بابک زنجانی، احمدی‌نژاد، عدم ثبات اقتصادی و...
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بابک زنجانی، احمدی‌نژاد، عدم ثبات اقتصادی و...
جمعه 29 فروردين 1393 ساعت 12:28 | بازدید : 499 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

صراحت و شفافیت اسامی ۲ نماینده ایی که در اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی دست داشتند اعلام و اعمال مجازات شدند اولین کسی خواهم بود که ایمان می‌اورم تصمیم گیرندگان از صمیم قلب برای اکثریت مردم خواهان سازندگی کشور هستند و از دریافت یارانه انصراف خواهم داد.»  
 
یکی از مخاطبان با اشاره به انحراف در قانون هدفمندی یارانه‌ها نوشت: «بنزین قبل از هدفمندی لیتری ۱۰۰ تومان بود حالا شده ۷۰۰ تومان یعنی ۷ برابر شده! آیا این پول کلان موجب افزایش کیفیت سوخت شد؟ موجب افزایش کیفیت خودرو‌ها و تولید خودروهای به روز و مدرن و کم مصرف شد؟ این پول کجا رفت؟ صرف عمران کجا شد؟ موجب تولید چند شغل و در کجا شد؟ بهترین راه صداقت با مردم هست حالا از طرف هر دولتی.»  
 
یکی دیگر از کاربران با انتقاد از نبود برنامه ریزی صحیح دولت در امور اقتصادی در جواب سوال «چرا دل کندن از یارانه برای ملت سخت است؟» می‌نویسد: «بخاطر دروغ گویی مسئولین. بخاطر اینکه اول گفتند ما یارانه‌ای را که به کالا‌ها و خدمات می‌دهیم می‌خواهیم به خود مردم بدهیم تا خودشان دخل و خرجشان را مدیریت کنند. این حرف بالا‌ترین مقام اجرایی کشور بود. حالا می‌گویند نه کی این را گفته؟ یارانه مال اقشار کم درامد است. اما حتی اگر قبول کنیم یارانه مال اقشار کم درامد است با استانداردهای جهانی ۸۰% مردم ایران کم درامد هستند و یارانه حقشان است.»  
 
کاربری به نام مهبود در توضیح دلایل خود برای بی‌اعتمادی به دولت می‌نویسد: «بزرگ‌ترین دلیل، عدم اعتماد مردم به ساختار دولت، نه لزوما شخص رییس جمهور، است. دولت حدود ۸۰ درصد بودجه سالانه را می‌بلعد. ولی:  
 
۱) بازدهی ساختار دولت در کمترین حد ممکن است. یعنی ساختار ناکارامد.  
۲) تمام فساد‌های مالی و اختلاس‌ها ی بزرگ در دولت رخ می‌دهد. یعنی ساختار فاسد.  
۳) هیچ اقدامی برای اصلاح این ساختار نا‌کارامد و فاسد نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای هم برای آن ارایه نداده است. به تازگی هم رییس امور استخدامی فرمودند استخدام‌های غیر ضرور احمدی‌نژاد سر جا خودشان هستند و استخدام‌های جدید هم در راه است.  
 
خوب چرا مردم این همه حیف و میل و نا‌کارامدی را ببینند و به دولت اطمینان کنند.»  
 
جیب بابک زنجانی!  
افشا شدن فساد میلیاردی بابک زنجانی و فساد 3000 میلیاردی موجی از بی‌اعتمادی به دولت را به راه انداخته است.  
 
کاربری در این زمینه می‌نویسد: «سه هزار میلیارد و یا بدهی آقای زنجانی به بیت المال چند تا یارانه من می‌شه که اگه من انصراف بدم کار مملکت درست می‌شه.»  
 
کاربر دیگری می‌نویسد: «برای اینکه تمام فشار‌هایی که ملت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها متحمل شدند و نتیجه‌اش قرار بود در شکوفایی اقتصاد ملی و زندگی مردم متبلور شود همه گوله شد و رفت توجیب بابک زنجانی‌ها و امثالهم که خدا می‌داند چند تا هستند و کی برسه تا یکی دیگه بیاد بگم بگم راه بیاندازه و بازی رو با رفقاش به هم بزنه تا چند خاوری و چند زنجانی از پس پرده بیرون بیفته!»  
 
نازنین، مخاطب فرارو می‌نویسد: «مردم دل بکنند که امثال زنجانی‌ها حالشو ببرند حداقل با دادن یارانه یادشون می‌افته که یک جایی در ایران واژه‌ای به اسم مردم هم وجود داره.»  
 
احمدی‌نژاد عذرخواهی کند، انصراف می‌دهم!  
برخی از مردم نیز اعتقاد دارند که هدفمندی یارانه‌ها از اول اشتباه به اجرا درآمد و ریشه تمام مشکلات اقتصادی را دولت احمدی‌نژاد می‌دانند. این دسته از افراد اعتقاد دارند که مقدار یارانه‌ها در این مدت افزایشی نداشته است، در حالی که قیمت‌ها چندین برابر رشد کرده‌اند و شرط انصراف از دریافت یارانه را بازگشت قیمت‌ها به قبل از هدفمندی می‌دانند.  
 
یکی از مخاطبان فرارو با یادآوری تعبیرهای محمود احمدی‌نژاد درباره یارانه نقدی می‌نویسد: «احمدی‌نژاد می‌گفت: این پول ویژه است این پول امام زمان است پول با برکت است. پولی است که زمینه رشد جامعه است. این پولی که در حسابهای مردم است در آینده حداقل دو برابر می‌شود. ایشون بیاد بگه اشتباه کردم ما هم نمی‌گیریم!»  
 
همچنین یکی دیگر از کاربران فرارو به نام احمد با انتقاد از احمدی‌نژاد می‌نویسد: «یارانه حق تمام مردم است می‌فهمید حق نه لطف.. قیمت‌ها رو برگردونن به روال سابق یارانه‌ها رو پس بگیرن یا حقوق‌ها رو هم اصلاح کنن و به قیمتهای جهانی نزدیک کنن در غیر اینصورت کل هدفمندی به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسه حداقل برای مردم هیچ فایده‌ای ندارد.»  
 
در همین زمینه کابر دیگری می‌نویسد: «برای اینکه دولت قبل هم پیش از اجرای مرحله اول از مزایای آن می‌گفت و نتیجه آن برعکس شد. مثلا آقای احمدی‌نژاد می‌گفت الان قیمت دلار ۹۰۰ تومانه، زیاده با اجرای طرح هدفمندی این مقدار کاهش خواهد یافت.»  
 
عدم امنیت اقتصادی
شرایط حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده است به جز کارمندان دولت و نهادهای رسمی دولتی، دیگر سرپرستان خانوار از وضع درآمد خود در آینده اطلاع دقیق نداشته باشند. ممکمن است خانواده‌ای که امروز در دهک‌های درآمد متوسط به بالا قرار دارد طی ماه‌های آینده موقعیت فعلی خود را از دست دهد. طبیعتا سرپرست چنین خانواری به دلیل نااطمینانی نسبت به آینده، تمایل بیشتری به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه خواهد داشت.  
 
نظرات دسته دیگری از کاربران اشاره به همین موضوع دارد. عدم ثبات اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین عوامل تهدید کننده امنیت اقتصادی خانواده هاست. تعدادی زیادی از خوانندگان با اشاره رشد بی‌منطق آمار تورم و افزایش قیمت‌ها، از وضعیت بد اقتصادی خود می‌گویند و حاضر به انصراف از دریافت یارانه نقدی نیستند.  
 
یکی از کاربران فرارو با اشاره به عدم امنیت اقتصادی می‌نویسد: «برای چی حق بچه هامو که روز به روز زندگیشون سخت‌تر می‌شه ببخشم از کجا معلوم با این تورم ما هم سال دیگه زیر خط فقر نباشیم ما جون بکنیم یه عده بگردن یارانه بگیرن؟»  
 
کاربر دیگری با اشاره به افزایش قیمت‌ها در چند سال گذشته می‌نویسد: «دریافت می‌کنم. چون دخل و خرج‌ام با هم نمی‌خواند. این حقوق که می‌دهند با خارج از کشور فرق می‌کند اینجا. حقوق یک کارگر ‌‌‌نهایت ۵۰۰ یا ۶۰۰ تومن است. این مبلغ را مثلا‌ً یک خانواده سه چهار نفری خیلی به کارشان می‌آید در یک ماه. خیلی به دردشان می‌خورد. وقتی می‌بینم اجاره خانه و نمی‌دانم قیمت‌های سر به فلک کشیده به کارم می‌آید. باید بگیرم. نگیرم ضرر کردم.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1456
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1569
:: بازدید ماه : 3515
:: بازدید سال : 12415
:: بازدید کلی : 132956