بررسی بازار - 05.02.2015
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار - 05.02.2015
پنج شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 19:18 | بازدید : 477 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بررسی بازار - 05.02.2015

سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه به دلیل کاهش مجدد قیمت نفت و اعلام این خبر که بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا دیگر اوراق قرضۀ یونانی را به عنوان تضمین نخواهد پذیرفت، به عقب بازگشتند. سهام بخش های انرژی، خدمات عمومی و بهداشت درمان پیشرو در زیان بودند بطوریکه 10 بخش اصلی با ریزش بسته شدند. بخش خصوصی ایالات متحده در ماه ژانویه 213هزار شغل اضافه کرد که کمتر از حد انتظار می باشد اما نشان می دهد که بازار کار نسبتاً قوی است که توانسته با وجود کاهش قیمت نفت که به صنایع مربوطه لطمه زده است شغل اضافه کند. شاخص غیرتولیدی متعلق به موسسۀ ISM که در ماه دسامبر به رقم 56.5 پایین ترین سطح طی شش ماه اخیر رسیده بود، در ماه ژانویه تا 56.7 رشد پیدا کرد که نشان می دهد بخش خدمات با سرعت کمی بیشتر در حال توسعه است. دلار تقویت شد ضمن اینکه شاخص دلار ضررهای روز گذشته اش را جبران کرد. امروز در ساعت 14:30 CET آمار مربوط به تراز تجاری ماه دسامبر و آمار مربوط به تعداد مدعیان بیکاری در هفتۀ منتهی به 31 ژانویه و آمار مربوط به تعداد افرادی که در هفتۀ منتهی به 24 ژانویه پس از گذشت یک هفته همچنان درخواست دریافت حقوق بیکاری دارند در ایالات متحده منتشر خواهند شد. پیش بینی می شود که کسری تراز تجاری از رقم 39.0 میلیارد دلار در ماه قبل به رقم 38.0 میلیارد دلار برسد. تخمین اولیه برای دلار نسبتاً مثبت است چراکه انتظار می رود تعداد مدعیان بیکاری از 265هزار نفر به 290هزار نفر افزایش یابد و کمتر از میانگین چهارهفته ای 298500 بماند.

S&P 500 Index
 


شاخص های سهام روز متلاطم چهارشنبه را اکثراً با رشد به پایان رساندند. شاخص Stoxx Europe 600 با رشدی 0.5درصدی برای سومین روز متوالی رشد کرد. بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا اعلام کرد که دیگر به بانک های یونانی اجازه نمی دهد که اوراق قرضۀ بی ارزش این کشور به عنوان تضمین برای تسهیلات ارزان استفاده کنند، یورو تحت تاثیر این اعلام بانک مرکزی دچار کاهش ارزش شد. تصمیم این بانک برای احیای حداقل الزامات رتبۀ اعتباری اوراق قرضۀ یونانی بطور مؤثری بار را به بانک مرکزی یونان منتقل می کند تا فاینانس مالی بانک هایش را تامین کند و این پس از آن رخ داد که "یانیس واروفاکیس"، وزیر دارائی یونان با "ماریو دراقی"، رئیس بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا ملاقات کرد. یونان همچنان مذاکرات با صندوق بین المللی پول دربارۀ مقدار سوآپ بدهی برای مبادلۀ بدهی کنونی دولت با اوراق قرضۀ متصل با رشد آتی را آغاز کرده است. آمار منتشر شده در روز چهارشنبه حاکی از آن است که اقتصاد منقطۀ یورو در ماه ژانویه بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد رشد داشته است ضمن اینکه خرده فروشی برای سومین ماه متوالی در دسامبر با سرعتی بی سابقه طی تقریباً هشت سال اخیر افزایش یافت. امروز در ساعت 11:00 CET شاخص های مدیران خرید برای منطقۀ یورو، آلمان، فرانسه و ایتالیا توسط Markit منتشر خواهند شد. بانک مرکزی انگلیس نیز تصمیم اش را در ارتباط با نرخ بهره د ساعت 13:00 CET اعلام خواهد شد. انتظار تغییری در سیاست وجود ندارد.

شاخص Nikkei امروز در حال ریزش است چراکه سرمایه گذاران تصمیم گرفتند از گزارش های درآمدی شرکت ها کسب سود کنند در حالیکه ضریب اطمینان سرمایه گذاران تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و اخباری بود از تصمیم بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا در برخورد با بدهی یونان حکایت دارد. ارزش ین در برابر دلار تقویت شد.

بانک مرکزی چین الزمات برای سپرده را تا نیم درصد کاهش داد تا بتواند به تحریک تسهیلات و رشد گسترده تر اقتصاد کمک کند.

نفت که چهار روز متوالی افزایش قیمت داشت در روز چهارشنبه کاهش قیمت پیدا کرد که تحت تاثیر افزایش بیشتر از حد انتظار ذخایر نفتی ایالات متحده بود. ادارۀ آمار انرژی ایالات متحده (EIA) اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام در هفتۀ منتهی به 30 ژانویه 6.3 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است که دو برابر بیشتر از حد انتظار است.افزایش میزان ذخایر نفتی نشان می دهد که سطح تولید هنوز بسیار بالا است و با توازن دوبارۀ اشباع عرضه فاصله دارد.

طلا و دیگر فلزات در روز چهارشنبه افزایش قیمت داشتند که به دلیل اقدام بانک مرکزی چین در کاهش نرخ لازم سپرده برای بانک ها به منظور آزاد سازی سپرده های بیشتر برای افزایش تسهیلات برای دستیابی به تقویت رشد اقتصادی بود.

XAUUSD
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1288
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1401
:: بازدید ماه : 3347
:: بازدید سال : 12247
:: بازدید کلی : 132788