توافق سرنوشت ساز ایران و آمریکا
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
توافق سرنوشت ساز ایران و آمریکا
جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 22:38 | بازدید : 888 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

توافق سرنوشت ساز ایران و آمریکا

یک رسانه آمریکایی از توافق ایران و ایالات متحده در برخی موضوعات، به منظور تسهیل روند رسیدن به توافق جامع هسته ای خبر داده است

در حالی که این روزها مهمترین بحث درباره ایران در محافل جهانی، احتمال تمدید بازه زمانی شش ماهه در نظر گرفته شده برای توافق نهایی هسته ای است، یک رسانه آمریکایی از توافق ایران و ایالات متحده در برخی موضوعات، به منظور تسهیل روند رسیدن به توافق جامع هسته ای خبر داده است. سخنان یک مقام آمریکایی نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.
به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «سی ان بی سی» مدعی شده، ایران و آمریکا به توافقی شش ماهه در برنامه هسته ای ایران دست یافته اند. این توافق، مستقل از روند مذاکرات ایران و 1+5 و توافقی است که قرار است میان دو طرف حاصل شود.

بر پایه این توافق، آمریکا برای شش ماه، تحریم های نفتی علیه ایران را کاهش می دهد تا روند برگزاری دوره جدیدی از مذاکرات هسته ای را تسهیل کند. در مقابل، ایران نیز متعهد شده تا در این مدت، از پیشرفت برنامه هسته ایش خودداری کند. این توافق می تواند به معنای ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای یک دوره شش ماهه دیگر، پس از بازه زمانی بیستم ژوئیه باشد.

در همین حال، روزنامه «وال استریت ژورنال»، اظهارات سخنگوی کاخ سفید را بازتاب داده که در همین راستا مطالبی را بیان کرده است. به نوشته این روزنامه، جی کارنی گفته: «ایالات متحده متعهد شده که برای یک دوره شش ماهه، از تلاش برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران خودداری کند. در مقابل این اقدام و برخی دیگر از امتیازات محدود، ایران متعهد شده که اقداماتی را برای توقف ـ و در برخی موارد، به عقب برگرداندن ـ پیشرفت برنامه هسته ای خود انجام دهد».

کارنی جزئیات بیشتری از این توافق را بیان نکرده، اما در عین حال گفته که هم اکنون میزان کلی تولید نفت در جهان به اندازه ای هست که کشورهای گوناگون بتوانند منابع نفتی دیگری به جز ایران را برای تأمین نیازهای خود برگزینند.

حمایت گروه ۷ از ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران برای رسیدن به توافق جامع
رهبران ۷ کشور صنعتی و توسعه یافته جهان با انتشار بیانیه ای بر لزوم ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران تاکید کردند. رهبران گروه 7 با انتشار بیانیه‌ای که بخشی از آن در خصوص ایران است اعلام کردند: ما تعهد قاطع خود بر لزوم حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران را اعلام می‌کنیم و از تلاش‌های صورت گرفته توسط 3+3 که به ریاست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شده استقبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش رهبران گروه 7 افزودند: ما از ادامه مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران برای دستیابی به راهکاری جامع که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کند حمایت می کنیم. ما بر ادامه اجرای "طرح اقدام مشترک" از سوی 3+3 و ایران تاکید می کنیم. ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده و اعتبار فعالیت های هسته ای خود را نشان دهد و همه مسائل مربوط به برنامه هسته ای به خصوص ابعاد نظامی آن را حل و فصل نماید.

ما به طور قاطع از ایران می خواهیم تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد. ما از ایران می خواهیم تا نقش سازنده تری برای حمایت از امنیت منطقه ای به خصوص امنیت در سوریه ایفا کند و همه فعالیت ها و اقدامات تروریستی و گروه های تروریستی را رد کند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1215
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1328
:: بازدید ماه : 3274
:: بازدید سال : 12174
:: بازدید کلی : 132715