگین قیمت آزاد شمش فولاد خوزستان را به حساب درآمد عمومی دولت واریز کنند.
درج هلدینگ خلیج فارس در بورس، افزایش سرمایه 100 درصدی گلتاش و ‌صنعتی مینو از محل اندوخته و سود انباشته، اعلام نخستین سود هر سهم سال آینده پالایشگاه بندرعباس به مبلغ 488 ريال، پذیره نویسی اوراق مشارکت 300 میلیارد تومانی میدکو برای چهار طرح فولادی، عدم ثبت افزایش سرمایه ۴۰۰میلیارد تومانی کگل تا زمان برگزاری مجمع سالانه آینده، افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت صنایع شیمیایی ایران از محل سود انباشته به سرمایه 25.7 میلیارد تومانی و اعلام نخستین سود هر سهم سال مالی آینده گروه بهمن به مبلغ 425ريال از مهمترین اخبار بازار سرمایه در هفته سپری شده      می­باشد.
 
بورس کالا
 

در هفته منتهی به 17 اسفند ماه، بیش از 626 هزار تن انواع کالا در تالارهای بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر 8 هزار و 919 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی حدود 460 هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 5 هزار و 718 میلیارد ریال دادوستد شد . در این تالار افزون بر 242 هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش بیش از 3890 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. علاوه بر این،200 هزار تن سنگ آهن در تالار صادراتی به همراه 11 هزار و 370 تن انواع مس،2400 تن انواع آلومینیوم،210 تن کنسانتره مولیبدن و 15 تن کنسانتره فلزات گرانبها به همراه 2400 تن کک متالورژی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران فروش را تجربه کرد.تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از 164 هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 3193 میلیارد ریال بود . در این تالار، بیش از 38 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از 1424 میلیارد ریال داد و ستد شد . گروه قیر نیز در طول این هفته، بیش از 50 هزار تن انواع قیر در دو بخش صادراتی و داخلی را با ارزشی افزون بر 686 میلیارد ریال مورد معامله قرار داد.تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از 27 هزار تن انواع مواد شیمیایی و بیش از 36 هزار تن وکیوم باتوم بوده است.از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به 2600 تن گوگرد، 460 تن انواع گازها،192 تن انواع روغن،312 تن انواع حلال و 9 هزار تن لوب کات اشاره کرد.براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد معامله 675 تن انواع محصولات کشاورزی شامل ذرت، جو و شکر بوده است.

 


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1327
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1440
:: بازدید ماه : 3386
:: بازدید سال : 12286
:: بازدید کلی : 132827