مهم‌ترین تصمیمات مالی در 20 سالگی
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
مهم‌ترین تصمیمات مالی در 20 سالگی
شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 1:47 | بازدید : 394 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مهم‌ترین تصمیمات مالی در 20 سالگی

دهه 20 سالگی، سن اوج شکوفایی جوانی و اوج انرژی برای کار کردن است، و طبیعتا تصمیمات مالی در این سن، پایه های ترقی اقتصادی آینده انسان را می‌سازند؛ پس باید عاقلانه هزینه کردن را در این سن شروع کرد.
مهم‌ترین تصمیمات مالی در 20 سالگی

 

دهه 20 سالگی، سنی است که به تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید و فرصت‌های قابل توجهی پیش‌روی خود دارید. برخی در این سن، اولین شغل خود را شروع می‌کنند. شاید در این سن خوردن یک ساندویچ ارزان‌قیمت برای اینکه بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید، برایتان چندان هم ملالت‌آور نباشد. حتی اگر در این سن مرتکب اشتباهات مالی شوید، جبران این اشتباهات تقریبا آسان است. علاوه‌براین، یک فرد 20 ساله ممکن است تنها یکی دو سال اشتباه مالی پشت سر خود داشته باشد درحالی‌که یک فرد 40 ساله ممکن است در صورت عدم اصلاح این اشتباهات، 20 سال اشتباه را پشت سر خود ببیند.

بنابراین، برای اینکه در تازه‌ترین شروع زندگی خود، بهترین تصمیمات مالی را بگیرید، نظر شما را به‌خواندن این گزارش، به‌نقل از پایگاه اینترنتی مانی‌تاکس، دعوت می‌کنیم.

از همین سن به‌فکر بازنشستگی باشید
حق با شماست، تازه درحال شروع اولین شغلتان هستید و بازنشستگی حتی از مخیله‌تان هم عبور نمی‌کند. اما باید بدانید، در هیچ دوره سنی، به اندازه 20 سالگی، پس‌انداز کردن برای آینده تا این حد آسان نخواهد بود. با افتتاح یک حساب پس‌انداز بازنشستگی در 20 سالگی، سود خود را به شکل باورنکردنی افزایش خواهید داد.

پول خود را سرمایه گذاری کنید
شاید خواباندن پول در حساب، درنهایت سالانه یک الی دو درصد بازگشت سرمایه‌ داشته باشد اما برخی بازارهای نوظهور هستند که سالانه 15 تا 20 و حتی 30 درصد بازگشت سرمایه‌ دارند. اما این سود شاید یک حباب باشد و سرمایه گذاری در این بازارها درصد ریسک بالایی داشته‌باشد. این خطرات ممکن است سرمایه‌گذاران مسن‌تر را فراری دهد، اما جوانان در سن حدود 20 سالگی، به راحتی می‌توانند با این خطرات کنار بیایند. اگر هم خدای ناکرده سرمایه شما دچار سقوط شد، دست‌کم 40 سال دیگر فرصت و توان کارکردن دارید تا این اشتباهات را جبران کنید. اما منظور این نیست که تمام پول خود را وارد یک سرمایه گذاری پرخطر کنید؛ بلکه باید سرمایه‌ خود را متعادل کنید.

اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت خود را بنویسید
در این مرحله، منظور این نیست که تمام مسیر زندگی خود را روی کاغذ بیاورید. حتی مجبور نیستید خود را به برنامه‌هایی که از پیش تعیین کردید، مقید کنید. بلکه هرزمان که بخواهید می‌توانید آنها را تغییر دهید.

بااین‌حال، داشتن ایده برای اینکه مسیرتان کجاست و چه هدفی را دنبال می‌کنید، کار را برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه با پولتان آسان می‌کند. بنابراین، دیگر در چهل‌سالگی با حسرت به ویلای دوستتان نگاه نمی‌کنید و خود را سرزنش نمی‌کنید که چرا من‌هم نمی‌توانم مانند او یک ویلا بخرم.

اما این نکته را به‌خاطر بسپارید که برای یک‌سال، 10 سال و حتی 20 سال آینده خود چه مسیری را متصور هستید. اهدافتان می‌تواند هرچیزی که می‌خواهید باشد که برخی از آنها شامل: ازدواج، بچه‌دار شدن، سفر، مسیر شغلی، خرید خانه و خریدهای بزرگ‌تر نظیر خرید برج و... می‌شوند.

سعی کنید برای خریدهایتان از پرداخت نقدی استفاده کنید
اینکه بتوانید تمام خریدهای خود را نقدی انجام دهید، زندگی شما را عوض می‌کند. خرید چکی و با قرض و نسیه شما را زیر بدهی‌های سنگین می‌برند. پس مدام به خودتان تلقین کنید که جزو افرادی هستید که تنها نقدی خرید می‌کنند. البته این الزاما بدین معنا نیست که شما هیچوقت وام یا قرض نگیرید یا هرگز به خودتان پاداش ندهید؛ بلکه این بدان معناست که شاید باعث شود تا برای خریدهای خود بیشتر فکر کنید و سخت‌تر مقروض شوید، درعوض وقتی دست به این‌کار بزنید که گزینه دیگری ندارید.

بودجه‌ای را فراهم کنید که از اهدافتان پشتیبانی کند
یکی از مهم‌ترین مسایل در سن 20 سالگی این است که اطمینان حاصل کنید برای پیشبرد اهدافتان چقدر بودجه لازم دارید. اگر در ذهنتان آرزو دارید تا ظرف پنج سال ازدواج کنید یا خانه بخرید، احتمالا باید پول بیشتری خارج از پس‌اندازهای خود کنار بگذارید تا بتوانید این اهداف را محقق کنید.

پس‌انداز اضطراری داشته باشید
بودجه شما باید همه موارد، حتی پس‌انداز اضطراری را نیز دربر بگیرد که این مبلغ باید جدا از پس‌انداز بازنشستگی شما باشد. این پس‌انداز باید به‌اندازه‌ای باشد که بتواند کفاف هزینه‌های دست‌کم سه تا شش ماه بیکاری شما را بدهد. البته به‌خاطر داشته‌باشید که این پول تنها برای پوشش هزینه‌های شماست و الزاما جایگزین درآمدتان نیست.

بدهی‌هایتان را تصفیه کنید
دنیای ایده‌آل دنیایی است که در آن، سن بزرگسالی خود را با بدهی صفر شروع کنید. البته ما هم خیلی خوب می‌دانیم که که همه ما بدهی‌هایی مثل شهریه تحصیل داریم. اما هیچوقت از این توجیه‌ها و بهانه‌ها برای ارتکاب اشتباهات بعدی استفاده نکنید. اینها بدین معنا نیستند که شما خود را تسلیم یک زندگی پر از بدهی کنید. از همین امروز شروع کنید به پرداخت بدهی‌های معوق، و سپس شروع کنید به کم کردن هزینه ها و قرض‌هایتان و به خودتان قول بدهید که تا زمانی‌که بدهی‌هایتان را تصفیه نکردید، حجم آنرا باز افزایش ندهید.

هزینه‌ بیمه‌های غیرضروری را حذف کنید
اگر هزینه‌های غیرضروری نظیر حق بیمه‌هایی که مهم نیستند را کم کنید، در این صورت پول بیشتری برای تصفیه بدهی‌های خود خواهید داشت. مثلا آیا پرداخت هزینه بیمه عمر منطقی است؟ مثلا اگر ازدواج نکرده‌اید و فرزندی هم ندارید، پرداخت حق بیمه در 20 سالگی برای شما معنایی ندارد. بیمه خودرو و خانه هم یکی دیگر از هزینه‌هایی هستند که ممکن است در آن زیاده‌روی کنید. ازنظر منطقی هم شاید در 20 سالگی نیازی به پوشش کامل بیمه سلامت نداشته باشید.

پول خود را خرج خرید وسایلی که به آن نیاز ندارید، نکنید
20 سالگی بهترین سنی است که در آن می‌توانید خود را از به‌طور کامل از افتادن به دام به‌هم ریختگی نجات دهید. پس باید وقتی می‌خواهید چیزی را بخرید خیلی عاقلانه تصمیم بگیرید که چه چیزی را و برای چه می‌خرید؟ با محدود کردن خریدهای غیرضروری، دست شما برای خرید وسایلی که واقعا به آنها نیاز دارید باز خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن است یک آپارتمان بخرید؛ قطعا اکنون به مبلمان نیاز دارید؛ اما در سن 20 سالگی نیازی به خرید یک دست مبلمان گران‌قیمت ندارید. درعوض 5 سال بعد که به وسایل ضروری‌تر نیاز پیدا کردید می‌توانید آنها را جایگزین کنید. بهترین گزینه، خرید وسایل دست‌دوم است؛ بدین ترتیب پول زیادی را پس‌انداز می‌کنید تا درآینده مبلمان مورد علاقه خود را خریداری کنید. پس سعی کنید تنها وسایلی را بخرید که واقعا به آنها نیاز دارید.

تمام قراردادهای عرفی و الزامات جامعه را فراموش کنید
سعی کنید تمام قراردادهای اجتماعی که درباره افراد هم سن و سال شما وجود دارد را فراموش کنید اما درباره آنها فکر کنید که آیا آمادگی انجام این کارها را دارید؟

افراد اغلب از خود می‌پرسند: پس کی ازدواج می‌کنم؟ کی ماشین می‌خرم؟ کی خانه می‌خرم؟ پس کی می‌خواهم دست‌کم سالی یکبار به سفر خارجی بروم؟ کی می‌شود که به فروشگاه بروم و هر‌آنچه که می‌خواهم را بخرم؟

همه این سوالات را فراموش کنید. جامعه دوست دارد به ما بگوید که چگونه زندگی کنیم. اما بهترین تصمیمی که می‌توان گرفت این است که پول خود را هوشمندانه و تنها برای چیزهایی که ضروری است هزینه کنید.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 925
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1038
:: بازدید ماه : 2984
:: بازدید سال : 11884
:: بازدید کلی : 132425