حمایت های مهم شاخص بورس ایران از دست رفت
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
حمایت های مهم شاخص بورس ایران از دست رفت
دو شنبه 18 خرداد 1394 ساعت 23:56 | بازدید : 328 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

حمایت های مهم شاخص بورس ایران از دست رفت

روزنامه Financial Tribune ( اولین روزنامه اقتصادی انگلیسی زبان ایران ) درباره شرایط گذشته و حال و آینده بازار سهام ایران گزارش داد( http://goo.gl/78Ei0R ) بازار سرمایه ایران به دلیل وضعیت اقتصادی مبهم کشور طی دو سال گذشته دستخوش نوسانات فوق العاده ای شده است. در حالی که بسیاری اینجا در ایران و خارج از کشور به چشم انداز بازار داشته اند، شاخص کل بورس همچنان در از دست دادن حمایت های با اهمیت و حیاتی پیشرفت کرده و کل بازار از ژانویه 2014 رو به کاهش بوده است.

عوامل موثر چیست و چگونه خطرات سیستماتیک ریشه دوانده اند؟

توافق موقت بین ایران و 5 + 1 در نوامبر 2013 مدت کوتاهی پس به روی کار آمدن دولت جدید در ماه اوت 2013 اهمیت تحولات سیاسی بر رشد صعودی بازار را نشان داد. اندکی پس از آن، سیاست های مالی انقباضی از سوی دولت در لایحه بودجه سالانه پیشنهاد به سقوط ناگهانی در بازار منجر شد.

با توجه به نزدیک شدن به مهلت 30 ژوئن برای دستیابی ایران و قدرت های بزرگ جهان به یک توافق جامع هسته ای، به نظر میرسد بازار باید دوباره حرکتی رو شروع کند اما این حرکت تا چه میزان می تواند قوی باشد؟ پاسخ به این سوال نیازمند یک تجزیه و تحلیل کامل از بازار دارد اما سرمایه گذاران فردی و سازمانی در حال حاضر امید خود را از دست داده اند. بازار خفته باقی مانده است.

چشم انداز اقتصاد جهانی حاکی از نقش مهم نفت در بسیاری از اقتصادهای دنیاست و ایران هم از آن مستثنی نیست. برخی از اقتصاد های متکی بر نفت مانند روسیه و شاخص کشورهای عربی پس از کاهش جهانی قیمت نفت خام از ژوئن 2014 که در اوج 107 دلار در هر بشکه قرار داشت و به 45 دلار در هر بشکه کاهش یافت، دچار افت شدید شاخص بورس این کشورها شده اند.

اما شاخص بورس ایران به لطف ساختار محدود کننده دامنه نوسان آن ایمن باقی مانده است. درحالی که بازارهای جهانی با توجه به افزایش قیمت نفت در سال 2015 اندکی از زیان های خود را جبران کردند، بازار داخلی ایران حرکتی از خود نشان نداد. با این حال کارشناسان پیش بینی کرده اند یک توافق نهایی هسته ای وضعیت ایران را نیز بهبود خواهد بخشید.

چشم انداز اقتصادی داخلی از جمله رکود اقتصادی و تورم بالا نیز بر شاخص بورس تاثیر گذاشته است. در حالی که تلاش های دولت حسن روحانی رئیس جمهور برای مهار تورم از طریق سیاست های مانند افزایش نرخ بهره تا حدودی در اصلاح اقتصاد موفق بوده اما باعث مختل شدن بازار سرمایه ایران شده است.

درحال حاضر با محدود کردن تورم و بازگشت اقتصاد به مسیر اصلی خود بانک مرکزی ایران برای حمایت از بازار سرمایه اقدام به کاهش سودهای بانکی کرده است. بسیاری از افراد انتظار بازگشت به رشد در آینده ای نزدیک را دارند.

اگرچه ابهامات در مورد مباحث سیاسی هنوز از سوی ایران و کشورهای خارجی دیده می شود، اما یک بررسی از وضعیت فعلی امور نشان می دهد آینده ای درخشان برای بازار سرمایه ایران می توان ترسیم کرد. روند رو به پایین ممکن است تا مدتی در بازار وجود داشته باشد اما شرکت های که اغلب قیمت سهامشان به کف رسیده در حوالی همان قیمت ها در انتظار صعود باقی خواهند ماند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1554
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1667
:: بازدید ماه : 3613
:: بازدید سال : 12513
:: بازدید کلی : 133054