بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
آن گونه که باید به منافع ملی توجه نکردیم/ صادرات گاز باید متوقف شود
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 20:37 | بازدید : 565 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آن گونه که باید به منافع ملی توجه نکردیم/ صادرات گاز باید متوقف شود

مدیر عامل گروه مپنا با تاکید بر این‌که آن گونه که باید به منافع ملی توجه نشده است، گفت: تولیدات ایران با سوخت ارزان را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم که با نگاهی به این مساله به تناقض می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس علی‌آبادی در نشستی خبری با تاکید بر این‌که صنعت برق ایران در حوزه اقتصاد برق دچار مشکل جدی است، گفت: راهبردی‌ترین صنعتی که باید به آن توجه کرد برق است اما می بینیم که درحال حاضر صنعت برق، صنعتی زیان ده است چرا که درآمدش کمتر از هزینه‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که‌ ایران در مقایسه با کشورهای مشابه خود جایگاه مناسب‌تری در حوزه برق دارد گفت: با اصلاح اقتصاد برق می‌توانیم جایگاه ایران را ارتقا دهیم. در این راستا پنجمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی کشور را برگزار می کنیم تا بتوانیم با هم اندیشی و ارائه مقالات اجرایی به توسعه و افزایش بهره وری درتولید برق حرارتی کمک کنیم.

مدیر عامل گروه مپنا با تاکید بر این‌که‌ باید تلاش شود درآمدها را در صنعت برق به هزینه‌ها نزدیک کرد، گفت: در صورت انجام این کار بار مشکلات اقتصادی صنعت از دوش مردم نیز برداشته می شود.

علی‌آبادی با تاکید بر این‌که باید نگاهی همه جانبه‌گرایانه به صادرات برق بنگریم گفت:‌ هر کیلووات برق با قیمت 40 تومان به فروش می‌رسد درحالی که نرخ هر متر مکعب گاز واگذاری به پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و مس 13 سنت است.حال می‌آییم محصولات پتروشیمی را به سایر کشورها صادر می‌کنیم و از طریق صادرات این محصولات با سوخت ارزان درصدد توسعه صادرات هستیم.

وی از سوی دیگر به صادرات محصولات کشاورزی از جمله پرتقال که توسط آب با قیمت سوبسیدی برداشت شده‌اند گفت: باید ببینیم ارزان فروشی سوخت، آب و برق و از سوی دیگر توسعه صادرات محصولات تولیدی از طریق آب، برق و سوخت ارزان چقدر به نفع کشور است.

مدیر عامل گروه مپنا با تاکید بر این‌که باید به افزایش تجارت برق در منطقه و تبادلات آن با کشورهای همسایه بپردازیم گفت: صادرات برق یکی از مهمترین راهبردهای اجرای اقتصاد مقاومتی است. مراودات برقی به امنیت منطقه کمک می‌کند و از سوی دیگر کشورها می توانند در زمان‌های پیک مصرف از طریق تبادل انرژی به یکدیگر کمک کند و جلسه برد برد داشته باشند.

صادرات گاز باید متوقف شود

علی‌آبادی تاکید کرد:‌ بدون در نظر گرفتن تعهدات بین المللی می‌بینیم که صادرات گاز باید متوقف شود و به جای واردات گازوئیل از گازی که صادر می کردیم استفاده کنیم اما باید توجه داشت که لازم است به تعهداتمان عمل کنیم. بنابراین به هر صادرات و تجارتی باید با دید کلان نگریسته شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای کشور در عرصه صنعت گفت: طراحی و ساخت پره‌های کریستاله داغ توربین های گازی از آخرین دستاوردها است و تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده پره‌های تک کریستال طراحی و تولید می‌شوند به گونه‌ای که طراحی و ساخت این پره‌ها کاملا ایرانی است.

مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به لزوم توجه به نحوه ساخت نیروگاه‌های جدید گفت: در قراردادهای خارجی مپنا متعهد شده تا نیروگاه‌های ساخته شده خود را براساس تکنولوژی‌های روز دنیا بهسازی کند؛ این روند باید در ایران نیز اجرا شود و علاوه بر نوسازی نیروگاه‌های قدیمی به بهسازی نیروگاه‌های نوساز با تکنولوژی‌های روز جهان پرداخت.

علی‌آبادی در پایان تاکید کرد: با نصب 54 توربین بخاری و تبدیل صد واحد گازی به سیکل ترکیبی می بینیم که سالانه پنج میلیارد دلار درآمد از آن ایران می‌شود و به این ترتیب سرمایه نصب هر توربین بخاری ظرف مدت هشت ماه به طور کامل بازگشت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در پنجمین کنفرانس صنعت نیروگاه های حرارتی کشور که در روزهای بیستم و بیست و یکم خرداد ماه که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود 50 درصد مقالات مربوط به بخش صنعت و 50 درصد مابقی مربوط به بخش دانشگاه است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 228
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 341
:: بازدید ماه : 2287
:: بازدید سال : 11187
:: بازدید کلی : 131728