بررسی بازار جهانی تاریخ 18/ دی / 93
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار جهانی تاریخ 18/ دی / 93
شنبه 20 دی 1393 ساعت 22:23 | بازدید : 518 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بررسی بازار - 09.01.2015

 

بازارهای جهانی سهام در روز پنجشنبه رشد داشتند. سهام ایالات متحده برای دومین روز متوالی در آستانۀ انتشار آمار رسمی بازار کار در ماه دسامبر که انتظار می رود مثبت باشد و در ساعت 13:30 CET امروز منتشر خواهد شد رشد دارند. در روز سه شنبه آمار مربوط به تغییر اشتغال غیرکشاورزی متعلق به ADP بهتر از حد انتظار اعلام شد. آمار منتشر شده در دیروز حاکی از آن است که تعداد بیکاران طی هفته 4هزار نفر کاهش داشته است. این تاثیری مثبت بر بازارهای مالی داشت. توجه داشته باشید که میانگین تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده 17 هفتۀ متوالی است که زیر رقم 300هزار نفر به سر می برد که نتیجۀ خوبی برای بهبود اقتصادی آن کشور محسوب می شود. حجم معاملات انجام شده در بورس های ایالات متحده به 7.1 میلیارد سهم رسید که 6% بالاتر از میانگین هفتگی است. طبق پیش بینی ها، اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه دسامبر به 240هزار شغل خواهد شد که بالاتر از 200هزار برای یازده ماه متوالی برای اولین بار از سال 1994 تاکنون خواهد بود. همچنین انتظار می رود که نرخ بیکاری از 5.8% به 5.7% برسد که پایین ترین سطح از ژوئن 2008 تاکنون خواهد بود.

 

US dollar index

 



 

تحت تاثیر انتظارات مثبت، شاخص دلار به بالاترین سطح طی 9 ماه گذشته نزدیک شد. یورو نیز تلاش کرد تا به یک رکورد نزولی جدید برسد. اکنون و در آستانۀ انتشار آمار مهم اقتصادی، یورو و دلار در حال بازگشت در جهات مخالف هستند. توجه داشته باشید که یورو برای اولین بار از ماه مه 2012 تاکنون طی چهارهفتۀ اخیر 5.3% افت ارزش داشته است. بحران سیاسی در یونان و انتظارات در مورد اینکه بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا اقدام به چاپ پول خواهد کرد، فشاری منفی روی یورو وارد می کنند. ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا، بار دیگر دیروز دربارۀ چاپ پول صحبت کرد. شاخص Stoxx Europe 600 در روز پنجشنبه بیشترین رشد روزانه اش طی سه هفتۀ گذشته را نشان داد. اکنون این شاخص همراه با دیگر شاخص های اروپایی در حال ریزش است چراکه گزارش های آلمان امروز صبح منتشر شدند که بدتر از حد انتظار بودند. تولید صنعتی در نوامبر برای اولین بار طی سه ماه اخیر افت پیدا کرد. انتظار نداریم که امروز هیچ آمار اقتصادی کلانی در اتحادیۀ اروپا منتشر شود.

شاخص Nikkei و ین ژاپن نوسانات دارائی های مشابه را تکرار کردند. دیروز شاهد رشد قیمت بودیم، به همین دلیل امروز یک بازگشت شدید رخ داد. دو شاخص اقتصاد کلان (شاخص همزمان و شاخص پیشرو) امروز صبح منتشر شدند که عملکردی ضعیف را نشان دادند. توجه داشته باشید که ضعف ین نسبت به یورو سرعت آهسته تری دارد. این امکان وجود دارد که برخی از سرمایه گذاران از ین برای معاملۀ کری (Carry Trade) استفاده می کنند. ضمن اینکه فعالان بازار عجله ای برای خرید سهام در آستانۀ انتشار گزارش های درآمد شرکت های ژاپنی فعال در بورس ندارند. به اعتقاد ما، انتشار گزارش های اقتصادی معنی دار از ژاپن فقط در پنجشنبۀ هفتۀ آینده منتشر خواهند شد.

 

Brent prices

 



 

قیمت های نفت خام برای هفتمین هفتۀ متوالی کاهش پیدا کردند و به پایین ترین سطح از آوریل 2009 تاکنون رسیدند. هرچند اندکی رشد در سه روز اخیر مشاهده شد. شرکت Helmerich & Payne و شرکت Pioneer Energy Services، دو شرکت حفاری در ایالات متحده، اعلام کردند هشت قرارداد برای توسعۀ چاه های جدید برای استخراج نفت شیل را لغو کردند. آنها در مجموع امسال 190 قرارداد به امضاء رساندند. فعالان بازار اعتقاد دارند که حدود 30% از این معاملات به دلیل کاهش قیمت نفت لغو می شوند. طبق گزارش ادارۀ اطلاعات انرژی (EIA) ، تولید نفت در ایالات متحده در ماه دسامبر به 9.14 میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح از ژانویۀ 1983 تاکنون محسوب می شود. به سختی بتوان گفت که سطح بالای تولید با وجود قیمت های پایین حفظ شود. EIA پیش بینی کرده است که قیمت نفت خام برنت در سال 2015 به 68دلار در هر بشکه برسد که بسیار بالاتر از قیمت های کنونی است. تخمین زده می شود که اکنون 2 میلیون بشکه در روز مازاد عرضۀ نفت وجود دارد. این اصلی ترین دلیل کاهش قیمت ها است.

 

Gold

 



 

علی رغم تقویت ارزش دلار و رشد بازارهای سهام، قیمت طلا نیز رو به افزایش است. به اعتقاد ما، این کاملاً یک وضعیت نمونه است. قیمت طلا در بالاترین سطح طی سه هفتۀ اخیر بسته شد. قیمت در بورس طلای شانگهای در مقایسه با لندن 6دلار بالاتر بسته شد. این معنایش آن است که یک تقاضای قابل توجه در آستانۀ سال جدید چینی وجود دارد. میزان ذخایر SPDR Gold Trust در پایین ترین سطح از سپتامبر 2008 تاکنون قرار دارد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1162
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1275
:: بازدید ماه : 3221
:: بازدید سال : 12121
:: بازدید کلی : 132662