بررسی بازار - 04.02.2015
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار - 04.02.2015
پنج شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 19:16 | بازدید : 464 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بررسی بازار - 04.02.2015

در پی افزایش قیمت نفت که منجر به صعود سهام بخش انرژی شد، بازارهای سهام ایالات متحده در روز سه شنبه رشد پیدا کردند. سهام بخش انرژی 2.8% رشد پیدا کرد که چهارمین رشد متوالی اش محسوب می شود. پیشرفت ها در مذاکرات مربوط به بدهی یونان و افزایش فروش خودرو در ماه ژانویه که توسط خودروسازان گزارش شد نیز باعث تقویت خوش بینی سرمایه گذاران شد. بازارها اهمیتی برای اخبار اقتصادی منفی قائل نشدند، اخباری که نشان داد سفارشات کارخانجات در ایالات متحده در ماه دسامبر 3.4% کاهش داشته اند در حالیکه پیش بینی می شد 2.5% کاهش گزارش شود. شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی، همزمان با کاهش نگرانی ها دربارۀ بدهی یونان، 0.9% افت پیدا کرد. امروز در ساعت 14:15 CET آمار مربوط به اشتغال ماه ژانویه از سوی ADP در ایالات متحده منتشر خواهد شد. آمار مربوط به شاخص مدیران خرید بخش خدمات متعلق به Markit نیز امروز در ساعت 15:45 CET منتشر خواهد شد ضمن اینکه پیش بینی می شود با 0.1رشد نسبت به تخمین اولیه از 54.0 به 54.1 واحد برسد. آمار مربوط به شاخص مدیران خرید بخش غیرتولیدی متعلق به ISM برای ماه ژانویه نیز در ساعت 16:00 CET منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این ارتباط برای دلار منفی است.

.Dow Jones Industrial Average
 


سهام اروپا در نزدیکی بالاترین سطح طی هفت سال اخیر بسته شد که تحت تاثیر پیشنهاد دولت یونان است که نشان می دهد از فراخوانش برای بازپرداخت بدهی کمک مالی یونان عقب نشینی کرده است. دولت یونان پیشنهاد داده است که در عوض برای اوراق متصل به رشد سوآپ بدهی کمک مالی تعلق گیرد تا به این وسیله با جایگزین کردن برخی از بدهی های جاری با اوراق متصل به رشد و اوراق همیشگی از بار بازپرداخت بدهی در آینده کاسته شود. در پی وجود علائمی دال بر پایان خیلی زود مذاکرات با یک مصالحۀ دوطرفۀ قابل قبول، یورو تقویت شد. امروز از ساعت 9:45 تا 10:00 آمار مربوط به شاخص های نهای مدیران خرید ترکیبی و بخش خدمات برای ماه ژانویه در کشورهای منطقۀ یورو از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا و خود منطقۀ یورو توسط Markit منتشر خواهند شد. چشم انداز اولیه مثبت است چراکه پیش بینی می شود بخش خدمات منطقۀ یورو طی ماه قبل میلادی توسعه پیدا کرده باشد. شاخص مدیران خرید ترکیبی و خدمات انگلیس برای ماه ژانویه در ساعت 10:30 CET منتشر خواهد شد. چشم انداز تخمینی مثبت است. خرده فروشی برای ماه دسامبر در منطقۀ یورو توسط آژانس آمار اتحادیۀ اروپا، یوروستات، منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این ارتبط مثبت است.

شاخص Nikkei در ژاپن که در روز سه شنبه به پایین ترین سطح هفته رسیده بود، امروز در حال رشد است. سهام بخش مالی پیشرو در این رشد هستند چراکه بانک ها از Mitsubishi UFJ Financial Group گزارش های درآمدی قوی دادند. ارزش ین در برابر دلار کاهش پیدا کرد و همچنان در کانال حرکتی بین 117 تا 119 ین باقی مانده است.

در پی وجود گمانه زنی ها مبنی بر این که کاهش شدید تعداد چاه های نفتی فعال در ایالات متحده منجر به کاهش عرضه خواهد شد، قیمت نفت در روز سه شنبه افزایش پیدا کرد. BP Plc اعلام کرد با توجه به کاهش بیشتر 50درصدی قیمت نفت از ژوئن تاکنون، مخارجش کمتر از برنامۀ از قبل ریخته شده است. در حالیکه شرکت های نفتی در حال انطباق دادن برنامه های مخارج سرمایه شان در مواجه با کاهش قیمت نفت هستند، ناظرین بازار تذکر می دهند که متوزان شدن مازاد جهانی تا حدد 1.5 میلیون بشکه در روز که پیش بینی می شود، زمان بر خواهد بود. امروز آمار مربوط به تغییر در ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفتۀ منتهی به 30 ژانویه توسط ادارۀ اطلاعات انرژی آن کشور (EIA) در ساعت 16:30 CET منتشر خواهد شد. گزارش گروه American Petroleum Institute که دیروز منتشر شد نشان داد که ذخایر نفت خام ایالت متحده در هفتۀ گذشته به بیشتر از 6 میلیون بشکه رسید.

oil prices
 


در پی موضع هماهنگ یونان با اتحادیۀ اروپا بر سر بازپرداخت بدهی ها، تقاضا برای دارائی های ایمن کاهش پیدا کرد به همین دلیل قیمت طلا در روز سه شنبه کاهش یافت.

در پی افزایش خوش بینی سرمایه گذاران به دلیل افزایش قیمت نفت، قیمت کالاها افزایش یافت. شکر پیشتاز افزایش قیمت در بین محصولات کشاورزی است، ضمن اینکه قیمت های آتی در نیویورک 3.4% رشد پیدا کردند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1575
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1688
:: بازدید ماه : 3634
:: بازدید سال : 12534
:: بازدید کلی : 133075