جنجال یک سوال بی محل
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
جنجال یک سوال بی محل
جمعه 29 فروردين 1393 ساعت 1:17 | بازدید : 682 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

جنجال یک سوال بی محل

شیوه و فرجام سوال روز گذشته نماینده متعلق به جبهه پایداری از وزیر نفت در مجلس جنجالی شد و نمایندگان را وادار به مخالفت با چند اقدام همزمان، یعنی  شیوه طرح سوال، مرتبط نبودن سوال با حوزه کاری وزیر مربوطه و نیز چرایی مطرح کردن آن توسط هیات رئيسه در صحن کرد.
به گزارش «قانون» ؛ حميد رسايي ، حسينيان و علي اصغر زارعي اعضاي جبهه تندرو پايداري در نوزدهم آذر سوالي از زنگنه وزير نفت مطرح كردند كه كمتر از يك ماه بعد وي در كميسيون حاضر شده و پاسخ را اعلام كرده بود. سوال كنندگان معتقد بودند كه زنگنه در سالن اجتماعات باشگاه نفت و در جمع كاركنان از قول روحاني گفته:«يكي از وزراي پيشين نزد من آمد و گفت كه من رفتم امارات و خواهش كردم و يك مقدار پول از آنها گرفته ام و به ايران آورده‌ام. روحاني نيز گفته وقتي اين وزير رفت من نشستم و گريه كردم كه وضع كشور چرا بايد به گونه اي باشد كه وزير ما برود و از شيخ اماراتي خواهش كند چهار قران پول به ما بدهد.» به گفته اين نمايندگان كه اغلب در مخالفت با دولت يازدهم از شيوه‌هاي غوغاسالارانه استفاده مي‌كنند، زنگنه تاكنون سه بار تهديد به استعفا كرده و به نظر مي‌رسد كه اين فضا سازي و سياه‌نمايي مقدماتي است براي موجه جلوه دادن استعفا كه بيشتر ناشي از ضعف مديريت ايشان است. آيا چنين نقل قولي مورد تاييد ايشان است؟وزيري كه از شيخ اماراتي پول گرفته كيست؟ شيخ اماراتي كه قرض داده چه كسي است؟
  نگفتم روحاني گريه كرده است
از آنجايي كه سوال كنندگان بر قانع نشدن خود از پاسخ‌هاي زنگنه اصرار داشتند، در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) صحن علني مجلس نهم شوراي اسلامي‌اين سوال با حضور زنگنه تكرار شد و او براي چندمين بار توضيحات خود را به گوش مردم و نمايندگان‌شان در هرم سه گوش بهارستان رساند. وزیر نفت در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی سه نماینده در مجلس گفت:«جلسه‌اي بود در بزرگداشت شهید تندگویان و در آن جلسه من صحبت‌هایی کردم که یکی از آنها‌اين بود که با شعار نمي‌توان کشور را پیش برد بلکه با شعور باید کشور را جلو برد. روزی پیش یکی از امیران قطر رفتم و او گفت من به شما غبطه مي‌خورم از آنچه در پارس جنوبی انجام مي‌دهید. اکنون ما باید کاری کنیم که دیگران به ما غبطه بخورند. من نگفته ام رئیس جمهور گریه کرده است ، در جلسه کمیسیون من نگفتم پول قرضی بوده اما‌اينکه برای پول خودمان خواهش کنیم آیا عزت است. وقتی سپید است نمي‌توانیم بگوییم سیاه است بلکه باید واقعیت را بگوییم. من اگر چنین حرفی گفته ام که نگفته ام شاید در بین صدهزار نفر پخش شد، اما شما اکنون‌اينجا‌اين را بیان مي‌کنید و 40 میلیون آن را متوجه مي‌شوند. من به‌اين بحث وارد نشدم که شیخ یا وزیر بوده است من مي‌گویم نباید شرایط به گونه‌اي باشد که مردم در یک مقطع مفتخر به‌ايرانی بودنشان نباشند. امکانات ما در کشور به گونه‌اي است که باید رتبه یک منطقه باشیم. از هیأت رئیسه خواهش مي‌کنم وقتی را در اختیار من قرار دهند تا برنامه‌های وزارت نفت را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بازگو کنم. باید درباره تحریم‌ها، تولید نفت، طرح‌های پتروشیمي‌صحبت کنیم. باید درباره امثال بابک زنجانی‌ها صحبت کنیم.‌اينکه آن شیخ و آن وزیر چه بوده اند کدام درد از بیکاری و مشکلات کشور را حل مي‌کند.
  زنگنه:من استعفا ندادم
زنگنه درباره اظهارات مطرح شده درباره استعفایش گفت:«‌اينکه مي‌گویند من سه بار استعفا داده ام اشتباه است. اگر آقای ربیعی‌اين را گفته اشتباه گفته است کسی استعفا مي‌دهد که ناامید باشد من که ناامید نیستم و سرشار از امیدم. روزی که آمدم گفتم من را به هتل پنج ستاره نمي‌فرستید. من با تجهیزات میدان مین آمده ام. به آینده وزارت نفت امیدوارم. من 22 سال وزیر بوده‌ام اگر قرار باشد سه ماه بعد از وزارت استعفا دهم باید در سابقه وزارتم 360 بار استعفا داده باشم. من کارم را انجام مي‌دهم و تا الان نیز موفق بوده ام و‌اين زمستان سخت را بدون مشکلی پشت سر گذاشتیم و‌اين از موفقیت‌های ما بوده است. افزایش صادرات نفت داشته‌ايم که‌اين نیز موفقیت ما است. من یک نقل قولی را در یک جمع خصوصی از قول رئیس جمهور گفتم اما شما آن را علنی کردید. اصل داستان‌اين است که نه استعفا داده ام و نه استعفا مي‌دهم. سیاه نمایی هم نبوده است و به دنبال وضعیت خوبی برای کشور هستیم. ما احتیاج به حمایت ملت داریم. اظهاراتی که در کمیسیون مطرح کردم استنباطم‌اين بود که هیأت رئیسه کمیسیون قانع شدند البته حق آقای رسایی است که سوال را مطرح کند. مسائل زیادی وجود دارد و باید برای آن وقت بگذاریم و نیاز به کمک شما برای ادامه راهم دارم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 758
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 871
:: بازدید ماه : 2817
:: بازدید سال : 11717
:: بازدید کلی : 132258