«یارانه»؛ محل نزاع شیفتگان قدرت!/ آقایان، مردم را وارد عقده‌گشایی سیاسی خود نکنید
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
«یارانه»؛ محل نزاع شیفتگان قدرت!/ آقایان، مردم را وارد عقده‌گشایی سیاسی خود نکنید
جمعه 29 فروردين 1393 ساعت 12:41 | بازدید : 579 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

«یارانه»؛ محل نزاع شیفتگان قدرت!/ آقایان، مردم را وارد عقده‌گشایی سیاسی خود نکنید

محبوبیت حسن روحانی هیچ ارتباطی به میزان دریافت کنندگان و یا انصراف دهندگان از دریافت یارانه نخواهد داشت و این عملکرد دولت یازدهم در زمینه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی خواهد بود که ملاک سنجش محبوبیت و قدرت رئیس جمهور و یارانش خواهد بود.

شاید این روزها شما نیز از انبوه پیامک هایی که برای دریافت و یا انصراف از دریافت یارانه به جمع کثیری از مردم کشور ارسال می شود، در امان نباشید و هر لحظه یک پیامک جدید به منظور اضافه شدن به کمپین " نه به یارانه" و یا پیوستن به ستاد "بلی به یارانه" دریافت کرده باشید. اما تشکیل این ستاد و یا کمپین ها در شرایطی است که این روزها مردم کشورمان به شدت نسبت به آینده قانون هدفمندی یارانه ها و نحوه تفکیک افراد متمول از قشر ضعیف تر جامعه نگرانی دارند.

همین موضوع سبب شده تا طی روزهای اخیر، موضوع یارانه های نقدی به محل تلاقی 2 گروه موافقان و مخالفان دولت یازدهم تبدیل شود. اما آنچه ماحصل این اختلاف خواهد بود نه تنها به نفع دولت نیست، بلکه به ضرر مردم نیز خواهد بود. از سوی دیگر به نظر می رسد که موضوع یارانه ها و دریافت و یا عدم دریافت یارانه ها بهانه ای است برای عقده گشایی های سیاسی. از همین رو به نظر می رسد ماحصل این عقده گشایی های سیاسی در این برهه حساس فقط به مردم کشور و منافع ملی آسیب خواهد رساند.  
 
ارسال پیامک های انبوه مبنی بر انصراف افراد مختلف و مدیران توسط موافقان دولت و تشکیل ستاد "بلی به یارانه" و تهیه پیامک های طنز آمیز و کنایه دار علیه دولت و رئیس جمهور توسط مخالفان دولت سبب شده تا ماجرای یارانه به محل دعواهای سیاسی طرفین تبدیل شود. این در حالی است که هر 2 گروه به نوبه خود در اشتباه بوده و در مسیری بر خلاف منافع ملی و مردم حرکت می کنند.  
 
از یک سو برخی رسانه ها و جریان های نزدیک به دولت طی روزهای اخیر به شدت علیه صدا و سیما و مسئولان آن جبهه گیری کرده اند و بر این باورند که صدا و سیما منافع ملی را در جهت منافع گروهی فدا کرده است. این در حالی است که در روزهای اخیر همه مردم جامعه شاهد تبلیغات گسترده صدا و سیما در جهت انصراف افراد متمول جامعه از دریافت یارانه ها بوده اند. در این خصوص حتی ائمه جمعه سراسر کشور نیز به یاری دولت آمده و هر یک به نحوی از مردم و افراد ثروتمند جامعه خواستند تا به نفع قشر ضعیف جامعه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.  
 
از سوی دیگر درحالی که بسیاری از گروه‌های مردمی به صورت داوطلبانه سعی در تشکیل و تقویت کمپین انصراف از یارانه هستند، جریان مخالف دولت سعی دارد تا با راه اندازی کمپینی در جبهه مقابل با عنوان "بله به دریافت یارانه" و ترویج برخی مطالب طنز در فضای مجازی از رشد کمپین مردمی انصراف از یارانه جلوگیری کرده و به این وسیله میزان محبوبیت دولت و رئیس جمهوری را تحت تأثیر قرار دهد.  
 
همه این اقدامات در شرایطی است که دولت حسن روحانی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. اجرای فاز دو هدفمندی یارانه‌ها و تبلیغاتش برای انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی از یک سو و ماجرای پیش آمده اخیر در روابط دولت یازدهم با امریکا بر سر معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل از سوی دیگر در لابه‌لای حملات کوچک و بزرگ تندروها، شرایط را برای دولتمردان سخت‌تر از پیش کرده است.
 
در این خصوص البته برخی از جریان های موافق و مخالف دولت بدنبال ربط دادن میزان محبوبیت رئیس جمهور به موضوع یارانه ها هستند. این در حالی است که بدیهی است که سنجش محبوبیت حسن روحانی هیچ ارتباطی به میزان دریافت کنندگان و یا انصراف دهندگان از دریافت یارانه نخواهد داشت و این عملکرد دولت یازدهم در زمینه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی خواهد بود که ملاک سنجش محبوبیت و قدرت اجرایی رئیس جمهور و یارانش خواهد بود. از همین رو به نظر می رسد که 2 گروه موافق و مخالف دولت بهتر است به جای سنگ اندازی و عقده گشایی های سیاسی حقیقتا  به یاری «دولت جمهوری اسلامی ایران» آمده و در جهت منافع مردم گام بردارند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1137
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1250
:: بازدید ماه : 3196
:: بازدید سال : 12096
:: بازدید کلی : 132637