بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
رشد اقتصادی سریع‌تر ایران در صورت رسیدن به توافق جامع هسته‌ای.
پنج شنبه 12 تير 1393 ساعت 1:42 | بازدید : 645 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رشد اقتصادی سریع‌تر ایران در صورت رسیدن به توافق جامع هسته‌ای.

قائم مقام بانک مرکزی در مصاحبه با وال استریت ژورنال پیش بینی کرد در صورتیکه ایران با قدرت‌های غربی در مورد آینده برنامه هسته ای به توافق برسد، اقتصاد ایران می‌تواند رشد سریع‌تری پیدا کرده و حداکثر شش درصد رشد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وال استریت ژورنال در گزارشی به تلاش مقامات بانک مرکزی و گروه مشاوران رییس جمهور برای بازسازی اقتصاد با وجود تحریم های غربی پابرجا پرداخت. پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکای معتبر نوشت: اکبر کمیجانی، قام مقام بانک مرکزی ایران در حالی ماموریت مهندسی احیای اقتصاد ایران را یافته که بانک مرکزی به دلیل تحریم قادر به انجام مبادلات مالی با بیشتر شرکت‌ها و دولت‌های خارجی نیست.

وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2012 با این ادعا که بانک مرکزی به برنامه هسته ای کمک می‌کند، این بانک را تحت تحریم قرار داد.

اکبر کمیجانی در مصاحبه با وال استریت ژورنال در این باره گفت: تحریم‌ها کاتالیزوری بودند که بسیاری از مشکلات دیگر در اقتصاد ایران را بارز کردند. تا ژوییه سال 2011 تاثیر واقعی تحریم‌ها آغاز شد.

بر اساس این گزارش، تحریم‌هایی که دولت اوباما علیه بانک مرکزی وضع کرد، این موسسه را از انجام مبادلات مالی با بانک‌های خارجی محروم و امکان دریافت عمده درآمدهای نفتی را برای ایران محدود کرد. بانک مرکزی همچنین از استفاده از سیستم بانکی الکترونیکی معروف به سوئیفت که مبادلات مالی بین المللی را از دفاترش در بلژیک مدیریت می‌کند، محروم شد.

قام مقام بانک مرکزی در این مصاحبه به پیشرفت قابل توجه در تثبیت اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: تورم ماه به ماه که تا ژوئن گذشته به بالای 45 درصد صعود کرده بود اکنون به پایین 20 درصد کاهش داده شده است. پس از چند سال رشد منفی، دولت ایران اکنون رشد اقتصادی در سال مالی منتهی به مارس سال 2015 را پیش بینی می‌کند.

با اینهمه کمیجانی خاطرنشان کرد که توان مالی تهران به دلیل تحریم‌های آمریکا، اروپا و سازمان ملل که موجب بلوکه شدن 150 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در حساب‌های خارجی شده است، تحت فشار مانده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1508
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1621
:: بازدید ماه : 3567
:: بازدید سال : 12467
:: بازدید کلی : 133008