بررسی بازار - 10.10.2014
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار - 10.10.2014
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 11:45 | بازدید : 653 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بررسی بازار - 10.10.2014

شاخص های جهانی سهام در روز پنجشنبه افت پیدا کردند. افت روزانۀ شاخص S&P 500 به 2% رسید که بیشترین میزان افت طی شش ماه قبل محسوب می شود. بیشترین علت این ریزش مربوط به بیانیه های چندین مسئول فدرال ریزرو می شود که در اینباره سخن گفتند که انتظارات سرمایه گذاران از احتمال افزایش نرخ بهره به دلیل ضعف اقتصادی ایالات متحده واقعی نیست. مشخصاً "جیمز بولارد" ، رئیس فدرال ریزرو سنت لوئیز، چنین حرفی زد.

 

 



 

 

گمان ما این است که دلیل خاصی برای اتخاذ سیاست پولی انقباضی و افزایش نرخ بهره وجود ندارد ضمن اینکه تورم در ایالات متحده پایین است و دلار در سرتاسر دنیا مورد تقاضا است. بیانیۀ فدرال ریزرو موجب یک بازگشت نزولی بسیار عمیق در شاخص دلار نشد. توجه داشته باشید که تکذیب میان مدت افزایش نرخ بهره در ایالات متحده منجر به حمایت از بازار سهام خواهد شد. شاخص S&P 500 در روز چهارشنبه دقیقاً به همین دلیل 1.8% رشد کرد که بی سابقه ترین رشد روزانه طی یک سال اخیر محسوب می شود. این هفته بطور کلی بسیار پرنوسان بود اما به وضوح در سطوح پایین تر بسته شد.

فصل انتشار گزارش های درآمدی شرکت های بورسی در ایالات متحده کاملاً موفق آغاز نشد. Alcoa به عنوان یک شرکت تولیدکنندۀ آلومینیوم آماری منتشر کرد که باعث ناامیدی سرمایه گذاران شد و ارزش سهام اش 4.4% سقوط کرد. امروز تعدادی از شرکت ها از جمله Family Dollar Stores Inc و PepsiCo گزارش های درآمدی شان را منتشر خواهند کرد. فعالان بازار انتظار دارند که مجموع درآمد شرکتی در ایالات متحده در دورۀ زمانی ژانویه تا سپتامبر 4.9% افزایش پیدا کند. حجم معاملات در بورس سهام ایالات متحده به 8.2 میلیارد سهم رسید که 14% بالاتر از میانگین 5 روزه است. بطور کلی فعالیت سرمایه گذاران در روزهای اخیر افزایش داشته است. بسیاری از آنها صحبت دربارۀ تکمیل روند صعودی پنج ساله و احتمال یک برگشت قابل توجه را آغاز کرده اند که به دلیل پایان برنامۀ تزریق پول فدرال ریزرو است که تحت عنوان دور سوم تزریق پول به اقتصاد شناخته می شود و در پایان ماه جاری میلادی به اتمام خواهد رسید. امروز در ساعت 12:30 CET شاخص های بهای واردات/صادرات ایالات متحده منتشر خواهند شد: تخمین نسبتاً مثبت است. انتظار می رود که مسئولین محلی فدرال ریزرو در ساعات 13:00 و 19:00 CET سخنرانی داشته باشند.

آمار منفی اقتصاد اتحادیۀ اروپا عامل دیگری بود برای افت بازارهای جهانی سهام. بیانیه های منفی فدرال ریزرو و گزارش های درآمدی فصلی ضعیف در ایالات متحده از عوامل دیگر محسوب می شوند. صندوق بین المللی پول در روز سه شنبه تخمین اش را برای رشد اقتصادی اروپا برای امسال از 1.1% به 0.8% و برای سال 2015 از 1.5% به 1.3% کاهش داد. شاخص Stoxx 600 از ابتدای هفته تاکنون در حال ریزش است. این بیشترین میزان افت از ماه مارس تاکنون است که حدود 3.2% است. صادرات آلمان در ماه اوت 5.8% کاهش پیدا کرد که بیشترین میزان کاهش از ژانویۀ 2009 تاکنون محسوب می شود. این آمار دیروز منتشر شد. پیش از آن نیز آماری مبنی بر کاهش شدید تولید صنعتی در روز سه شنبه منتشر شد. از احتمال اینکه اقتصاد آلمان همچنان تحت تاثیر تحریم های اعمال شده علیه روسیه، یکی از شرکای تجاری مهم اش، باشد صرف نظر نمی کنیم. به افزایش ارزش یورو در این هفته اشاره می کنیم که احتمالاً به دلیل سخنان وزیر دارائی آلمان باشد. "وولفگانگ شوئبل" ، وزیر دارائی آلمان، دربارۀ شروع زودهنگام تزریق یورو صحبت کرد. این همان چیزی که ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا، بر آن تاکید دارد. امروز هیچ آمار اقتصادی مهمی در اتحادیۀ اروپا منتشر نمی شود.

 

USDJPY

 



 

 

شاخص Nikkei همسو با دیگر شاخص های جهانی برای چهارمین روز متوالی ریزش دارد. صندوق بین المللی پول تخمین رشد برای اقتصاد ژاپن در سال 2014 را بیشتر از هر کشور دیگری کاهش داد و آن را از 1.6% به 0.9% رساند. این صندوق همچنین تخمین اش را برای سال 2015 از 1.1% به 0.8% کاهش داد. ضمناً افت شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در ماه سپتامبر بیشتر از حد انتظار بود. بازارهای سهام ژاپن در روز دوشنبه به دلیل تعطیلی بسته هستند. توجه داشته باشید که این هفته اوراق قرضۀ دولتی ژاپن و سهام افت پیدا کردند. طبق آمار هفتگی وزارت دارائی ژاپن ، اصلی ترین فروشنده ها سرمایه گذاران خارجی بودند و فروش شان بیشترین میزان طی دو ماه اخیر محسوب می شود. این هفته ارزش ین بطور قابل توجهی افزایش پیدا کرد که در ماه اوت برای اولین بار رخ داد. به اعتقاد ما، نه تنها روند ژاپن، بلکه روندهای جهانی ضعف دلار که منجر به رشد ین شد به این دلیل است که فدرال ریزرو علاقه ای به افزایش نرخ های بهره ندارد.

همانطوریکه انتظار می رود، قیمت جهانی نفت همچنان به کاهش ادامه داد. ما قبلاً گفته بودیم که این روند با وجود تحریم های اقتصادی علیه روسیه بادوام است. روسیه بیشتر از 20% از صادرات نفت جهان و بیشتر از 10% از تولید جهانی را برعهده دارد. اعضای اوپک دربارۀ احتمال کاهش تولید نفت در نشست 27 نوامبر آغاز به بحث و تبادل نظر کرده اند. قیمت نفت "سبد اوپک" از اواسط ژوئن تاکنون 20% کاهش داشته است.

 

SOYB

 



 

 

در گزارش های قبلی مان دربارۀ افزایش قیمت آتی غلات صحبت کردیم. افزایش هفتگی قیمت های ذرت طی بیشتر از یک سال و نیم اخیر بی سابقه بوده است. هرچند، قیمت های آتی اکنون در حال کاهش هستند که به دلیل پیش بینی ها دربارۀ تخمین های محصول جدید توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده است. قرار است گزارش این وزارتخانه دربارۀ ماه اکتبر امروز در ساعت 18:00 CET منتشر شود. طبق انتظارات کشاورزان این وزارتخانه می تواند تخمین هایش را نسبت به تخمین ماه سپتامبرش افزایش دهد. 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1398
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1511
:: بازدید ماه : 3457
:: بازدید سال : 12357
:: بازدید کلی : 132898